Formula 1: Alpine od 2026. prelazi na Mercedesove motore
Tim Formule 1 Alpine službeno je najavio da će od sezone 2026. preći na Mercedesove motore. Najava dolazi mjesec dana nakon što je Renault, trenutni dobavljač motora za francuski tim, najavio povlačenje iz Formule 1 krajem 2025. godine.
Od sezone 2026, Alpine će raditi s motorima i mjenjačima koje isporučuje Mercedes. Tako bolide francuskog tima više neće pogoniti Renaultovi V6 motori, nakon što je francuski brend najavio povlačenje iz Formule 1 na kraju sezone 2025.
Prema novom ugovoru koji su potpisali Alpine i Mercedes, njemački proizvođač će francuskom timu isporučivati pogonske jedinice i mjenjače najmanje do 2030. godine. Alpine će 2026. godine biti jedan od četiri tima koji će koristiti Mercedesove motore. Ostali timovi s Mercedesovim motorom uz fabričku ekipu i novog partnera Alpine, ostaju McLaren i Williams.
Najava promjene dobavljača pogonskog sistema dolazi nakon izuzetno teške sezone za Alpine u Formuli 1. Tim sa sjedištem u Enstoneu u Velikoj Britaniji započeo je godinu sa najsporijim automobilom na gridu. Dobri rezultati su bili vrlo rijetki sve do trke u Brazilu, gdje su oba vozača, u ovom slučaju Esteban Ocon i Pierre Gasly, završili na postolju kao drugo i trećeplasirani iza pobjednika Maxa Verstappena.
Neočekivani rezultat u Brazilu pomaknuo je Alpine s 9. na 6. mjesto u poretku konstruktora. Međutim, sve je to nedovoljno da bi ekipa zadržala fabrički Renaultov motor. Tako Renaultu ostaju jedine dvije titule s fabričkim timom, i to one iz 2005. i 2006. godine, ali za utjehu ostaju titule kao dobavljača motora kao naprimjer s Red Bullom.
Od 2026. godine V6 pogonska jedinica će biti pojednostavljena, jer će ostati bez jednog od dva generatora energije. Međutim, iako se Renault povlači, na gridu neće biti četiri, već pet dobavljača motora. Pored Ferrarija, Mercedesa i Honde, od sezone 2026 F1 trke će začiniti partnerstvo Red Bull-Ford, kao i Audi sa svojom pogonskom jedinicom.
Povezane novosti

Nije iznenađenje: Dacia Duster je najprodavaniji SUV u B segmentu u Evropi
Rast brenda Dacia više nije iznenađenje. Rumunski brend je izgradio imidž pouzdane i pristupačne marke, zbog čega danas ima dva modela u 10 najprodavanijih automobila u Evropi. Nakon Sandera, sad se nametnuo i Duster u popularnom B-SUV segmentu.

Toyota Aygo X redizajn: Gradski šarmer je postao najmanji hibridni model brenda
Najmanji model japanskog brenda na evropskom tržištu je optički osvježen, ali je veća novost hibridni motor ispod prednjeg poklopca. Uz novi izgled i novi pogonski sklop, Aygo X se sada nudi i s novom linijom opreme GR Sport.

Slavlje u Minhenu, BMW proizveo tri miliona elektrificiranih automobila
Bavarski proizvođač automobila objavio je da je dostigao veliku proizvodnu prekretnicu. U Minhenu je proizveden 3-milioniti elektrificirani automobil.