Prije 130 godina lansiran je prvi svjetski automobil masovne proizvodnje, iako bi prema današnjim standardima to bila maloserijska proizvodnja. Riječ je o automobilu Benz Motor-Velociped, modelu koji se proizvodio između 1894. i 1902. godine.
Da bi obilježio 130 godina od njegovog lansiranja, Mercedes-Benz je nedavno temeljito obnovio originalni primjerak, koji je uredno vožen oko tvornice u Sindelfingenu. Model Benz Motor-Velocipede je ustvari napravljen u Mannheimu, u vrijeme dok je Njemačka bila ustrojena kao carstvo.
Zanimljivo je da je prvi serijski automobil na svijetu, shodno ondašnjim dostignućima, pogonio maleni motorić sa svega jednim cilindrom, a razvijao je samo 1,5 konjskih snaga. Tako je prvi svjetski serijski proizvedeni automobil, koji je usput rečeno imao dužinu od svega 2,25 metara (manji od Smarta), dostizao maksimalnu brzinu od 20 km/h.
Dvije godine kasnije, "Velo", kako su ga od milja zvali, će dobiti snažniji motor kao i luksuznu verziju. Potonji je bio opremljen izduženom karoserijom, mjenjačem s tri brzine, novim presvlakama, posebnim sjedištem straga za dijete, kao i “kurblom” za pokretanje motora. Pneumatske gume su bile dostupne kao opcija.
Tokom osam godina proizvodnje, Benz Motor-Velocipede proizveden je u otprilike 1.200 primjeraka. Prije 130 godina cijena ovog modela bila je 2.000 ondašnjih maraka.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.