Nissan je novi gubitnik u Evropi, kriza potresa proizvodnju modela Qashqai
Ozbiljna kriza koja pogađa Nissan primorala je japanski brend da promijeni strategiju proizvodnje na svom vodećem modelu. Kako bi smanjio troškove, Japanci su smanjili proizvodnju Qashqaija s dvije na jednu smjenu.
Nissan se suočava s ozbiljnim problemima na Starom kontinentu i daleko je od toga da ih riješi, naročito ne u najkraćem mogućem roku. Japanska kompanija je praktično završila svoje pokušaje spajanja s Hondom i sada traži novog partnera.
Ove okolnosti stavljaju Nissana u sve težu situaciju, a prva žrtva odnosi se na njihov najprodavaniji model, koji je prošle godine prodat u 140.000 primjeraka, čak skoro 50.000 jedinica više od drugoplasiranog modela Juke. Popularni SUV, koji je temeljito redizajniran sredinom prošle godine i koji je najprodavaniji model marke, sada se suočava s problematičnim odlukama menadžmenta.
Kao pionir kompaktnog SUV segmenta, Qashqai je iznimno uspješan model kroz sve generacije. Komercijalni uspjeh ovog modela ključan je za poslovanje Nissana, koji sada, u trenutnoj krizi, žrtvuje ovaj model. Nissan je u prošlosti imao proizvodnu strategiju koja se znatno razlikovala od konkurencije, jer su uvijek imali unaprijed proizvedene nekoliko hiljada vozila u različitim konfiguracijama, kako bi kupci mogli brzo preuzeti svoje automobile.
Iako je ova strategija na prvi pogled djelovala kao majstorski potez, postaje problematična kada prodaja opada i stagnira. Nissan je odlučio smanjiti troškove, a prva mjera bila je smanjenje proizvodnje Qashqaija s dvije smjene na samo jednu.
Nissan je svjestan da će ova odluka biti nepopularna, čak i da će negativno utjecati na njihov tržišni udio u Europi, ali vjeruju da će značajno smanjiti gubitke. Posebno sada, kada se brend suočava s jednim od najvećih izazova u posljednjim godinama: lansiranjem treće generacije Nissan Leafa, na koju polažu velike nade za veliki uspjeh, iako Evropu trese nestabilna prodaja električnih vozila.
Povezane novosti
Njemačka vrši pritisak i zahtijeva od EU da odustane od zabrane SUS motora
Kao srce evropske autoindustrije, Njemačka intenzivno pritišće EU da ublaži planiranu zabranu motora s unutrašnjim sagorijevanjem do 2035. godine u korist električnih vozila. Evropska komisija bi trebala dati važne upute o ovom pitanju 10. decembra.
Fiat započeo proizvodnju novog modela 500 Hybrid
Novi Fiat 500 Hybrid ušao je na montažnu traku u fabrici Mirafiori u Torinu, Italija. Do kraja godine bit će sastavljeno 6.000 jedinica, a prve jedinice bit će isporučene u januaru 2026. godine.
U BiH premijerno predstavljeni Chery Arrizo 8 i redizajnirani Chery Tiggo 4 Hybrid
Na bh. tržištu predstavljena su dva noviteta - Arrizo 8 i redizajnirani Chery Tiggo 4. Dok Tiggo 4 poznajemo još od ranije, Arrizo 8 je potpuno novi predstavnik u ponudi modela koji se mogu pronaći kod bh. uvoznika automobila Chery.