Vožnja sa nedovoljno očišćenim staklima predstavlja opasnost po bezbjednost svih učesnika u saobraćaju, jer značajno smanjuje vidljivost tokom vožnje. Najugroženiji su u ovom slučaju pješaci, jer je siluetu pješaka (ili bicikliste bez osvetljenja) gotovo nemoguće uočiti čak i kroz tanak sloj leda na vjetrobranskom staklu.
Dodatan problem predstavlja neočišćen snijeg sa krovova automobila koji se usljed kočenja može srušiti na vjetrobransko staklo i u potpunosti zakloniti pregled vozača. U takvoj situaciji može doći do panične reakcije vozača koja može izazvati saobraćajnu nezgodu. Također, snijeg sa krova automobila se tokom vožnje iz raznih razloga može razleteti i pasti na druga vozila te izazvati reakcije koje bi mogle završtiti saobraćajnom nezgodom.
Mnogi vozači ipak zaborave da moraju očistiti snijeg i zaleđena stakla sa svojih vozila, te za takve prekršaje su predviđene kazne u Kantonu Sarajevo. Naime, gore navedena problematika je regulisana Zakonom o uređenju saobraćaja na području Kantona Sarajevo, član 32. stav 3.
Član 32. stav 3. pomenutog zakona glasi:
Prije početka upravljanja vozilom, vozač je dužan da očisti površine koje omogućavaju normalnu vidljivost vozaču, te da ukloni snijeg i led sa svih vanjskih površina vozila koji mogu uticati na sigurnost saobraćaja.
Za prekršaje Zakona o uređenju saobraćaja na području Kantona Sarajevo predviđene su kazne u iznosu od 50,00-250,00 KM.
Dakle, iako čiščenje automobila po temperaturama ispod nule nikome nije omiljena aktivnost, naša preporuka je da ipak izađete iz kuće par minuta ranije, upalite automobil i očistite snijeg dok se motor zagrije.
Povezane novosti

Toyota će investirati dvije milijarde dolara u fabriku električnih vozila u Šangaju
Japanski proizvođač automobila Toyota, potpisao je ugovor vrijedan dvije milijarde dolara o gradnji fabrike električnih vozila u Šangaju, usred eskalirajućeg tarifnog rata između SAD-a i Kine.

Volvo započeo s proizvodnjom električnog SUV-a EX30 u Evropi
Švedski brend pokrenuo je konačno proizvodnju modela EX30 u tvornici u belgijskom Gentu. Električni SUV do sada se proizvodio u Kini, ali je proizvodnja premještena kako bi se izbjegle dodatne carine koje je nametnula Evropska unija.

Auto Shanghai 2025: Kineska revolucija za novu eru mobilnosti
Auto Shanghai 2025 je više od sajma – to je globalni pokazatelj smjera automobilskog sektora, gdje Kina postavlja standarde za elektromobilnost, autonomnu vožnju i digitalizaciju.