Nedavne poplave u Švicarskoj poremetile su cjelokupnu globalnu automobilsku industriju, a u centru problema je grupa Jaguar Land Rover. Devastacija glavne fabrike za snabdijevanje aluminijumom dovela je do nestašice aluminijskih legura, što je utjecalo na proizvodne linije nekoliko premium marki automobila.
Porsche i BMW su drugi veliki proizvođači automobila koji su pogođeni ovim prekidom u lancu nabavke. Međutim, Mercedes-Benz je izvijestio da nestašica aluminija uzrokovana poplavama u fabrici neće utjecati na njihovu proizvodnju, s obzirom da njemački div računa na svoju raznovrsnu bazu dobavljača.
Dobavljač koji se našao u centru problema je kompanija Novelis, svjetski lider u proizvodnji hladno valjanih aluminijskih proizvoda i najveći svjetski reciklažni centar aluminija. Krajem juna, jake kiše dovele su do velikih poplava u fabrici u Sierreu u Švajcarskoj, primoravši menadžment da zaustavi proizvodnju. Jaguar Land Rover se stoga mobilizirao da osigura alternativne dobavljače. Redovna ljetna gašenja proizvodnih pogona dodatno su otežala nabavku. Dok se automobilska industrija bori s ovim neočekivanim preprekama, incident služi kao podsjetnik na ranjivost lanaca nabavke na prirodne katastrofe.
Radovi na sanaciji poplava u pogonima za proizvodnju aluminijuma još uvijek traju. Proizvođači moraju čekati da se voda povuče prije nego što uklone slojeve mulja. Stoga ostaje da se vidi koliko će dugo ovaj renomirani dobavljač ostati van proizvodnje.
Povezane novosti
Isporuke novog Citroena C3 Aircrossa počinju na proljeće, a znamo i cijene
Nova generacija C3 Aircrossa, crossovera dostupnog u benzinskoj, hibridnoj i električnoj verziji, biće dostupna od ovog proljeća. Najpristupačniji model u BiH košta 35.681 KM s PDV-om.
Toyota je najvrijednija automobilska marka na svijetu
Analitičari Brand Finance-a zaključili su da je Toyota najvrjedniji automobilski brend za 2025. godinu. U samom vrhu proizvođača automobila, Japance slijede Mercedes-Benz i Hyundai grupa.
Naša 2024. godina
Na kraju svake godine sumiramo rezultate urađenog u toj godini, bilo da se radi na poslovnom ili privatnom planu. Obećamo sebi da će nam naredna biti još bolja, da ćemo ispuniti zacrtane ciljeve, biti bolji prema sebi i drugima.