Tokom proteklih 25 godina, legendarni model se u mnogim zemljama razvio u jedan od najuspješnijih karavana u svojoj klasi. U trenutno četvrtoj generaciji dostupne su i elektrificirane varijate: plug – in hibridni pogon u Octaviji Combi iV i blaga hibridna varijanta tehnologije u Octaviji Combi e-TEC. Prednosti praktičnog modela Škoda Octavia Combi tradicionalno uključuju odličan omjer cijene i kvaliteta, veliki broj sistema podrške za vozača te najvišu moguću razinu aktivne i pasivne sigurnosti. Sve ovo je u decembru 2022. godine ponovo potvrđeno rezultatima Euro NCAP testa koji vrijede do 2028. godine.
Predanost tradiciji
Model Octavia prekretnica je u istoriji Škode dugoj više od 127 godina. Tačnije, 11. septembra 1960. godine predstavljena je nama malo poznata Octavia Combi. Model se isticao po svojoj prostranosti i varijabilnoj „karoseriji karavana“ koji je objedinio sve prednosti putničkog vozila s onima lakog privrednog programa vozila. Dužinom od samo 4065 mm, širinom 1600 mm i visinom 1430 mm Škoda Octavia Combi nudila je prostor za pet putnika i 390 litara zapreminu prtljažnika. Ukoliko je to bilo potrebno, kada b ise preklopila zadnja sjedišta dobilo bi se 1050 litara teretnog prostora.
Moderna karijera
Drugo, još uspješnije poglavlje počelo je 1992. godine nedugo nakon što se češki proizvođač pridružio Volkswagen koncernu. Novo razvjena Octavia bila je model marke Škoda koji se temeljio na platformi koncerna A4 (Golf 4). Od septembra 1997. godine proizvedeno je oko 200 jedinica ovog modela Octavia Combi kao dio predserije. Takozvana pilot serija nije isporučena kupcima. Stvarna proizvodnja započela je u februaru 1998.godine, malo prije službene svjetske premijere na Međunarodnom sajmu u Ženevi.
Prve isporuke kupcima uslijedile su u maju 1998. godine. Četiri i po metra dugo vozilo imalo je međuosovinski razmak od 2512 mm, a Octavia Combi bila je šest milimetara duža i 26 mm viša od liftback modela.
Bezvremenski elegantno dizajnirana karoserija podjednako je oduševljavala stručnjaka i kupce. Uz nagrade poput Češke nacionalne nagrade za dizajn 1999. godine, to je vidljivo u statistici prodaje. Godine 1998. verzija Combi imala je 15% udjela u prodaji serije, a 2001. taj je udio dosegao čak 40,5%. Tokom 13-godišnjeg razdoblja proizvodnje, proizvedeno je 470.600 vozila ovog modela.
Sve veća popularnost
Od ljeta 2004.godine, prva interno poznata A4, i druga moderna generacija modela Octavia Combi A5 paralelno su silazile sa proizvodne trake. Dva su se vozila savršeno nadopunjavala na tržištu tokom šest godina. Dizajnerski tim predvođen Thomasom Ingenlathom bio je odgovoran za moderne oblike nasljednika, modela Octavia A5. Do 2013.godine godine 881.200 kupaca kupilo je karavansku izvedbu, što je činilo 33% prodaje modela Octavia u cijelom svijetu.
Treća generacija modela Octavia Combi (A6) koja je uvedena u februaru 2013. godine uspjela je nadmašiti uspjeh svog prethodnika. Ponuda je postepeno proširena modelom Octavia Scout. Outdoor verzija nudila je inovativni 4x4 pogon, automatski mjenjač i mnoge druge moderne karakteristike. U razdoblju između 2012. i 2022. godine, proizvedeno je 1.195.500 vozila modela Octavia Combi treće generacije.
Četvrta generacija: elektrifikacija
Četvrta generacija došla je na tržište u novembru 2019. godine i prvi je serijski model marke Škoda s blago hibridnom e-TEC tehnologijom. Marka Škoda je osim toga, po prvi put u ponudi imala model Octavia Combi iV s plug-in hibridnim pogonom, koji je bio dostupan i u sportskoj verziji kao Octavia Combi RS iV. Četvrta, moderna generacija najnovijeg modela marke već je prešla brojku od četvrtine miliona isporučenih vozila. Time je Škodu Octavia Combi, u proteklih 25. godina kupilo više od 2,8 miliona kupaca.
Od 01.02. do 17.05.2023. godine u Škodinom muzeju u Mladoj Boleslav bit će postavljena izložba posvećena istoriji ovog modela Octavia.
Povezane novosti
Novi Dacia Duster je automobil godine u Poljskoj
Nova generacija Dacia Duster zvanično je proglašena automobilom godine u Poljskoj za 2025. Poljaci su prednost dali trećoj generaciji rumunskog SUV-a u odnosu na nove modele kao što su Audi A5 i Renault Rafale.
EU želi smanjiti subvencije proizvođačima koji koriste dijelove iz Kine
Evropski blok želi da pojača sopstvenu proizvodnju i lance snabdijevanja. Stoga, Evropska unija želi smanjiti subvencije za sve proizvođače automobila koji se oslanjaju na dijelove proizvedene u Kini, što znači da će to pogoditi i Evropljane.
AC Betanija postala novi diler Mazde u BiH i usput promovisala model CX-80
U Sarajevu promovisan novi Mazdin diler, čime je ovaj cijenjeni japanski brend u BiH dobio i trećeg partnera. Novi partner je poznata Auto kuća AC Betanija koja će novim brendom dodatno učvrstiti vlastitu poziciju na tržištu automobila u BiH.