Na cestama širom svijeta "kotrlja" se oko 42 miliona električnih i PHEV automobila
Studija koju je provela jedna njemačka institucija pokazuje da je broj električnih vozila širom svijeta dostigao 42 miliona na kraju 2023. To uključuje električne, plug-in hibride i hibridne automobile s proširenim dometom.
Do kraja 2023. godine, oko 42 miliona električnih vozila bilo je u “opticaju” širom svijeta, podatak je koji otkriva studija njemačkog Centra za istraživanje solarne energije i vodonika (ZSW).
Ovaj broj uključuje čista električna vozila (EV), plug-in hibride (PHEV), pa čak i automobile s proširenim dometom (EREV). Međutim, studija nije uključila obične hibride, niti one s blago hibrdinom tehnologijom.
U poređenju s 2022. godinom, broj električnih automobila širom svijeta porastao je za oko 50 posto. Najviše električnih automobila ima u Kini, gdje se na tamošnjim cestama kreće oko 23,4 miliona takvih automobila, navodi se u njemačkoj studiji. S velikom razlikom iza Kine, na drugom mjestu su Sjedinjene Američke Države, gdje postoji tek 4,8 miliona električnih automobila.
Njemačka je lider u Evropi, ali treća na svijetu s 2,3 miliona električnih automobila. Slijede je Francuska s 1,6 miliona i Velika Britanija s 1,5 miliona registrovanih baterijskih vozila. Prošle godine najveći proizvođači električnih i elektrificiranih automobila bili su kineski BYD s preko tri miliona proizvedenih automobila, zatim Tesla s 1,8 miliona i Volkswagen grupa s ravno million vozila.
Treba istaći da jedino Tesla iz ove trojke proizvodi isključivo električne automobile, dok BYD i VW u ponudi imaju i hibride. S druge strane, kineski div ne proizvodi nikako automobile sa SUS motorima, dok Nijemci ponudu prevashodno zasnivaju na modelima s klasičnim, pa tek onda na elektrifikovanim pogonskim sklopovima.
Povezane novosti
Škoda Elroq: Novi pristupačni električni SUV po cijeni benzinskog Karoqa
U češkoj prijestolnici održana je svjetska premijera novog Škodinog električnog SUV-a Elroq. Zamišljen je kao pristupačniji električni model koji može parirati benzinskom Karoqu.
Privredna vozila Peugeota, Citroena i Opela uskoro ostaju bez dizel motora
Grupacija Stellantis službeno je najavila da više neće primati narudžbe za komercijalna vozila s dizel motorima. Posljednji primjerci bit će isporučeni početkom sljedeće godine.
Turska nameće stroge uslove za PHEV hibride uvezene van Evropske unije
Nastavlja se "hajka" protiv nepoželjnih gostiju iz Kine. Naime, Turska vlada uvela je nove uslove za uvoz automobila s plug-in hibridnim motorima, koji se odnose na automobile proizvedene u zemljama van Evropske unije.