Utrka za stvaranje pouzdane, sigurne i tehnologije autonomnih vozila spremnih za proizvodnju ovih dana postaje sve intenzivnija. Sada su i General Motors i Ford podnijeli zahtjev NHTSA-i da svakom od njih dopusti posebno izuzeće u nastojanju da unaprijede svoje ciljeve autonomne vožnje. Ako bude odobreno, to bi značilo 5000 vozila bez vozača, bez volana i bez nožnih komandi na javnim cestama u bliskoj budućnosti.
Oba proizvođača očito su dovoljno uvjerena u svoje vlastite autonomne sisteme vožnje (ADS), te da su takve automobile sa tim sistemima spremni staviti na javne ceste u ovoj fazi. Ova bi vozila, takođe, mogla biti odobrena za testiranje na javnim cestama bez komponenti kao što su pokazivači smjera, brisači vjetrobranskog stakla i retrovizori. Dakle, bez većine komponenti koje imaju standradni automobili i na koje se oslanja ljudski faktor u saobraćaju.
General Motors posebno traži odobrenje za upotrebu 2500 svojih autonomnih vozila Origin. Tvrdi da Origin nije zamišljen uopšte s ručnim komandama, jer je to vozilo kreirano u stilu kočije s prednjim sjedištima okrenutim prema nazad i zadnjim sjedištima prema naprijed. Takva vrsta uređenja enterijera sigurno bi dopustila niz prednosti, ali i potpuno drugačiju homologaciju zbog čega GM peticijom traži izuzeće.
Ford nije precizirao tačno koje vozilo planira koristiti kao dio programa, ali peticija ide toliko daleko i toliko samouvjereno da Ford vjeruje da bi aktivne kontrole vožnje dovele do neprihvatljivog rizika po sigurnost putnika. Glasnogovornik Forda rekao za Reuters da su ovakva vozila važan korak prema stvaranju regulatornog puta koji omogućuje autonomnim tehnologijama da s vremenom sazrijevaju, eliminirajući kontrole i ekrane koji su korisni samo ''ljudskim'' vozačima.
Ovo ne bi bio prvi put da neka kompanija traži odobrenje za takvo testiranje. Još 2018. General Motors je tražio izuzeće za testiranje električnog Chevy Bolta bez volana i pedala, ali je taj prijedlog povukao prije odobrenja.
Povezane novosti

Protivno trendovima: Smart priprema prvu limuzinu u historiji brenda
Smart priprema novi model koji će biti direktan konkurent Tesla Modelu 3. Novi model će se zvati Smart #6 i bit će prva limuzina u historiji brenda.

Audi se oprostio A4, na bh. tržište stigao atraktivni A5
Čak tri legende iz Ingolstadta ispraćene su u penziju, ali samo jedna je dobila nasljednika. Audi se oprostio od TT, R8 i A4, a samo je potonji dobio nasljednika u obliku A5. Cijene u BiH počinju od 77.396 KM za A5 sedan i od 78.960 KM za Avant verziju.

Toyotina nova generacija pogona na hidrogen ima 20% veću autonomiju
Toyota je zvanično predstavila novu generaciju pogonskih agregata na hidrogen. Nova ažurirana tehnologija japanskog brenda obećava nekoliko poboljšanja, uključujući 20% povećanje dometa u odnosu na trenutnu generaciju motora na vodik.