Ako išta može pokrenuti i ustabiliti autonomiju električnih vozila onda je to tehnologija čvrstih baterija (solid-state), odnosno baterija koje umjesto tečnog koriste čvrste elektrolite. Svi proizvođači užurbano streme ka tome, jer s čvrstim baterijama postoji realna mogućnost prelaska i 1.000 kilometara s jednim punjenjem. Najveći napredak imaju naravno Kinezi.

Da bi se ubacio u ovaj tehnološki voz, njemački proizvođač premium automobila započeo je preliminarne testove s novom solid-state baterijom, razvijenom zajedno s američkom kompanijom Factorial Energy. Nova baterija obećava domet veći od 1.000 kilometara s jednim punjenjem.
Testovi se provode u posebno prilagođenom Mercedes-Benz EQS-u, u kojem je smještena nova baterija s čvrstim elektrolitom. Kućište baterije je redizajnirano i uključuje pneumatske aktuatore koje su razvili inžinjeri Mercedesovog Formula 1 tima. Ovaj sistem kontroliše širenje i kontrakciju materijala unutar ćelija tokom punjenja i pražnjenja radi poboljšane stabilnosti i dugovječnosti.

Aktuelni Mercedes-Benz EQS, u verziji 450+, koristi litijum-jonsku bateriju kapaciteta 118 kWh koja omogućava autonomiju od 822 kilometra u WLTP režimu. Solid-state baterija koje će razviti Mercedes-Benz obećavaju poboljšanje autonomije do 80 posto u poređenju s klasičnim litijum-jonskim baterijama.
S tim u vezi, treba očekivati još skuplje automobile, a to baš i ne ide na mlin električnim modelima. Prošle godine u Evropi je zabilježen blagi pad s 15,7 na 15,4 odsto.
Povezane novosti
Ažuriran Toyotin “električar”: Šta je sve novo na redizajniranom bZ4X?
Jedini električni model japanske marke doživio je blago zatezanje bora, ali i niz tehničkih nadogradnji. Naglasak je na snažnijim elektromotorima, novim baterijama i većoj autonomiji.
Kineski Leapmotor postigao rekord u novembru i prodao više od 70.000 automobila
Leapmotor je postavio novi mjesečni rekord isporuka u novembru, kada je kineski proizvođač isporučio 70.327 vozila, pretekavši Volvo globalno.
Renault 5 proizveden u 100.000 jedinica za samo 15 mjeseci
Proizvodnja električnog Renaulta 5 započela je u oktobru 2024. godine, a dostupan je za prodaju od ove godine. Sada je 100.000-ti električni Renault 5 proizveden u fabrici Ampere ElectriCity u Douaiju u Francuskoj.