Novi Lexus LBX: Najmanji i najjeftiniji, ali još uvijek pravi Lexus!
Dugoočekivani novi proizvod Lexusa konačno je predstavljen. Toyotin premium brend poboljšao je mali Yaris Cross, otkrivajući ga kao znatno elegantniji i luksuzniji crossover za urbani život. Proizvodit će se u Japanu, ali je uglavnom namijenjen Evropi.
Lexus pokreće ofanzivu u potpuno novom segmentu koji se brzo razvija u Evropi. Japanski proizvođač sve traženijih luksuznih automobila predstavlja značajan model. Dobrodošli u novi Lexus LBX, najkompaktniji automobil marke do sada. Ovo je zvanično Lexusov najpristupačniji model u Evropi i namijenjen je privlačenju nove i mlađe klijentele koja traži kompaktan i moderan crossover za urbani život.
S novim imenom LBX, skraćenicom za "Lexus Breaktrough Crossover", proizvođač automobila naglašava važnost najmanjeg crossovera za širenje interesa proizvođača automobila na novi tržišni segment. Čak i najmanji Lexus trebao bi zadržati tradicionalne karakteristike marke, kao što su luksuz ili kvalitetna izrada.
Nije tajna da je LBX stvoren na modularnoj GA-B platformi, koja je osnova jeftinije Toyote Yaris Cross. Međutim, Lexusovi inžinjeri posebno su modifikovali ovaj model, dodajući duži međuosovinski razmak (+2 cm), kraće prevjese karoserije i širi trag točkova za bolju upravljivost i stabilnost. Novost je i poboljšana geometrija šasije, odnosno bolja zvučna izolacija.
Dizajneri marke su imali izazovan zadatak prilagoditi dizajnerski jezik većih Lexusa kompaktnijim linijama i zadržati sve karakteristične elemente. U tu su svrhu doslovno prepakovali vretenastu rešetku, prepoznatljivi element Lexusa iz prošle decenije, kako bi razvili novi identitet marke.
A što se tiče prvih tehničkih podataka, zumirajmo veličinu Lexusa LBX. Dug je 4,19 m, širok 1,82 m, visok 1,55 m i u svijet odlazi na šasiji s međuosovinskim razmakom od 2,58 m. Prtljažnik je manji (332 lit) nego kod Yarisa Cross (397 lit). Da biste se upoznali sa stvarnom veličinom modela, najlakše je zamisliti glavne konkurente. U segmentu malih premium crossovera nema puno igrača, a Lexus uglavnom cilja na konkurente kao što su Audi Q2, Mini Countryman ili DS 3 Crossback.
Čak i u svojoj elegantnoj unutrašnjosti, najkompaktniji Lexus će nositi elemente svoje veće braće i sestrama, a dizajneri su njegovu arhitekturu temeljili na filozofiji Tazuna koja je prvi put predstavljena u većem SUV-u NX. Osnova je pametno postavljanje ključnih upravljačkih elemenata i izvora informacija neposredno oko vozača kako bi se minimizirali pokreti ruku i očiju prilikom njihove upotrebe. Zahvaljujući tome, za volanom se vozač može bolje koncentrisati na vožnju uz minimalno ometanje. Od pomoći će biti najnovija generacija sigurnosnog sistema Lexus Safety System+ 3. Novost je potpuno digitalna instrument ploča, prvi put u Lexusu, dijagonale 12,3" kod bolje opremljenih modela. Po želji se može nadopuniti dodatnim head-up display-em.
Lexus LBX prodavat će se s jednim hibridnim motorom, a riječ je o dobro poznatom hibridu iz Yarisa koji je nedavno ažuriran. Hibrid se temelji se na trocilindarskom 1,5 benzincu s novododanom balans osovinom za prigušivanje zvukova. Novost je i poboljšani kontinuirano varijabilni prenos ili jedinica za upravljanje snagom za nižu potrošnju, manje gubitke, smanjenu potrošnju i smanjene dimenzije. Nova je i bipolarna NiMH baterija s niskim električnim otporom i visokom izlaznom snagom za trenutni odziv elektromotora.
Zahvaljujući tehnološkoj evoluciji, ažurirani motor ima najveću kombinovanu snagu od 136 KS i najveći obrtni moment od 185 Nm. Pogon na prednje točkove je standardan, dok se zahtjevniji kupci mogu odlučiti za opcijski pogon na sve točkove Lexus E-Four. Dodatni elektromotor na zadnjoj osovini bitan je posebno pri kretanju, u krivinama ili na klizavim površinama. No, u Lexusu skromno očekuju da će ga u Evropi doplatiti tek desetina kupaca.
Rezervacije za novi Lexus LBX startaju već 15. juna, a prvi automobili za kupce bit će isporučeni početkom 2024. Lexus očekuje prodaju više od 25.000 automobila u Evropi tokom prve godine prodaje.
Povezane novosti

Dacia Sandero ponovo postaje favorit Evropljana
Sandero je bio najprodavaniji automobil u Evropi u mjesecu julu učvrstivši svoj status lidera ove godine. Volkswagen T-Roc i Toyota Yaris Cross su se također popeli na podijum.

Karmann Ghia: Popularni kupe na mehanici Bube nastao je prije 70 godina
Pedesetih godina posao u Volkswagenu je išao dobro, ali je istovremeno bio prilično monoton. Osim Bube i njene kabriolet verzije, Transporter je bio jedini drugi model dostupan u prodajnim centrima, i to je bilo to. Prostor se stvarao za još jednu legendu.

Opel odustaje od planova da postane 100% električni brend
Posljednji koji je odustao od ambicija da postane potpuno električni brend je čini se Opel. Sve je ukazivalo na 2028. godinu, ali trenutna situacija ih je natjerala da preispitaju svoje planove, jednako kao i ostale proizvođače.