Posljednjih godina marka Dacia izgradila je solidnu reputaciju proizvođača automobila koji nudi izvrstan omjer uloženo-dobijeno. Ipak, Dacia stavlja veći naglasak na kupce željne prirode i avanture, što je vidljivo i iz sadašnjeg i budućeg stajlinga brenda.
Sastavni dio ponude ostaje svakako popularni SUV Duster koji se trenutno prodaje u drugoj generaciji. No, u posljednje vrijeme sve više dobijamo informacije o trećoj generaciji koja bi trebala stići 2024. godine.
Ono što je do sada poznato je da bi novi Dacia Duster trebao biti izgrađen na temeljima modularne platforme CMF-B, na kojoj se temelje i aktualni modeli Sandero i Logan. Riječ je o platformi koja izvorno pripada Renault Cliju. Što se tiče motorizacije, po svemu sudeći, Dustera čekaju velike promjene.
Kako bi zadovoljio emisioni standard Euro 7, rumunski proizvođač morat će se oprostiti od dizelaša, dok modeli pogonjeni plinom još uvijek dolaze u obzir! Tehnologija konverzije motora s direktnim ubrizgavanjem na LPG zna biti skupa, no zahvaljujući tvorničkoj konverziji, očekuje se da će Dacia uspjeti ovu tehnologiju zadržati jeftinijom i pristupačnijom.
Osnovu pogonskih jedinica trebao bi činiti benzinski turbak s tri cilindra i oznakom 1.2 TCe, koji će standardno biti nadopunjen 48V blagom hibridnom tehnologijom. I navodno, također, u verziji koja može sagorijevati LPG. Motor bi trebao biti dostupan sa 120 i 140 konjskih snaga, te sa 6-stepenim ručnim i automatskim mjenjačem.
Po pitanju pogona, treća generacija Dustera trebala bi ostati na ponudi verzija s prednjim i 4x4 pogonom. Međutim, prema trenutnim špekulacijama, verzija 4x4 mogla bi biti dostupna samo s automatskim mjenjačem. No, za sada se radi samo o nagađanjima.
Prvi prototip s konačnim izgledom mogao bi biti na cesti već u decembru ove godine, a testnim vožnjama van arktičkog kruga trebao bi biti podvrgnut s početkom 2023. Stoga je moguće da ćemo prve špijunske fotografije vidjeti početkom iduće godine. Trenutno ne znamo puno o obliku automobila, ali Dusterov dizajn mogao bi biti inspirisan konceptima Bigster (sa slika) i Manifesto.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.