Utrka za stvaranje pouzdane, sigurne i tehnologije autonomnih vozila spremnih za proizvodnju ovih dana postaje sve intenzivnija. Sada su i General Motors i Ford podnijeli zahtjev NHTSA-i da svakom od njih dopusti posebno izuzeće u nastojanju da unaprijede svoje ciljeve autonomne vožnje. Ako bude odobreno, to bi značilo 5000 vozila bez vozača, bez volana i bez nožnih komandi na javnim cestama u bliskoj budućnosti.
Oba proizvođača očito su dovoljno uvjerena u svoje vlastite autonomne sisteme vožnje (ADS), te da su takve automobile sa tim sistemima spremni staviti na javne ceste u ovoj fazi. Ova bi vozila, takođe, mogla biti odobrena za testiranje na javnim cestama bez komponenti kao što su pokazivači smjera, brisači vjetrobranskog stakla i retrovizori. Dakle, bez većine komponenti koje imaju standradni automobili i na koje se oslanja ljudski faktor u saobraćaju.
General Motors posebno traži odobrenje za upotrebu 2500 svojih autonomnih vozila Origin. Tvrdi da Origin nije zamišljen uopšte s ručnim komandama, jer je to vozilo kreirano u stilu kočije s prednjim sjedištima okrenutim prema nazad i zadnjim sjedištima prema naprijed. Takva vrsta uređenja enterijera sigurno bi dopustila niz prednosti, ali i potpuno drugačiju homologaciju zbog čega GM peticijom traži izuzeće.
Ford nije precizirao tačno koje vozilo planira koristiti kao dio programa, ali peticija ide toliko daleko i toliko samouvjereno da Ford vjeruje da bi aktivne kontrole vožnje dovele do neprihvatljivog rizika po sigurnost putnika. Glasnogovornik Forda rekao za Reuters da su ovakva vozila važan korak prema stvaranju regulatornog puta koji omogućuje autonomnim tehnologijama da s vremenom sazrijevaju, eliminirajući kontrole i ekrane koji su korisni samo ''ljudskim'' vozačima.
Ovo ne bi bio prvi put da neka kompanija traži odobrenje za takvo testiranje. Još 2018. General Motors je tražio izuzeće za testiranje električnog Chevy Bolta bez volana i pedala, ali je taj prijedlog povukao prije odobrenja.
Povezane novosti

Toyota Aygo X redizajn: Gradski šarmer je postao najmanji hibridni model brenda
Najmanji model japanskog brenda na evropskom tržištu je optički osvježen, ali je veća novost hibridni motor ispod prednjeg poklopca. Uz novi izgled i novi pogonski sklop, Aygo X se sada nudi i s novom linijom opreme GR Sport.

Slavlje u Minhenu, BMW proizveo tri miliona elektrificiranih automobila
Bavarski proizvođač automobila objavio je da je dostigao veliku proizvodnu prekretnicu. U Minhenu je proizveden 3-milioniti elektrificirani automobil.

Volvo pod pritiskom: Najavljeno otpuštanje 3.000 radnika
Švedski proizvođač automobila najavio je da će otpustiti 3.000 zaposlenih u okviru plana restrukturiranja koji ima za cilj smanjenje troškova za oko 1,6 milijardi eura.