Novi Mercedes CLE Cabriolet pruža uživanje na otvorenom tokom cijele godine
Sa novim CLE Cabrioletom, Mercedes-Benz nastavlja svoju dugu tradiciju automobila sa otvorenim krovom i četiri sjedišta. Ekspresivan dizajn, inteligentna tehnologija i vrhunska oprema garantuju užitak u vožnji na ekskluzivnom nivou tokom cijele godine.
Ovaj novi model je baziran na sportskom modelu CLE Coupe. Međutim, klasični mekani krov od tkanine i dodatni visokokvalitetni detalji daju mu poseban karakter. Lansiranje na tržišta u Evropi počinje krajem aprila 2024. godine.
Zabava na otvorenom u bilo koje doba godine
AIRCAP® električni sistem deflektora vjetra i AIRSCARF® sistem grijanja prostora oko glave su standardna oprema. Oba sistema su dodatno unaprijeđena. Oni čine vožnju sa otvorenim krovom na niskim spoljašnjim temperaturama prijatnijom. AIRCAP® se sastoji od dva elementa: deflektor vjetra na vjetrobranskom staklu usmjerava protok zraka preko glava putnika. Proširuje se pritiskom na dugme. Automatski deflektor vjetra iza zadnjih naslona za glavu efikasnije smanjuje turbulenciju. AIRSCARF® proizvodi još topliji protok zraka oko vrata i grla putnika na prednjim sjedištima – čak i u uslovima nepovoljnog vjetra.
Standardno prilagođeni akustični meki krov takođe doprinosi upotrebljivosti CLE Cabrioleta tokom cijele godine. Dostupan je u crnoj, crvenoj ili sivoj boji. Višeslojna struktura sa opsežnom izolacijom pruža osnovu za najbolji toplotni komfor u svim godišnjim dobima. Takođe smanjuje buku vjetra i buku vožnje. Meki krov se otvara i zatvara u roku od 20 sekundi do brzine kretanja vozila od 60 km/h. Po prvi put se pokreće isključivo električnom energijom, što ga čini još tišim. Standardno ugrađena motorizovana pregrada sa valjcima automatski odvaja preklopljeni mekani krov od preostalog dijela prtljažnika.
Sportski luksuz u sopstvenoj klasi
Prednja sjedišta razvijena isključivo za CLE imaju integralni dizajn sportskih sjedišta. U kombinaciji sa opcionim Burmester® 3D surround sistemom zvuka, svako od njih ima dva zvučnika u nivou sa naslonima za glavu. Ovo stvara posebno personalizovano i impresivno muzičko iskustvo uz “Dolby Atmos” i “Spatial Audio” sisteme. Ovaj vrhunski zvučni sistem ima ukupno 17 zvučnika.
Prostrana unutrašnost
Kao najveći kabriolet u segmentu srednje veličine, sportski model sa dvoja vrata nudi visok nivo udobnosti za četiri osobe. Dimenzije su: dužina 4.850 mm, širina 1.861 mm, visina 1.424 mm i međuosovinsko rastojanje od 2.865 mm. Putnici pozadi posebno imaju koristi od dodatnih 25 mm na međuosovinskom rastojanju. Između ostalog, imaju 72 mm više prostora za koljena i 19 mm više prostora za ramena i laktove. Ovo čini vozilo znatno prostranijim od C-Klase kabrioleta.
Sa zapreminom od 385 litara (295 litara sa spuštenim krovom), prtljažnik je izuzetno praktičan za svakodnevnu upotrebu. Ako je potrebno, prtljažni prostor se može proširiti pomoću preklopnih naslona zadnjih sjedišta. Vlasnici ih mogu lako sklopiti iz prtljažnika u razmeri 60:40. Pristup prtljažniku je beskontaktan i potpuno automatski sa hands-free access sistemom. keyless-go je takođe deo standardne opreme.
Izuzetno interaktivno i prilagođeno
Ponuda zabave je veoma interaktivna i personalizovana. Treća generacija MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment sistema omogućava korištenje aplikacija trećih strana (na određenim tržištima) kao što su „TikTok“ platforma za zabavu, „Zoom“ sistem za video konferencije ili „Audials“, provajder internet radija i podkasta. MBUX Entertainment paket je opciono dostupan preko Mercedes me Store-a. Uključuje internet radio, striming muzike i paket podataka odabranog nezavisnog provajdera.
Zahvaljujući vještačkoj inteligenciji, MBUX takođe nudi novi nivo personalizacije sa automatizovanim funkcijama pogodnosti. Prilikom lansiranja na tržište, kupci će moći da koriste šablone za standardne rutine. Primjeri uključuju „Cold days“ (grijanje sjedišta se uključuje na određenoj spoljnoj temperaturi) ili „Date night“ (romantična muzika se reprodukuje preko Bluetooth-a). Korisnici takođe mogu kreirati sopstvene rutine, povezujući nekoliko funkcija i uslova. Korisnik ovo može uraditi na centralnom ekranu i rezultirajuće rutine se pojavljuju pod naslovom menija „My routines“.
Dinamično i udobno iskustvo vožnje ispunjava moćni šestocilindarski motor
Šasija novog CLE Cabrioleta omogućava uživanje u vožnji na krivudavim putevima. Istovremeno, nudi izuzetan komfor u vožnji na dugim putovanjima. Komforni sistem oslanjanja, koje je spušteno za 15 mm, dio je standardne opreme vozila. Ovaj sistem kombinuje izuzetno udobnu vožnju sa brzim, sportskim upravljanjem. Opciono je dostupno sportsko oslanjanje sa amplitudno selektivnim sistemom prigušenja. Opciono dostupan Dynamic body control sistem oslanjanja omogućava iskustvo vožnje koje je podesivo u širokom rasponu od ekstremno sportskog do udobnog kroz kontinuirano, prilagodljivo prigušenje oscilacija napred i pozadi. Aktivni sistem oslanjanjanja pojedinačno kontroliše karakteristike prigušenja za svaki točak u kombinaciji sa motorom, mjenjačem i karakteristikama upravljanja. Sistem uzima u obzir situaciju u vožnji, brzinu i uslove na putu. Istovremeno prekidač Dinamic select daje vozaču izbor između udobnije ili tvrđe sportske postavke.
Ponuda nudi izbor četverocilindarskih jedinica, kao i 3,0-litarski redni šestocilindrični benzinski motor na vrhu spektra snage. Svi motori (CLE 220 d – 197 KS, CLE 200/CLE 200 4Matic – 204 KS, CLE 300 4Matic – 258 KS i CLE 450 4Matic) su izvedeni kao blagi hibridi. Svaki ima integrisani starter-generator i 48-voltni ugrađeni električni sistem.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.