Ako išta može pokrenuti i ustabiliti autonomiju električnih vozila onda je to tehnologija čvrstih baterija (solid-state), odnosno baterija koje umjesto tečnog koriste čvrste elektrolite. Svi proizvođači užurbano streme ka tome, jer s čvrstim baterijama postoji realna mogućnost prelaska i 1.000 kilometara s jednim punjenjem. Najveći napredak imaju naravno Kinezi.
Da bi se ubacio u ovaj tehnološki voz, njemački proizvođač premium automobila započeo je preliminarne testove s novom solid-state baterijom, razvijenom zajedno s američkom kompanijom Factorial Energy. Nova baterija obećava domet veći od 1.000 kilometara s jednim punjenjem.
Testovi se provode u posebno prilagođenom Mercedes-Benz EQS-u, u kojem je smještena nova baterija s čvrstim elektrolitom. Kućište baterije je redizajnirano i uključuje pneumatske aktuatore koje su razvili inžinjeri Mercedesovog Formula 1 tima. Ovaj sistem kontroliše širenje i kontrakciju materijala unutar ćelija tokom punjenja i pražnjenja radi poboljšane stabilnosti i dugovječnosti.
Aktuelni Mercedes-Benz EQS, u verziji 450+, koristi litijum-jonsku bateriju kapaciteta 118 kWh koja omogućava autonomiju od 822 kilometra u WLTP režimu. Solid-state baterija koje će razviti Mercedes-Benz obećavaju poboljšanje autonomije do 80 posto u poređenju s klasičnim litijum-jonskim baterijama.
S tim u vezi, treba očekivati još skuplje automobile, a to baš i ne ide na mlin električnim modelima. Prošle godine u Evropi je zabilježen blagi pad s 15,7 na 15,4 odsto.
Povezane novosti

Šef Mercedesa kritikuje plan EU o zabrani automobila sa SUS motorima od 2035. godine
Ola Kallenius, šef Mercedes-Benza i predsjednik Evropskog udruženja proizvođača automobila, upozorava da bi ovaj plan mogao dovesti do kolapsa evropskog tržišta automobila i da je potreban "poziv na buđenje realnosti".

Kraj jedne ere: Volkswagen šalje Touareg u penziju
Najveći Volkswagenov SUV bliži se kraju svoje karijere. Njemački proizvođač je zvanično objavio da će proizvodnja završiti 2026. godine.

Tesla će u septembru lansirati napredniji sistem samostalne vožnje
Izvršni direktor Tesle, Elon Musk, zvanično je za ovu jesen najavio lansiranje novog softvera koji će podržavati značajno ležerniju autonomnu vožnju od postojećeg vozačkog asistenta poznatijeg kao Autopilot.