Novi motor s hibridnom tehnologijom za Citroene C4 i C4 X
Krajem 2023. Citroën je predstavio novu 48V hibridnu tehnologiju za model C5 Aircross, a sada je s istom opremio i modele C4 i C4 X Hybrid 136. Ovaj sklop ostvaruje gotovo 20 posto nižu potrošnju goriva od aktuelnog 1.2 PureTech benzinca.
Citroën je pionir u električnoj ponudi C segmenta, a sada će svoje efikasne benzinske i dizel motore upotpuniti novim hibridnim sistemom u kompaktnom modelu C4. Ova hibridna tehnologija kombinuje prednosti benzinskog i električnog pogona. Kompaktni i lagani pogonski sklop uključuje bateriju od 48V koja se puni tokom određenih faza vožnje, trocilindarski motor nove generacije od 136 KS dizajniran posebno za novi hibridni sistem i novi elektrifikovani mjenjač ë-DCS6 s dvostrukim kvačilom u koji je ugrađen elektromotor ë-Motor snage 28 KS, proizveden u Francuskoj.
Smanjena potrošnja goriva uz povećanu udobnost i praktičnost
U gradu ovaj hibridni model može obaviti do 50 % svojih putovanja u potpuno električnom načinu rada bez emisija i vibracija. Zahvaljujući prednostima potpuno električnog pogona, nesumnjivo ćete više štediti goriva.
Tehnologija Hybrid 48V optimizira performanse i potrošnju modela C4 i C4 X, osiguravajući prosječnu uštedu goriva od 1 l/100 km (ili 20 %) u usporedbi s benzinskim motorom PureTech 130 EAT8. Važno je napomenuti da je ovaj pogonski sklop izuzetno efikasan i u gradskim sredinama, jer u prosjeku troši skoro 30 % manje goriva.
Hibridni pogon izuzetno je ugodan za upotrebu, budući da oba motora - električni i SUS, rade zajedno ili odvojeno, automatski i glatko, bez intervencije vozača. Prilikom naglog ubrzanja elektromotor prenosi dodatnih 9 kW (cca. 12 KS) što osigurava ugodnu vožnju u svakom trenutku, dok istovremeno osigurava dinamično ubrzanje.
S baterijom koja se automatski puni dok vozilo usporava, ovaj novi pogonski sklop čini svakodnevnu upotrebu još udobnijom i svidjet će se kupcima koji žele voziti na električni pogon bez brige o punjenju.
Šta dodnosi nova 48V hibridna tehnologija?
Ova lagana i kompaktna hibridna tehnologija temelji se na sljedećim komponentama:
-Benzinski motor 1.2 PureTech nove generacije, koji je razvijen posebno za hibridni pogon (40 % novih komponenta), sadrži trocilindarsku tehnologiju, ima 1.199 ccm zapremine, razvija 136 KS pri 5500 obr/min i 230 Nm obrtnog momenta pri 1.750 obr/min. Njegovim performansama i izdržljivosti doprinose turbokompresor varijabilne geometrije i zupčasti remen. Motor zadovoljava zahtjeve emisijskog standarda Euro 6.4 i radi prema Millerovom ciklusu, što mu osigurava poboljšanu termičku efikasnost i nižu emisiju CO2.
-Sinhroni elektromotor s trajnim magnetima može razviti maksimalnu snagu od 21 kW (28 KS) i čak 55 Nm obrtnog momenta. Upravlja električnim radom vozila C4 i C4 X kod niskog obrtnog momenta, pri malim brzinama, tokom ubrzanja ili usporavanja te pomažu SUS motoru pri pokretanju. Osim toga, djeluje i kao generator za punjenje baterije tokom usporavanja, smanjujući istovremeno trošenje kočnica.
-Novi elektrifikovani 6-stepeni mjenjač ë-DCS6 s dvostrukim kvačilom bez prekida obrtnog momenta također je dizajniran za ovu hibridnu tehnologiju. Mijenjanje brzina je kraće, a vožnja ugodnija. Elektromotor, pretvarač i upravljač integrisani su u mjenjač, optimizirajući prostor ispod poklopca motora.
-Litij-ionska baterija od 48V s raspoloživim kapacitetom od 432 Wh nalazi se ispod lijevog prednjeg sjedišta, što ne utiče na zapreminu prtljažnika ili putničkog prostora.
-Osim toga, dio električne energije koju proizvodi 48V elektromotor pretvara se u napon od 12 volti pomoću pretvarača napona za napajanje opreme vozila, što omogućuje dvije odvojene električne mreže.
Energija za svakoga, udobnost za sve
Neobični C4 i C4 X nude jedinstveno iskustvo udobnosti u vozilu koje svako putovanje pretvara u trenutak mekoće i mira, između ostalog zahvaljujući Citroën Advanced Comfort ovjesu, Advanced Comfort sjedištima, podešavanju upravljanja, optimalnoj zvučnoj izolaciji i prostranoj unutrašnjosti.
Citroën, pionir C segmenta u pogledu električne ponude, odlučio se za baterije umjerenih dimenzija, koje su jeftinije i lakše, čime je osigurao smanjenu potrošnju. S efektivnim kapacitetom punjenja od 100 kW, savršeno su prilagođene za svakodnevna putovanja i mogu osigurati duga putovanja bez stresa.
Novi hibrid nadopunjuje ponudu benzinskih i dizel motora, omogućujući korisnicima biraju izvor energije koji najbolje odgovara njihovim potrebama. Električne izvedbe predstavljaju 25 % prodaje C4 i 35 % prodaje C4 X u Evropi. S Hybridom 136 za C4 i C4 X, Citroën nudi elektrifikovano rješenje za mobilnost koje spaja jednostavnost korištenja i energetsku efikasnost po pristupačnoj cijeni.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.