Godina 2022. svečana je godina u Opelu – brend sa sjedištem u Rüsselsheimu već slavi svoju 160. godišnjicu, zajedno s 30. rođendanom pogona u Eisenachu i 40. godina modela Corsa kao jednog od najpopularnijih automobila ovog proizvođača. Kao predstavnik 75 miliona Opelovih automobila, elektrificirani, jubilarni Grandland GSe (skraćenica za "Grand Sport Electric") izašao je s proizvodne trake u Eisenachu. Sve do ovog jubileja, Opel je predstavio mnoga popularna i legendarna vozila tokom više od 120 godina proizvodnje automobila. Modelima kao što su Doktorwagen iz 1909. ili Laubfrosch, Opel je prestižno vozilo za dobrostojeće kupce pretvorio u automobile za mnogo širu publiku u ranoj fazi.
Godine 1940. proizveden je milioniti Opel, Kapitän sa samonosivom karoserijom i nezavisnim prednjim ovjesom – dizajnom koji, zahvaljujući svojoj maloj težini, istovremeno osiguravala poboljšano iskustvo vožnje i nisku potrošnju goriva. 2-milioniti automobil s munjom došao je 1956. – također Kapitän. Opel je prvi njemački proizvođač koji je u to vrijeme postigao tako visoku količinu proizvodnje.
U narednim godinama ''milioni'' slijede sve brže i brže. Povećanje brzine proizvodnje nije samo izraz motorizacije koja sve brže napreduje, već je ista postala modernija i efikasnija. Samo 15 godina poslije, 1971., 10-milioniti Opel izašao je s proizvodne trake tvornice u Rüsselsheimu: Rekord C Caravan. Jubilej je posebno obilježen: po jedan automobil iz dnevne proizvodnje poklonjen je premijerima saveznih pokrajina u kojima je Opel u tom trenutku imao fabrike: Rüsselsheim, Bochum i Kaiserslautern.
Godine 1983. srebrno-sivi Senator CD 20-milioniti je Opel koji je izašao iz proizvodnog postrojenja u Rüsselsheimu. A u istoj deceniji i 25 milioniti model – Omega A Caravan – proizveden u glavnoj Opelovoj tvornici. Omega A vrhunski je model brenda od sredine 1980-ih do ranih 2000-ih, a mala Opel Corsa i Kadettov nasljednik Astra također su postali uspješni automobili kompaktne klase koji su se prodali u više od milion primjeraka. Nakon ujedinjenja Njemačke oko 4,13 miliona primjeraka Astre F izašlo je s proizvodne trake između 1991. i 1997. To je čini najprodavanijim Opelovim modelom do danas.
Čast 50-milionitog automobila ponovno je pripao Omegi. Proizvodnu traku napušta u decembru 1999. kao srebrna limuzina tada sveobuhvatno unaprijeđene B generacije.
Sljedeća velika prekretnica sa 75 milionitim Opelom: novim Grandlandom GSe brend pokazuje kako se iznimno sportski užitak vožnje može odgovorno kombinovati s emocionalnim dizajnom i svakodnevnom praktičnosti. Istovremeno, već je danas jasno da će potpuno električni model izaći iz tvornice prilikom Opelove sljedeće godišnjice proizvodnje.
Povezane novosti
![Vrijedan jubilej za Daciju: Proizvedeno milion vozila s plinskom instalacijom](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719903589-vrijedan-jubilej-za-daciju-proizvedeno-milion-vozila-s-plinskom-instalacijom.jpg?v1719903683)
Vrijedan jubilej za Daciju: Proizvedeno milion vozila s plinskom instalacijom
Dacia je dostigla proizvodni prag od milion vozila s motorima koji sagorijevaju benzin i plin. Vozila rumunskog proizvođača s tvorničkom plinskom instalacijom iznimno su popularna zbog ekonomičnosti.
![Kina izvezla 2,45 miliona vozila za pet mjeseci 2024. i zabilježila rast od 26 posto](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719820504-kina-izvezla-245-miliona-vozila-za-pet-mjeseci-2024-i-zabiljezila-rast-od-26-posto.jpeg?v1719820509)
Kina izvezla 2,45 miliona vozila za pet mjeseci 2024. i zabilježila rast od 26 posto
Samo u maju ove godine Kina je izvezla 568.000 vozila, što je povećanje od 29 posto u odnosu na isti mjesec lani i povećanje od dva posto na mjesečnom nivou.
![Rimac predstavio samovozeći robotaxi, za dvije godine bi trebao kružiti po Zagrebu](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719578909-rimac-predstavio-samovozeci-robotaxi-za-dvije-godine-bi-trebao-kruziti-po-zagrebu.jpg?v1719578923)
Rimac predstavio samovozeći robotaxi, za dvije godine bi trebao kružiti po Zagrebu
Osnivač Rimac Automobila, Mate Rimac, predstavio je u Hrvatskoj robotaxi s dva sjedišta, koji je planiran da uđe u upotrebu od 2026. godine. Automobil će raditi kao dio autonomne usluge prevoza koja se zove Verne.