Utrka za stvaranje pouzdane, sigurne i tehnologije autonomnih vozila spremnih za proizvodnju ovih dana postaje sve intenzivnija. Sada su i General Motors i Ford podnijeli zahtjev NHTSA-i da svakom od njih dopusti posebno izuzeće u nastojanju da unaprijede svoje ciljeve autonomne vožnje. Ako bude odobreno, to bi značilo 5000 vozila bez vozača, bez volana i bez nožnih komandi na javnim cestama u bliskoj budućnosti.
Oba proizvođača očito su dovoljno uvjerena u svoje vlastite autonomne sisteme vožnje (ADS), te da su takve automobile sa tim sistemima spremni staviti na javne ceste u ovoj fazi. Ova bi vozila, takođe, mogla biti odobrena za testiranje na javnim cestama bez komponenti kao što su pokazivači smjera, brisači vjetrobranskog stakla i retrovizori. Dakle, bez većine komponenti koje imaju standradni automobili i na koje se oslanja ljudski faktor u saobraćaju.
General Motors posebno traži odobrenje za upotrebu 2500 svojih autonomnih vozila Origin. Tvrdi da Origin nije zamišljen uopšte s ručnim komandama, jer je to vozilo kreirano u stilu kočije s prednjim sjedištima okrenutim prema nazad i zadnjim sjedištima prema naprijed. Takva vrsta uređenja enterijera sigurno bi dopustila niz prednosti, ali i potpuno drugačiju homologaciju zbog čega GM peticijom traži izuzeće.
Ford nije precizirao tačno koje vozilo planira koristiti kao dio programa, ali peticija ide toliko daleko i toliko samouvjereno da Ford vjeruje da bi aktivne kontrole vožnje dovele do neprihvatljivog rizika po sigurnost putnika. Glasnogovornik Forda rekao za Reuters da su ovakva vozila važan korak prema stvaranju regulatornog puta koji omogućuje autonomnim tehnologijama da s vremenom sazrijevaju, eliminirajući kontrole i ekrane koji su korisni samo ''ljudskim'' vozačima.
Ovo ne bi bio prvi put da neka kompanija traži odobrenje za takvo testiranje. Još 2018. General Motors je tražio izuzeće za testiranje električnog Chevy Bolta bez volana i pedala, ali je taj prijedlog povukao prije odobrenja.
Povezane novosti
Plug-in hibridi bi mogli odigrati ključnu ulogu ove godine u Evropi
Penali s kojim bi se proizvođači mogli suočiti ove godine na račun prekomjerne emisije CO2, koštat će navodno do 15 milijardi eura. Spas su elektrifikovani automobili, koji će pomoći da se kazne ublaže, a oni s PHEV oznakom bi mogli odigrati ključnu ulogu.
Legendarni Volkswagen Polo slavi 50. rođendan
Volkswagen Polo je predstavljen u vrijeme kada je B segment u Evropi bio u povojima. Od tog perioda je prošlo punih 50 godina, a kupcima je isporučeno više od 20 miliona vozila u šest različitih generacija.
Zvijezde relija Dakar pripremaju se za najtežu trku na svijetu
U januaru 2025. godine se održava još jedno izdanje legendarnog i ujedno najtežeg relija na svijetu, a to je Dakar Rally. Vozače čeka 14 dana akcije na pješčanim dinama Saudijske Arabije. Pripreme su u punom jeku…