Formula 1: Alpine od 2026. prelazi na Mercedesove motore
Tim Formule 1 Alpine službeno je najavio da će od sezone 2026. preći na Mercedesove motore. Najava dolazi mjesec dana nakon što je Renault, trenutni dobavljač motora za francuski tim, najavio povlačenje iz Formule 1 krajem 2025. godine.
Od sezone 2026, Alpine će raditi s motorima i mjenjačima koje isporučuje Mercedes. Tako bolide francuskog tima više neće pogoniti Renaultovi V6 motori, nakon što je francuski brend najavio povlačenje iz Formule 1 na kraju sezone 2025.
Prema novom ugovoru koji su potpisali Alpine i Mercedes, njemački proizvođač će francuskom timu isporučivati pogonske jedinice i mjenjače najmanje do 2030. godine. Alpine će 2026. godine biti jedan od četiri tima koji će koristiti Mercedesove motore. Ostali timovi s Mercedesovim motorom uz fabričku ekipu i novog partnera Alpine, ostaju McLaren i Williams.
Najava promjene dobavljača pogonskog sistema dolazi nakon izuzetno teške sezone za Alpine u Formuli 1. Tim sa sjedištem u Enstoneu u Velikoj Britaniji započeo je godinu sa najsporijim automobilom na gridu. Dobri rezultati su bili vrlo rijetki sve do trke u Brazilu, gdje su oba vozača, u ovom slučaju Esteban Ocon i Pierre Gasly, završili na postolju kao drugo i trećeplasirani iza pobjednika Maxa Verstappena.
Neočekivani rezultat u Brazilu pomaknuo je Alpine s 9. na 6. mjesto u poretku konstruktora. Međutim, sve je to nedovoljno da bi ekipa zadržala fabrički Renaultov motor. Tako Renaultu ostaju jedine dvije titule s fabričkim timom, i to one iz 2005. i 2006. godine, ali za utjehu ostaju titule kao dobavljača motora kao naprimjer s Red Bullom.
Od 2026. godine V6 pogonska jedinica će biti pojednostavljena, jer će ostati bez jednog od dva generatora energije. Međutim, iako se Renault povlači, na gridu neće biti četiri, već pet dobavljača motora. Pored Ferrarija, Mercedesa i Honde, od sezone 2026 F1 trke će začiniti partnerstvo Red Bull-Ford, kao i Audi sa svojom pogonskom jedinicom.
Povezane novosti
Kineski BYD će u Turskoj proizvoditi model Seal U plug-in hibrid
BYD će u Turskoj proizvoditi model Seal U, jedan od najprodavanijih plug-in hibridnih automobila u Evropi, što će povećati pritisak na evropske rivale.
Evropi treba hitni recept za spas autoindustrije prije nego što je Kina uništi
Christophe Périlat, izvršni direktor Valea, jednog od vodećih svjetskih dobavljača automobilske opreme, ukazuje na vrlo specifičan recept za podsticanje prelaska na električna vozila i suočavanje s "invazijom" kineskih automobila.
Buduće generacije Meganea i Scenica vraćaju se s benzinskim motorima
Ne ide baš s čistom strujom kako su očekivali, pa će sljedeća generacija Meganea i Scenica koristiti benzinske motore, prema novim izjavama čelnika Renault Grupe. U slučaju oba modela, benzinski motor će se koristiti kao generator.