Kineski proizvođač automobila Nio izvještava da su njihove stanice za zamjenu po prvi put realizovale više od 60.000 zamjena baterija u jednom danu na njihovim vozilima, od čega više od 20.000 zamjena baterija na autocestama, što je također novi rekord. Nio trenutno upravlja s preko 1.300 stanica za zamjenu baterija u Kini, koje naziva Power Swap Stations (PSS) – tako da u prosjeku svaka stanica može odraditi 45 zamjena dnevno. Čak su u periodu od 17 dana za Kinesku novu godinu stanice obavile preko 900.000 zamjena baterija. Ovaj koncept uzima sve više maha, jer je zamjena baterije od svega nekoliko minuta jednaka punjenju klasičnog tanka goriva kod automobila sa SUS motorima.
Cilj za 2023. je imati 1700 PSS u Kini, dok u Evropi (trenutno ih je samo 10) Nio planira imati 120 PSS-ova do kraja 2023. Nio planira imati čak 4.000 stanica za zamjenu u pogonu do 2025., uključujući 1.000 van Kine.
Trenutno se koriste dvije vrste PSS-a: Generation 1 i Generation 2. Najstariji PSS Gen1 može skladištiti 5 baterija, a zamjena traje oko 10 minuta; Gen 2 je to poboljšao na 13 skladištenja i zamjenu za oko 5 minuta. To je teoretski 312 zamjena dnevno, s obzirom da je stanica za zamjenu otvorena 24 sata.
Krajem prošle godine Nio je predstavio svoju novu treću generaciju stanice za zamjenu. Ona može pohraniti 21 bateriju i izvršiti zamjenu za oko 2,5 minute, čineći 408 zamjena u jednom danu, navodi Nio. Generation 3.0 PSS opremljen je s dva modula koji pomažu automobilu da samostalno obavi zamjenu. Treća generacija PSS-a počet će s radom u martu 2023., a kako to praktično izgleda možete vidjeti u ovom videu.
Nio slijedi svoj plan u kojem do 2025. želi otvoriti 25 novih tržišta. U prve zemlje EU Nio je ušao u 10. mjesecu prošle godine kroz Njemačku, Holandiju, Švedsku i Dansku. Sljedeće mete su Francuska, Švicarska, Italija, Mađarska, Španija, Austrija i posebno Velika Britanija. Naime, Nio je nedavno krenuo furiozno u Britaniji, jer su zaposlili voditelja razvoja robne marke s iskustvom iz BMW-a i Rollce-Roycea i najavili da će na tamošnjem tržištu uskoro početi s instalacijom PSS stanica.
Nio se neće zadovoljiti samo s Evropom, budući da se želi proširiti i na američko tržište prije 2025.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.