Kina prva zemlja na svijetu koja prodaje million električnih vozila mjesečno
Vijest da je Kina postala prva zemlja u kojoj je prodaja električnih automobila premašila milion jedinica mjesečno i nije neko iznenađenje. U august je prodato 33% više električnih automobila nego u istom mjesecu 2023.
Stari kontinent se već neko vrijeme bori s padom prodaje električnih automobila. Naime, u augustu je pad iznosio 4 posto, uglavnom zbog smanjenja ili čak potpunog ukidanja subvencija na pojedinim tržištima.
Iznimki poput Norveške ima, ali to su premala tržišta da bi nadomjestila pad na onim ključnim poput njemačkog. Dok Evropa bilježi pad prodaje, u Kini prodaja baterijskih vozila doživljava renesansu.
Za razliku od Starog kontinenta, u Kini stvari stoje drugačije. Zapravo, Kina je upravo postala prva zemlja na svijetu u kojoj je prodaja baterijskih vozila premašio milion jedinica mjesečno. To se dogodilo protekli mjesec, kada je prodato 33 posto više modela s nultom emisijom u odnosu na isti mjesec 2023. godine.
Ovo više i nije neko iznenađenje, jer Kinezi razvijaju tehnologiju koja prednjači u svijetu, a veliki broj proizvođača više nema u ponudi uopšte automobile s motorima na unutrašnje sagorijevanje. BYD recimo zadnje dvije godine proizvodi i prodaje isključivo hibride i električne automobile.
Globalno, potražnja za električnim automobilima i dalje raste. U prvih osam mjeseci 2024. godine prodato je ukupno 9,8 miliona električnih automobila, odnosno 20 posto više nego u istom periodu lani. Međutim, rast je zabilježen najviše zbog kontinuiranog rasta u Kini.
Prema pisanju Reutersa, Kinezi koji odustanu od automobila sa SUS motorom u korist NEV segmenta (čisto električni automobili + plug-in hibridi) dobijaju subvencije do 2.500 eura. Istovremeno, oni koji pristanu na kupovinu konvencionalnog automobila, ali koji ima motor malog kapaciteta, dobijaju od države protuvrijednost od 1.900 eura.
Povezane novosti

EU bi mogla ukinuti carine na električne automobile iz Kine
Evropska unija i Kina započele su pregovore o novom rješenju za zamjenu, odnosno ublažavanje ili čak ukidanje carina na električne automobile iz Kine. Rješenje bi najvjerovatnije moglo uključivati postavljanje minimalnih cijena na uvozne automobile.

Toyota želi proizvoditi milion električnih automobila godišnje do 2027.
Prema novim medijskim izvještajima, Toyota je postavila cilj da do 2027. godine proizvodi čak milion električnih automobila godišnje. Istovremeno, japanski brend želi imati 15 električnih modela u ponudi u naredne dvije godine.

Mercedes ukida Citan i T-Klasu, klonove Renault Kangooa
Predstavnici Mercedesa potvrdili su da vanovi Citan i T-Klasa neće dobiti nasljednike i da će biti penzionisani do sredine 2026. god. Citan i T-Klasa su posljednja dva modela koja će biti proizvedena u saradnji s Renaultom kao klonovi popularnog Kangooa.