Vijesti

Novi motor s hibridnom tehnologijom za Citroene C4 i C4 X

Krajem 2023. Citroën je predstavio novu 48V hibridnu tehnologiju za model C5 Aircross, a sada je s istom opremio i modele C4 i C4 X Hybrid 136. Ovaj sklop ostvaruje gotovo 20 posto nižu potrošnju goriva od aktuelnog 1.2 PureTech benzinca.

Autor: BIHAMK

Citroën je pionir u električnoj ponudi C segmenta, a sada će svoje efikasne benzinske i dizel motore upotpuniti novim hibridnim sistemom u kompaktnom modelu C4. Ova hibridna tehnologija kombinuje prednosti benzinskog i električnog pogona. Kompaktni i lagani pogonski sklop uključuje bateriju od 48V koja se puni tokom određenih faza vožnje, trocilindarski motor nove generacije od 136 KS dizajniran posebno za novi hibridni sistem i novi elektrifikovani mjenjač ë-DCS6 s dvostrukim kvačilom u koji je ugrađen elektromotor ë-Motor snage 28 KS, proizveden u Francuskoj.

Smanjena potrošnja goriva uz povećanu udobnost i praktičnost

U gradu ovaj hibridni model može obaviti do 50 % svojih putovanja u potpuno električnom načinu rada bez emisija i vibracija. Zahvaljujući prednostima potpuno električnog pogona, nesumnjivo ćete više štediti goriva.

Tehnologija Hybrid 48V optimizira performanse i potrošnju modela C4 i C4 X, osiguravajući prosječnu uštedu goriva od 1 l/100 km (ili 20 %) u usporedbi s benzinskim motorom PureTech 130 EAT8. Važno je napomenuti da je ovaj pogonski sklop izuzetno efikasan i u gradskim sredinama, jer u prosjeku troši skoro 30 % manje goriva.

Hibridni pogon izuzetno je ugodan za upotrebu, budući da oba motora - električni i SUS, rade zajedno ili odvojeno, automatski i glatko, bez intervencije vozača. Prilikom naglog ubrzanja elektromotor prenosi dodatnih 9 kW (cca. 12 KS) što osigurava ugodnu vožnju u svakom trenutku, dok istovremeno osigurava dinamično ubrzanje.

S baterijom koja se automatski puni dok vozilo usporava, ovaj novi pogonski sklop čini svakodnevnu upotrebu još udobnijom i svidjet će se kupcima koji žele voziti na električni pogon bez brige o punjenju.

 

Šta dodnosi nova 48V hibridna tehnologija?

Ova lagana i kompaktna hibridna tehnologija temelji se na sljedećim komponentama:

-Benzinski motor 1.2 PureTech nove generacije, koji je razvijen posebno za hibridni pogon (40 % novih komponenta), sadrži trocilindarsku tehnologiju, ima 1.199 ccm zapremine, razvija 136 KS pri 5500 obr/min i 230 Nm obrtnog momenta pri 1.750 obr/min. Njegovim performansama i izdržljivosti doprinose turbokompresor varijabilne geometrije i zupčasti remen. Motor zadovoljava zahtjeve emisijskog standarda Euro 6.4 i radi prema Millerovom ciklusu, što mu osigurava poboljšanu termičku efikasnost i nižu emisiju CO2.

-Sinhroni elektromotor s trajnim magnetima može razviti maksimalnu snagu od 21 kW (28 KS) i čak 55 Nm obrtnog momenta. Upravlja električnim radom vozila C4 i C4 X kod niskog obrtnog momenta, pri malim brzinama, tokom ubrzanja ili usporavanja te pomažu SUS motoru pri pokretanju. Osim toga, djeluje i kao generator za punjenje baterije tokom usporavanja, smanjujući istovremeno trošenje kočnica.

-Novi elektrifikovani 6-stepeni mjenjač ë-DCS6 s dvostrukim kvačilom bez prekida obrtnog momenta također je dizajniran za ovu hibridnu tehnologiju. Mijenjanje brzina je kraće, a vožnja ugodnija. Elektromotor, pretvarač i upravljač integrisani su u mjenjač, optimizirajući prostor ispod poklopca motora.

 -Litij-ionska baterija od 48V s raspoloživim kapacitetom od 432 Wh nalazi se ispod lijevog prednjeg sjedišta, što ne utiče na zapreminu prtljažnika ili putničkog prostora.

-Osim toga, dio električne energije koju proizvodi 48V elektromotor pretvara se u napon od 12 volti pomoću pretvarača napona za napajanje opreme vozila, što omogućuje dvije odvojene električne mreže.

 

Energija za svakoga, udobnost za sve

Neobični C4 i C4 X nude jedinstveno iskustvo udobnosti u vozilu koje svako putovanje pretvara u trenutak mekoće i mira, između ostalog zahvaljujući Citroën Advanced Comfort ovjesu, Advanced Comfort sjedištima, podešavanju upravljanja, optimalnoj zvučnoj izolaciji i prostranoj unutrašnjosti.

Citroën, pionir C segmenta u pogledu električne ponude, odlučio se za baterije umjerenih dimenzija, koje su jeftinije i lakše, čime je osigurao smanjenu potrošnju. S efektivnim kapacitetom punjenja od 100 kW, savršeno su prilagođene za svakodnevna putovanja i mogu osigurati duga putovanja bez stresa.

Novi hibrid nadopunjuje ponudu benzinskih i dizel motora, omogućujući korisnicima biraju izvor energije koji najbolje odgovara njihovim potrebama. Električne izvedbe predstavljaju 25 % prodaje C4 i 35 % prodaje C4 X u Evropi. S Hybridom 136 za C4 i C4 X, Citroën nudi elektrifikovano rješenje za mobilnost koje spaja jednostavnost korištenja i energetsku efikasnost po pristupačnoj cijeni. 

BIHAMK

Povezane novosti

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.

Možda bi vas zanimalo