Kina prva zemlja na svijetu koja prodaje million električnih vozila mjesečno
Vijest da je Kina postala prva zemlja u kojoj je prodaja električnih automobila premašila milion jedinica mjesečno i nije neko iznenađenje. U august je prodato 33% više električnih automobila nego u istom mjesecu 2023.
Stari kontinent se već neko vrijeme bori s padom prodaje električnih automobila. Naime, u augustu je pad iznosio 4 posto, uglavnom zbog smanjenja ili čak potpunog ukidanja subvencija na pojedinim tržištima.
Iznimki poput Norveške ima, ali to su premala tržišta da bi nadomjestila pad na onim ključnim poput njemačkog. Dok Evropa bilježi pad prodaje, u Kini prodaja baterijskih vozila doživljava renesansu.
Za razliku od Starog kontinenta, u Kini stvari stoje drugačije. Zapravo, Kina je upravo postala prva zemlja na svijetu u kojoj je prodaja baterijskih vozila premašio milion jedinica mjesečno. To se dogodilo protekli mjesec, kada je prodato 33 posto više modela s nultom emisijom u odnosu na isti mjesec 2023. godine.
Ovo više i nije neko iznenađenje, jer Kinezi razvijaju tehnologiju koja prednjači u svijetu, a veliki broj proizvođača više nema u ponudi uopšte automobile s motorima na unutrašnje sagorijevanje. BYD recimo zadnje dvije godine proizvodi i prodaje isključivo hibride i električne automobile.
Globalno, potražnja za električnim automobilima i dalje raste. U prvih osam mjeseci 2024. godine prodato je ukupno 9,8 miliona električnih automobila, odnosno 20 posto više nego u istom periodu lani. Međutim, rast je zabilježen najviše zbog kontinuiranog rasta u Kini.
Prema pisanju Reutersa, Kinezi koji odustanu od automobila sa SUS motorom u korist NEV segmenta (čisto električni automobili + plug-in hibridi) dobijaju subvencije do 2.500 eura. Istovremeno, oni koji pristanu na kupovinu konvencionalnog automobila, ali koji ima motor malog kapaciteta, dobijaju od države protuvrijednost od 1.900 eura.
Povezane novosti

Audi se oprostio A4, na bh. tržište stigao atraktivni A5
Čak tri legende iz Ingolstadta ispraćene su u penziju, ali samo jedna je dobila nasljednika. Audi se oprostio od TT, R8 i A4, a samo je potonji dobio nasljednika u obliku A5. Cijene u BiH počinju od 77.396 KM za A5 sedan i od 78.960 KM za Avant verziju.

Toyotina nova generacija pogona na hidrogen ima 20% veću autonomiju
Toyota je zvanično predstavila novu generaciju pogonskih agregata na hidrogen. Nova ažurirana tehnologija japanskog brenda obećava nekoliko poboljšanja, uključujući 20% povećanje dometa u odnosu na trenutnu generaciju motora na vodik.

Najpouzdaniji automobilski brendovi na svijetu: Japanci i dalje dominiraju
Svake godine organizacija Consumer Reports objavljuje listu proizvođača automobila rangiranih prema pouzdanosti. Očekivano, japanski brendovi ponovo zauzimaju vrh, dok je najbolje rangirani evropski proizvođač tek na sedmom mjestu.