Pošla godina je obilježila prvo učešće marke Ford kao fabričkog tima na reliju Dakar u Saudijskoj Arabiji. Za izdanje koje je održano ranije ove godine, američki brend se takmičio s prototipom Ranger Raptor T1+, a reli se pokazao kao težak. Međutim, Ford je uspio da završi reli Dakar 2024. s oba automobila na 115. odnosno 120. mjestu u kategoriji Auto.
Sada, međutim, Ford želi postići bolji rezultat i spreman je da se vozi među najboljim s potpuno novim automobilom. Na Goodwood festivalu brzine, Ford je predstavio novi prototip Raptor T1+. U poređenju s prošlogodišnjim automobilom, novi takmičarski model je razvija zajedno s Red Bullom i, naravno, M-Sportom.
Prototip Dakara iz 2025. dobija 5,0-litarski V8 motor preuzet od Mustang Dark Horsea i modifikovan je da izdrži izuzetno teške uslove Dakar relija. Novi Raptor T1+ takođe dobija novu karoseriju, kao i šasiju s space okvirom, novo ogibljenje s 350 milimetarskim hodom i masivne točkove od 37 inča.
Novi prototip takođe ima golemi klirens od 400 milimetara i napadni ugao od 70 stepeni. Efikasno kočenje je zagarantovano ugradnjom diskova prečnika 355 milimetara i 6-klipnim čeljustima na svakom točku.
Za izdanje relija Dakar 2025, Ford će imati četiri vozača. Jedan od njih će biti Carlos Sainz senior, dvostruki WRC svjetski prvak i četverostruki pobjednik relija Dakar. On je, naravno, pobjednik izdanja za 2023/2024. za volanom Audija RS Q e-tron. To je bio prvi put u istoriji relija Dakar da je pobjednički automobil bio električni.
Drugi do sada potvrđeni vozač tima je Nani Roma, dvostruki pobjednik relija Dakar 2004. i 2014. godine. Takmičarski debi novog Ford Raptora T1+ održat će se sljedećeg mjeseca u Baji u Mađarskoj.
Povezane novosti

EU bi mogla ukinuti carine na električne automobile iz Kine
Evropska unija i Kina započele su pregovore o novom rješenju za zamjenu, odnosno ublažavanje ili čak ukidanje carina na električne automobile iz Kine. Rješenje bi najvjerovatnije moglo uključivati postavljanje minimalnih cijena na uvozne automobile.

Toyota želi proizvoditi milion električnih automobila godišnje do 2027.
Prema novim medijskim izvještajima, Toyota je postavila cilj da do 2027. godine proizvodi čak milion električnih automobila godišnje. Istovremeno, japanski brend želi imati 15 električnih modela u ponudi u naredne dvije godine.

Mercedes ukida Citan i T-Klasu, klonove Renault Kangooa
Predstavnici Mercedesa potvrdili su da vanovi Citan i T-Klasa neće dobiti nasljednike i da će biti penzionisani do sredine 2026. god. Citan i T-Klasa su posljednja dva modela koja će biti proizvedena u saradnji s Renaultom kao klonovi popularnog Kangooa.