Model Seal U DM-i bit će prvi proizvod u novoj BYD-ovoj fabrici u Turskoj, rekla je Stella Li, potpredsjednica kompanije, evropskim medijima na događaju održanom na testnoj stazi u Zhengzhouu, Kina.
Planirano je da fabrika počne s radom do kraja 2026. godine. Model Seal U bio je najprodavaniji BYD-ov model u Evropi u prvih devet mjeseci godine, sa 55.504 registracije.
Li je dodala da BYD razmatra proizvodnju DM-i verzije Atto 3 u Turskoj. Atto 3 je trenutno dostupan u Evropi samo kao električno vozilo na baterije (BEV) i bio je osmi najprodavaniji kompaktni električni SUV do septembra, sa 10.676 registracija.
Akronim DM-i (Dual Mode Intelligent) označava BYD-ov plug-in hibridni sistem, koji daje prioritet električnom pogonu za veću efikasnost i uglađeniju vožnju.
BYD će navodno investirati milijardu dolara u fabriku izgrađenu od nule u provinciji Manisa u zapadnoj Turskoj, oko 40 km sjeveroistočno od Izmira. Fabrika će imati godišnji kapacitet od 150.000 jedinica i uključivat će istraživačko-razvojni (R&D) centar.
Proizvodnja Seal U DM-i u Turskoj omogućit će BYD-u da izbjegne carinu od 10% koju je Evropska unija nametnula na PHEV vozila uvezena iz Kine, što je standardna stopa za uvoznu robu. Izvoz turskih automobila u EU ne podliježe carinama.
BYD se nedavno fokusirao na prodaju PHEV modela u Evropi nakon što je EU nametnula dodatnu carinu od 17% na potpuno električne automobile proizvedene u Kini, pored postojećeg poreza od 10%.
Do septembra, DM-i verzija je činila 90% prodaje modela Seal U (50.141 PHEV naspram 5.360 BEV), dok je u istom periodu prošle godine potpuno električna verzija činila 85% prodaje (1.000 PHEV naspram 5.360 BEV).
Potpuno električna verzija modela Seal U, proizvedena u Kini, podliježe ukupnoj carini od 27% u EU počevši od novembra 2024. godine.
BYD-ova fabrika u Turskoj bit će druga fabrika kompanije posvećena proizvodnji za evropsko tržište. Do kraja ove godine, BYD će započeti proizvodnju kompaktnog električnog modela Dolphin Surf u Mađarskoj. Fabrika u Segedinu, na jugu Mađarske, imat će početni kapacitet od 150.000 vozila, a vremenom će dostići maksimalni godišnji kapacitet od 300.000 jedinica.
Povezane novosti
Evropi treba hitni recept za spas autoindustrije prije nego što je Kina uništi
Christophe Périlat, izvršni direktor Valea, jednog od vodećih svjetskih dobavljača automobilske opreme, ukazuje na vrlo specifičan recept za podsticanje prelaska na električna vozila i suočavanje s "invazijom" kineskih automobila.
Buduće generacije Meganea i Scenica vraćaju se s benzinskim motorima
Ne ide baš s čistom strujom kako su očekivali, pa će sljedeća generacija Meganea i Scenica koristiti benzinske motore, prema novim izjavama čelnika Renault Grupe. U slučaju oba modela, benzinski motor će se koristiti kao generator.
Nova generacija Toyote Hilux: Po prvi put u ponudi je i potpuno električna verzija
Toyota Hilux je, bez sumnje, jedan od najpopularnijih i najdugovječnijih pick-up vozila na tržištu. "Najrobusniji pick-up na svijetu", kako ga Toyota s ljubavlju naziva, debitovao je 1968. godine, a sada je stigao do devete generacije.