Kineski BYD u zadnjem kvartalu 2023. pretekao Teslu po prodaji električnih vozila
BYD je prodao 526.409 potpuno električnih automobila u posljednjem kvartalu prošle godine, dok je Tesla isporučio 484.507 vozila. Taj rezultat je omogućio Kinezima da svrgnu s trona Teslu u Q4 kao vodećeg proizvođača električnih vozila.
Obje kompanije su postigle svoj cilj, jer je BYD premašio tri miliona prodatih vozila, a Tesla 1,8 miliona prodatih vozila u 2023. BYD je imao rekordni zadnji kvartal u 2023., prodavši ukupno 942.651 automobil. Od te brojke 55% su bili potpuno električni (BEV), a 45% su bili plugin hibridi (PHEV). Kompanija je obustavila proizvodnju vozila sa SUS motorima u aprilu 2022.
Proizvođač automobila sa sjedištem u Shenzhenu prodao je ukupno 3.023.679 elektrifikovanih vozila u 2023., što je 62% više u odnosu na 2022. Oko 52% (1.574.804 primjeraka) su bili čisto električni automobili. Tesla je isporučio 1.808.581 u 2023., što je 38% više u odnosu na 1.313.851 primjerak u 2022. godini. Što se tiče kumulativne prodaje u 2023. godini, Tesla i dalje drži krunu ako se uzmu u obzir čisto električni automobili. Međutim, BYD će u 2024. najvjerovatnije preuzeti poziciju najvećeg proizvođača električnih vozila zahvaljujući brojci koju je stekao u Q4, ali i nevjerovatnoj popularnosti u zadnje vrijeme.
BYD je osnovan kao kompanija za proizvodnju akumulatora, pridruživši se industriji za proizvodnju automobila sredinom 2000-ih. Danas se ova kineska marka često predi s Teslom. Međutim, dva auto giganta ne mogu se više razlikovati u pogledu proizvoda, ali ima razlike u poslovnoj filozofiji. Na primjer, dok Tesla koristi model direktne online prodaje, BYD se oslanja na svoju masivnu mrežu dilera za svoju ekspanziju, kako na domaćem tržištu, tako i van Kine.
I uprkos mnogim glasovima da je model zastupništva koncept prošlosti, BYD ne odustaje od tog koncepta i čak nagrađuje svoje dilere. Na primjer, ovaj kineski proizvođač automobila će ovog mjeseca svojim dilerima dati rabat od 2 milijarde juana (280 miliona USD) kao nagradu za postizanje cilja kompanije da proda tri miliona vozila 2023. Za svaki prodati automobil prošle godine, svaki diler će dobiti po 666 juana (93 USD).
Povezane novosti
Ford slavi 60 godina kultnog Mustanga
Kultni Mustang nastao je 1964., u godini kada je Cassius Clay postao Muhammad Ali, Martin Luther King dobio Nobelovu nagradu za mir, a Beatlesi izazvali ludnicu kada su prvi put stigli u Ameriku. U svemu tome je rođen model koji je postao prava legenda.
Citroen počeo primati narudžbe za novu generaciju C3 i e-C3
Poznate su cijene za novi C3 na bh. tržištu, koji će pored benzinske po prvi put biti dostupan u električnoj verziji. Osnovni benzinac sa 100 KS starta s cijenom od 30.992 KM, dok elektična varijanta ima početnu cijenu od 47.517 KM bez subvencije.
Opel predstavlja novu generaciju Grandlanda
Druga generacija Grandlanda veliki je korak naprijed za Opel koji želi elektromobilnost učiniti još privlačnijom. Radi se o prvom Opelovom modelu koji se temelji na Stellantis STLA Medium platformi za električna vozila.