Mercedes Sprinter debitovao prije 30 godina
Mercedes-Benzov popularni komercijalni model, Sprinter, proslavlja 30. godišnjicu. Prvi put predstavljen 1995. godine, Sprinter je do danas postao jedan od najprodavanijih kombija na svijetu, s gotovo pet miliona prodatih jedinica.
Za obilježavanje ovog jubileja, Mercedes je pripremio specijalno izdanje "30 Years of Sprinter" i organizovao događaj u svom muzeju u Štutgartu, gdje posjetioci mogu istražiti evoluciju modela tokom posljednjih triju decenija. Izložba traje do 30. marta.
Sprinter je zamijenio stariji T1/TN model i postao prvi komercijalni Mercedes koji je dobio vlastito ime, umjesto oznaka i brojeva. Prva generacija bila je pionir u sigurnosnim tehnologijama, s disk kočnicama na svim točkovima, ABS-om i opcionalnim zračnim jastukom za vozača. Pet godina nakon lansiranja, uslijedio je značajan redizajn i dodatak novih sigurnosnih opcija.
Druga generacija je uvedena na tržište 2006. godine. Za nju je karakteristično da je bio pionir elektronske kontrole stabilnosti (ESP), dok je 2008. uvedena opcija zračnog ovjesa. Godinu dana kasnije, predstavljena je tehnologija BlueEfficiency, koja je donijela 6-brzinski manuelni mjenjač i start-stop sistem. Vremenom je oprema postajala bogatija, pa je 2013. godine dodat i asistent za stabilnost pri bočnom vjetru.
Treća i ujedno aktuelna verzija, lansirana je 2018. godine kao prvi Sprinter s pogonom na prednje točkove i opcionalnim MBUX multimedijalnim sistemom. Godinu dana kasnije, predstavljena je čisto električna verzija - eSprinter. Prošle godine, aktuelni model je dobio nove nadogradnje, uključujući ažurirani MBUX sistem, sistem aktivnog kočenja, detekciju mrtvog ugla i upozorenje na unakrsni saobraćaj.
Novo izdanje, dostupno u verzijama s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem i eSprinter (električna verzija), temelji se na Select liniji opreme i nudi premium karakteristike, s početnom cijenom od 58.055 eura u Njemačkoj.
Povezane novosti
Ažuriran Toyotin “električar”: Šta je sve novo na redizajniranom bZ4X?
Jedini električni model japanske marke doživio je blago zatezanje bora, ali i niz tehničkih nadogradnji. Naglasak je na snažnijim elektromotorima, novim baterijama i većoj autonomiji.
Kineski Leapmotor postigao rekord u novembru i prodao više od 70.000 automobila
Leapmotor je postavio novi mjesečni rekord isporuka u novembru, kada je kineski proizvođač isporučio 70.327 vozila, pretekavši Volvo globalno.
Renault 5 proizveden u 100.000 jedinica za samo 15 mjeseci
Proizvodnja električnog Renaulta 5 započela je u oktobru 2024. godine, a dostupan je za prodaju od ove godine. Sada je 100.000-ti električni Renault 5 proizveden u fabrici Ampere ElectriCity u Douaiju u Francuskoj.