Hyundai je predstavio svoj potpuno novi Ioniq 6, prvu limuzinu i drugi model u svojoj Ioniq EV seriji. I to na isti način na koji je Ioniq 5 imao veliku povezanost sa konceptom 45 na kojem je bio baziran, Ioniq 6 ima elegantan, fluidni dizajn koji uopšte puno ne odudara od originalnog koncepta Prophecy, predstavljenog još u martu 2020.
No, kao što je slučaj sa skoro svakom serijskom verzijom, proporcije su u odnosu na konceptu verziju morale biti malo smanjene kako bi se ispunili zahtjevi praktičnosti i sigurnosti, ali je cestovna verzija prilično blizu koncpeta. Najveće impresije kupi zadnji niski dio, a upravo su mnogi uporedili taj kosi zadnji kraj sa Porscheom 911, što u konačnici uopšte nije loša stvar.
Neke stvari koje se nisu promijenile u odnosu na koncept su parametrijski Pixel svjetlosni elementi koje Hyundai planira prenijeti na cijelu Ioniq seriju, spojler nalik na Porscheov "kitov rep" i vertikalna zadnja svjetla. Tu su i novi točkovi, jako atraktivni za ovaj oblik. Jedini detalj koji bi možda mogao smetati oku je duga traka ukrasa koja prolazi preko branika ispod farova, ali osim toga ovo će biti prilično zgodan i jedinstven automobil kad se iduće godine pojavi na tržištu.
Kabina Ioniqa 6 je vrlo slična manjem hatchbacku, koja je unutar dva 12-inčna ekrana (instrument tabla i infotainment sistem) dobila nekoliko dodatih funkcija kako bi s tim podešavanjima odgovarala temi eksterijera. Nasloni za ruke na vratima sada su nakošeni i više nemaju tastere. Oni su premješteni na novi centralni tunel, ali Hyundai je uspio da integriše dodatni prostor za odlaganje u vrata, upravo na račun izbacivanja tastera.
Šta je posebno u enterijeru? Pošto Ioniq 6 nema klasične vanjske retrovizore, već kamere, na bokovima prednje armature je set integrisanih digitalnih retrovizora. To je inače novost kod premium automobila na šta se treba navići, pa je i opravdano pitanje koja su to prva tržišta na kojima će digitalni retrovizori biti legalizovani. Konačno, da bi se povećao faktor luksuza, međuosovinsko rastojanje Ioniqa 6 je rastegnuto kako bi se i prednjim i zadnjim putnicima pružio dodatni prostor za noge, a ambijentalno osvjetljenje u 64 boje sa 6 dvobojnih tema pomaže u podizanju raspoloženja.
Iako Korejci nisu bili darežljivi u pogledu otkrivanja tehničkih specifikacija, znamo da će se Ioniq 6 voziti na Hyundaijevoj E-GMP EV platformi na kojoj je već postavljen Ioniq 5. Kao rezultat toga, vjerovatno će imati slične specifikacije u smislu motora i snage, ali sa potencijalno boljim dometom, jer je njegov koeficijent otpora od 0,21 znatno niži od kutijastog Ioniqa 5 od 0,288. Opcije pogonskog sklopa će vjerovatno uključivati motore od 225 KS i 258 sa zadnjim pogonom, kao i verziju od 320 KS i 605 Nm momenta koju čine dva elektromotora i pogon na obje osovine. Platforma takođe podržava infrastrukturu za brzo punjenje od 800 volti.
Povezane novosti
Četvrta generacija Citroena C3 zvanično na bh. tržištu
Prepoznatljiv po svom modernom dizajnu, osmišljen je za sve vozače koji cijene pouzdanost, udobnost i inovativna rješenja, novi C3 je pravo osvježenje na bh. tržištu. Najveće osvježenje je cijena ispod 30.000 KM za osnovni model.
BYD proizveo 10 miliona elektrifikovanih automobila u 20 godina
Kineski gigant BYD zvanično je objavio da je dostigao impresivnu brojku od 10 miliona proizvedenih elektrifikovanih automobila. Ova prekretnica stiže gotovo 30 godina nakon osnivanja kompanije i skoro 20 godina nakon debija njihovog prvog modela.
Volkswagen i Rivian započinju partnerstvo vrijedno 5,8 milijardi dolara
Njemački gigant VW i američki proizvođač električnih vozila Rivian službeno su započeli zajedničko partnerstvo, uz povećanje Volksvagenovih ulaganja. Očekuje se da će prvi automobili proizvedeni u sklopu ovog partnerstva biti lansirani 2027. godine.