Vijesti

Njemački ADAC testirao sintetički dizel: Sasvim realna alternativa za budućnost

Sintetička goriva do sada su više puta spominjana kao alternativa elektromobilnosti i klasičnom benzinu i dizelu, ali niko se poput njemačkog automotokluba ADAC-a nije odlučio da ih praktično testira. Rezultat testa je veoma zanimljiv.

Autor: BIHAMK

Mnogi njemački automobilski brendovi do sada su kao alternativu klasičnom benzinu i dizelu navodili sintetička goriva, ali niko od njih se nije odvažio da predoči praktične mogućnosti ovog goriva. Na taj korak prvi se odlučio njemački automotoklub ADAC, koji je u svojim vozilima testirao najnoviji HVO 100 dizel.

I dok su zagovornici elektromobilnosti do sada imali finansijsku snažnu podršku države i značajne poticaje, sintetička goriva ostavljena su po strani da se sama izbore za svoje mjesto pod suncem. Izostanak direktne podrške popraćen je i velikim brojem nagađanja automobilske javnosti oko samog goriva, a većina njih do sada su bila fokusirana na navodne visoke troškove proizvodnje i visoku cijenu samog goriva, koje je navodno zbog toga neisplativo u poređenju s baterijama i strujom.

Vođen tom dilemom ADAC je želio doći do pouzdane računice i to na ličnom primjeru. Podsjećamo da je na njemačkim benzinskim stanicama od aprila dostupan HVO 100 sintetički dizel. Riječ je o dizelu koji nije dobijen kao standardni preradom sirove nafte, već je nastao kao ekološki proizvod preradom biootpada, poput starog, korištenog jestivog ulja.

ADAC-ova računica kao najvažnije početne parametre uzela je petogodišnji period posjedovanja vozila uz 15.000 pređenih kilometara godišnje, koji se uzimaju kao evropski prosjek. Dobijeni rezultati u okviru testa su veoma zanimljivi i idu u prilog sintetičkom gorivu kao realnoj i isplativoj alternativi.

Naime, na primjeru Volkswagen Golfa 2.0 TDI, ADAC je ustanovio povećanje mjesečnih troškova za sintetičko gorivo u iznosu od samo 5,62 eura (97,87 eura ukupno) u odnosu na standardni dizel. Drugi testirani automobil BMW 520d Touring imao je mjesečne troškove uvećane za 6,75 eura (ukupno 117,45 eura) dok je treće testirano vozilo Mercedes C220d Combi bilo veoma blizu Golfovog ostvarenja s povećanjem troška od samo 5,87 eura (ukupno 102,22 eura). ADAC-ovi stručnjaci u svom istraživanju su skrenuli pažnju da je od 1. januara 2024. godine u Njemačkoj zakonski zagarantovana minimalna plata limitirana na 2.054 eura.

Uzimajući u obzir tu činjenicu oni su zaključili da povećanje mjesečnog troška od pet do sedam eura, po osnovu prelaska s klasičnog na sintetički dizel ne predstavlja nikakvo osjetno opterećenje za budžet njemačkih građana. Oni su pri tome zaključili i da bi cijena sintetičkog dizela trebala biti stabilnija od cijene standardnog, jer na nju ne utiču svakodnevna dešavanja na svjetskom tržištu kao što je to slučaj sa sirovom naftom. Razlika u cijenama sintetičkog i standardnog dizela je prema ADAC-u minimalna, a ekološki dobitak maksimalan.

Podsjećamo da sintetičko gorivo ima raskošan potencijal po pitanju smanjenja emisije štetnih gasova do čak 90% u odnosu na standardni dizel, a postignuti su i odlični rezultati po pitanju smanjena emisije azotnih oksida i sumpora. U ADAC-ovoj studiji postavlja se i pitanje zašto sintetičko gorivo nije izjednačeno s elektromobilnošću kada je riječ o državnim subvencijama, jer da jeste njegova cijena bi brzo pala na niži nivo nego što je sada cijena standardnog dizela.

BIHAMK

Povezane novosti

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.

Možda bi vas zanimalo