Ako išta može pokrenuti i ustabiliti autonomiju električnih vozila onda je to tehnologija čvrstih baterija (solid-state), odnosno baterija koje umjesto tečnog koriste čvrste elektrolite. Svi proizvođači užurbano streme ka tome, jer s čvrstim baterijama postoji realna mogućnost prelaska i 1.000 kilometara s jednim punjenjem. Najveći napredak imaju naravno Kinezi.
Da bi se ubacio u ovaj tehnološki voz, njemački proizvođač premium automobila započeo je preliminarne testove s novom solid-state baterijom, razvijenom zajedno s američkom kompanijom Factorial Energy. Nova baterija obećava domet veći od 1.000 kilometara s jednim punjenjem.
Testovi se provode u posebno prilagođenom Mercedes-Benz EQS-u, u kojem je smještena nova baterija s čvrstim elektrolitom. Kućište baterije je redizajnirano i uključuje pneumatske aktuatore koje su razvili inžinjeri Mercedesovog Formula 1 tima. Ovaj sistem kontroliše širenje i kontrakciju materijala unutar ćelija tokom punjenja i pražnjenja radi poboljšane stabilnosti i dugovječnosti.
Aktuelni Mercedes-Benz EQS, u verziji 450+, koristi litijum-jonsku bateriju kapaciteta 118 kWh koja omogućava autonomiju od 822 kilometra u WLTP režimu. Solid-state baterija koje će razviti Mercedes-Benz obećavaju poboljšanje autonomije do 80 posto u poređenju s klasičnim litijum-jonskim baterijama.
S tim u vezi, treba očekivati još skuplje automobile, a to baš i ne ide na mlin električnim modelima. Prošle godine u Evropi je zabilježen blagi pad s 15,7 na 15,4 odsto.
Povezane novosti

Toyota želi proizvoditi milion električnih automobila godišnje do 2027.
Prema novim medijskim izvještajima, Toyota je postavila cilj da do 2027. godine proizvodi čak milion električnih automobila godišnje. Istovremeno, japanski brend želi imati 15 električnih modela u ponudi u naredne dvije godine.

Mercedes ukida Citan i T-Klasu, klonove Renault Kangooa
Predstavnici Mercedesa potvrdili su da vanovi Citan i T-Klasa neće dobiti nasljednike i da će biti penzionisani do sredine 2026. god. Citan i T-Klasa su posljednja dva modela koja će biti proizvedena u saradnji s Renaultom kao klonovi popularnog Kangooa.

Elroq je drugi električni model Škode u BiH uz redizajnirani Enyaq
Škoda sada ima dva električna modela u ponudi. Pored Enyaqa koji je stigao u osvježenom izdanju, domaći uvoznik je predstavio i manji Elroq od kojeg se očekuje da unaprijedi prodajne brojke.