Hyundai je predstavio svoj potpuno novi Ioniq 6, prvu limuzinu i drugi model u svojoj Ioniq EV seriji. I to na isti način na koji je Ioniq 5 imao veliku povezanost sa konceptom 45 na kojem je bio baziran, Ioniq 6 ima elegantan, fluidni dizajn koji uopšte puno ne odudara od originalnog koncepta Prophecy, predstavljenog još u martu 2020.
No, kao što je slučaj sa skoro svakom serijskom verzijom, proporcije su u odnosu na konceptu verziju morale biti malo smanjene kako bi se ispunili zahtjevi praktičnosti i sigurnosti, ali je cestovna verzija prilično blizu koncpeta. Najveće impresije kupi zadnji niski dio, a upravo su mnogi uporedili taj kosi zadnji kraj sa Porscheom 911, što u konačnici uopšte nije loša stvar.
Neke stvari koje se nisu promijenile u odnosu na koncept su parametrijski Pixel svjetlosni elementi koje Hyundai planira prenijeti na cijelu Ioniq seriju, spojler nalik na Porscheov "kitov rep" i vertikalna zadnja svjetla. Tu su i novi točkovi, jako atraktivni za ovaj oblik. Jedini detalj koji bi možda mogao smetati oku je duga traka ukrasa koja prolazi preko branika ispod farova, ali osim toga ovo će biti prilično zgodan i jedinstven automobil kad se iduće godine pojavi na tržištu.
Kabina Ioniqa 6 je vrlo slična manjem hatchbacku, koja je unutar dva 12-inčna ekrana (instrument tabla i infotainment sistem) dobila nekoliko dodatih funkcija kako bi s tim podešavanjima odgovarala temi eksterijera. Nasloni za ruke na vratima sada su nakošeni i više nemaju tastere. Oni su premješteni na novi centralni tunel, ali Hyundai je uspio da integriše dodatni prostor za odlaganje u vrata, upravo na račun izbacivanja tastera.
Šta je posebno u enterijeru? Pošto Ioniq 6 nema klasične vanjske retrovizore, već kamere, na bokovima prednje armature je set integrisanih digitalnih retrovizora. To je inače novost kod premium automobila na šta se treba navići, pa je i opravdano pitanje koja su to prva tržišta na kojima će digitalni retrovizori biti legalizovani. Konačno, da bi se povećao faktor luksuza, međuosovinsko rastojanje Ioniqa 6 je rastegnuto kako bi se i prednjim i zadnjim putnicima pružio dodatni prostor za noge, a ambijentalno osvjetljenje u 64 boje sa 6 dvobojnih tema pomaže u podizanju raspoloženja.
Iako Korejci nisu bili darežljivi u pogledu otkrivanja tehničkih specifikacija, znamo da će se Ioniq 6 voziti na Hyundaijevoj E-GMP EV platformi na kojoj je već postavljen Ioniq 5. Kao rezultat toga, vjerovatno će imati slične specifikacije u smislu motora i snage, ali sa potencijalno boljim dometom, jer je njegov koeficijent otpora od 0,21 znatno niži od kutijastog Ioniqa 5 od 0,288. Opcije pogonskog sklopa će vjerovatno uključivati motore od 225 KS i 258 sa zadnjim pogonom, kao i verziju od 320 KS i 605 Nm momenta koju čine dva elektromotora i pogon na obje osovine. Platforma takođe podržava infrastrukturu za brzo punjenje od 800 volti.
Povezane novosti
Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 je uzdanica italijanske marke ove godine
Novi Alfin subkompaktni crossover nudi opciju pogona na sva četiri točka i hibridne tehnologije preuzete od Jeepa Avengera 4xe. Nazvan Junior Ibrida Q4, Alfin crossover postavljen je kao ključni adut Alfe Romeo u 2025. godini.
Renault 5 E-Tech electric je automobil godine 2025.
Renault 5 E-Tech electric i Alpine A290 proglašeni su ''Automobilom godine 2025.'' Rezultati su objavljeni na svečanosti koja se održala na Salonu automobila u Briselu.
Volkswagen u 2024. prodao 4,8 miliona automobila, manje nego godinu prije
Marka Volkswagen je 2024. prodala približno 4,8 miliona novih automobila. Prodaja njemačkog brenda je neznatno smanjena u odnosu na 2023. godinu.