Putovanje je započelo 1991. godine kada je Hyundai predstavio svoj prvi potpuno električni automobil, model Sonata. Koncept utemeljen na limuzini Sonata, imao je olovnu bateriju i nudio domet od 70,8 km, te najveću brzinu 59,5 km/h. Hyundai je proizveo svoje prvo potpuno električno vozilo za komercijalno tržište, i10 Blue On, 2009. godine. Ovaj hatchback sa 5 vrata i najvećom brzinom od 130 km/h i dometom od 140 km, bio je ograničen na južnokorejsko tržište. U februaru 2013. godine prvi ix35 sa gorivim ćelijama sišao je sa proizvodne trake, zahvaljujući kom je Hyundai postao prvi proizvođač automobila koji je započeo komercijalnu proizvodnju automobila sa gorivim ćelijama.
Rođenje IONIQ-a – zalet ka elektrifikaciji
Od lansiranja 2016. godine, IONIQ je bio prvi automobil na svijetu za koji je od početka planirano da nudi tri elektrificirana pogonska sklopa u okviru jednog modela – hibridni, plug-in hibridni i potpuno električni. Ovaj model označio je važnu prekretnicu u vrijeme kada su drugi proizvođači bili još u fazi planiranja ili su tek lansirali svoje prve elektrificirane modele. IONIQ je hvaljen zbog svog dizajna, ne samo zbog prepoznatljivosti, već i svojih aerodinamičkih performansi. Glatke linije i fluidni oblik dali su IONIQ-u tada vodeću vrijednost otpora u klasi od 0,24. Hyundaijevo vodstvo u elektrifikaciji ubrzalo se kada je predstavljena električna Kona 2018. godine, koja je ostvarila trenutni uspjeh zbog svog dometa, pristupačne cijene i izvrsnih performansi.
NEXO
Iste godine, predstavljena je druga generacija vozila na gorive ćelije (FCEV), Hyundai Nexo, koja nudi neke od najnaprednijih tehnologija na tržištu. Hyundai je predstavio svoj ambiciozni plan da postane globalni lider u elektrifikaciji 2019. godine. Do 2030. godine kompanija namjerava osigurati 30 posto vozila sa nultom emisijom od svoje ukupne globalne proizvodnje, te ostvariti sedam posto ukupnog tržišnog učešća električnih automobila, te prodati 1,87 miliona modela s nultom emisijom, uključujući 17 EV modela. Do 2035. godine Hyundai je u Europi predan prodaji samo vozila s nultom emisijom i postizanju ugljične neutralnosti u svim fazama proizvodnje i rada. Do 2040. godine 80 posto njegove cjelokupne prodaje bit će vozila sa električnom baterijom ili vozila sa vodikovim gorivim ćelijama.
Koncept 45 postaje IONIQ 5
Godine 2019. predstavljen je koncept 45 EV, koji je pokazao smjer budućeg dizajna marke za električna vozila, te tako odao počast jednom od najslikovitijih vozila u Hyundaijevoj historiji, konceptu Pony kupe.
Od osnivanja brenda IONIQ u augustu 2020. godine, ovaj Hyundaiev brend otvorio je novo poglavlje u eri elektrificirane mobilnosti lansiranjem crossovera srednje veličine modela IONIQ 5 2021. godine, nakon kojeg su uslijedili limuzina IONIQ 6 (druga polovina 2022.) i IONIQ 7 SUV u 2024. godini. Dugo iščekivani IONIQ 5 prvi je model izgrađen na namjenskoj električnoj globalnoj modulranoj platformi (E-GMP). Impresionirao je kritičare i kupce svojim zapanjujućim dizajnom, vrhunskom tehnologijom i iznimnim performansama.
Svjetski automobil godine 2023
Elektrificirani Streamliner IONIQ 6 sa ultra niskim koeficijentom otpora od 0.21. je najniži u proizvodnoj liniji kompanije, a jedan je od najnižih u industriji uopšte, zahvaljujući kom ovaj model ima bolju energetsku efiksanost, odnosno veći domet od 614 km (WLTP kombinirano). Dizajniran i konstruisan da bude posebno mjesto za putovanje, inovativni interijer modela IONIQ 6 podsjeća na čahuru i pruža jedinstveno i drugačije iskustvo u vožnji. U proteklih nekoliko mjeseci IONIQ 6 je osvojio veliki broj prestižnih nagrada, a na Međunarodnom sajmu automobila u Njujorku koji je održan 5. aprila osvojio je trostruku pobjedu – proglašen je za “Svjetski automobil 2023. godine”, “Svjetski električni automobil 2023. godine” i “Najbolje dizjanirani automobil”, baš kao IONIQ 5 prethodne godine.
Hyundai N ulazi u elektrificiranu budućnost
Hyundaijev N podbrand visokih performansi također je otkrio RN22e i N Vision 74, dva inspirativna primjera svoje vizije elektrifikacije, u 2022. godini. Ova dva koncepta testiraju i provjeravaju napredne tehnologije kompanije kako bi ih primijenili na buduće modele, te tako dodatno pokazuju smjer kompanije kao vodećem proizvođaču sa nultom emisijom. RN22e spaja IONIQ 6 i E GMP, postavljajući novi standard u električnim vozilima visokih performansi. Hyundai je takođe nedavno predstavio svoju drugu generaciju Kona-e.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.