Kineski BYD u zadnjem kvartalu 2023. pretekao Teslu po prodaji električnih vozila
BYD je prodao 526.409 potpuno električnih automobila u posljednjem kvartalu prošle godine, dok je Tesla isporučio 484.507 vozila. Taj rezultat je omogućio Kinezima da svrgnu s trona Teslu u Q4 kao vodećeg proizvođača električnih vozila.
Obje kompanije su postigle svoj cilj, jer je BYD premašio tri miliona prodatih vozila, a Tesla 1,8 miliona prodatih vozila u 2023. BYD je imao rekordni zadnji kvartal u 2023., prodavši ukupno 942.651 automobil. Od te brojke 55% su bili potpuno električni (BEV), a 45% su bili plugin hibridi (PHEV). Kompanija je obustavila proizvodnju vozila sa SUS motorima u aprilu 2022.
Proizvođač automobila sa sjedištem u Shenzhenu prodao je ukupno 3.023.679 elektrifikovanih vozila u 2023., što je 62% više u odnosu na 2022. Oko 52% (1.574.804 primjeraka) su bili čisto električni automobili. Tesla je isporučio 1.808.581 u 2023., što je 38% više u odnosu na 1.313.851 primjerak u 2022. godini. Što se tiče kumulativne prodaje u 2023. godini, Tesla i dalje drži krunu ako se uzmu u obzir čisto električni automobili. Međutim, BYD će u 2024. najvjerovatnije preuzeti poziciju najvećeg proizvođača električnih vozila zahvaljujući brojci koju je stekao u Q4, ali i nevjerovatnoj popularnosti u zadnje vrijeme.
BYD je osnovan kao kompanija za proizvodnju akumulatora, pridruživši se industriji za proizvodnju automobila sredinom 2000-ih. Danas se ova kineska marka često predi s Teslom. Međutim, dva auto giganta ne mogu se više razlikovati u pogledu proizvoda, ali ima razlike u poslovnoj filozofiji. Na primjer, dok Tesla koristi model direktne online prodaje, BYD se oslanja na svoju masivnu mrežu dilera za svoju ekspanziju, kako na domaćem tržištu, tako i van Kine.
I uprkos mnogim glasovima da je model zastupništva koncept prošlosti, BYD ne odustaje od tog koncepta i čak nagrađuje svoje dilere. Na primjer, ovaj kineski proizvođač automobila će ovog mjeseca svojim dilerima dati rabat od 2 milijarde juana (280 miliona USD) kao nagradu za postizanje cilja kompanije da proda tri miliona vozila 2023. Za svaki prodati automobil prošle godine, svaki diler će dobiti po 666 juana (93 USD).
Povezane novosti

Kineska vlada pooštrava pravila o subvencijama za elektrificirana vozila
Samo modeli koji nude više od 100 kilometara čisto električnog dometa i imaju nisku potrošnju energije i dalje će imati koristi od poreskih olakšica.

U vremenima sve skupljih automobila Dacia ostaje fokusirana na pristupačnost
Katrin Adt, nova izvršna direktorica Dacije, ima jasan plan kako bi brend nastavio ostvarivati uspjehe. U turbulentnim vremenima gdje su novi automobili sve skuplji, Dacia mora ponuditi "pristupačnu mobilnost i ličnu slobodu".

Instaliran novi brzi Moon Power punjač u Bijeljini
Ovaj korak predstavlja veliki iskorak za e-mobilnost u Bosni i Hercegovini, jer sada pokriva važan putni pravac prema Beogradu, Osijeku i drugim važnim gradovima u istočnom dijelu naše zemlje.