Pošla godina je obilježila prvo učešće marke Ford kao fabričkog tima na reliju Dakar u Saudijskoj Arabiji. Za izdanje koje je održano ranije ove godine, američki brend se takmičio s prototipom Ranger Raptor T1+, a reli se pokazao kao težak. Međutim, Ford je uspio da završi reli Dakar 2024. s oba automobila na 115. odnosno 120. mjestu u kategoriji Auto.
Sada, međutim, Ford želi postići bolji rezultat i spreman je da se vozi među najboljim s potpuno novim automobilom. Na Goodwood festivalu brzine, Ford je predstavio novi prototip Raptor T1+. U poređenju s prošlogodišnjim automobilom, novi takmičarski model je razvija zajedno s Red Bullom i, naravno, M-Sportom.
Prototip Dakara iz 2025. dobija 5,0-litarski V8 motor preuzet od Mustang Dark Horsea i modifikovan je da izdrži izuzetno teške uslove Dakar relija. Novi Raptor T1+ takođe dobija novu karoseriju, kao i šasiju s space okvirom, novo ogibljenje s 350 milimetarskim hodom i masivne točkove od 37 inča.
Novi prototip takođe ima golemi klirens od 400 milimetara i napadni ugao od 70 stepeni. Efikasno kočenje je zagarantovano ugradnjom diskova prečnika 355 milimetara i 6-klipnim čeljustima na svakom točku.
Za izdanje relija Dakar 2025, Ford će imati četiri vozača. Jedan od njih će biti Carlos Sainz senior, dvostruki WRC svjetski prvak i četverostruki pobjednik relija Dakar. On je, naravno, pobjednik izdanja za 2023/2024. za volanom Audija RS Q e-tron. To je bio prvi put u istoriji relija Dakar da je pobjednički automobil bio električni.
Drugi do sada potvrđeni vozač tima je Nani Roma, dvostruki pobjednik relija Dakar 2004. i 2014. godine. Takmičarski debi novog Ford Raptora T1+ održat će se sljedećeg mjeseca u Baji u Mađarskoj.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.