Utrka za stvaranje pouzdane, sigurne i tehnologije autonomnih vozila spremnih za proizvodnju ovih dana postaje sve intenzivnija. Sada su i General Motors i Ford podnijeli zahtjev NHTSA-i da svakom od njih dopusti posebno izuzeće u nastojanju da unaprijede svoje ciljeve autonomne vožnje. Ako bude odobreno, to bi značilo 5000 vozila bez vozača, bez volana i bez nožnih komandi na javnim cestama u bliskoj budućnosti.
Oba proizvođača očito su dovoljno uvjerena u svoje vlastite autonomne sisteme vožnje (ADS), te da su takve automobile sa tim sistemima spremni staviti na javne ceste u ovoj fazi. Ova bi vozila, takođe, mogla biti odobrena za testiranje na javnim cestama bez komponenti kao što su pokazivači smjera, brisači vjetrobranskog stakla i retrovizori. Dakle, bez većine komponenti koje imaju standradni automobili i na koje se oslanja ljudski faktor u saobraćaju.
General Motors posebno traži odobrenje za upotrebu 2500 svojih autonomnih vozila Origin. Tvrdi da Origin nije zamišljen uopšte s ručnim komandama, jer je to vozilo kreirano u stilu kočije s prednjim sjedištima okrenutim prema nazad i zadnjim sjedištima prema naprijed. Takva vrsta uređenja enterijera sigurno bi dopustila niz prednosti, ali i potpuno drugačiju homologaciju zbog čega GM peticijom traži izuzeće.
Ford nije precizirao tačno koje vozilo planira koristiti kao dio programa, ali peticija ide toliko daleko i toliko samouvjereno da Ford vjeruje da bi aktivne kontrole vožnje dovele do neprihvatljivog rizika po sigurnost putnika. Glasnogovornik Forda rekao za Reuters da su ovakva vozila važan korak prema stvaranju regulatornog puta koji omogućuje autonomnim tehnologijama da s vremenom sazrijevaju, eliminirajući kontrole i ekrane koji su korisni samo ''ljudskim'' vozačima.
Ovo ne bi bio prvi put da neka kompanija traži odobrenje za takvo testiranje. Još 2018. General Motors je tražio izuzeće za testiranje električnog Chevy Bolta bez volana i pedala, ali je taj prijedlog povukao prije odobrenja.
Povezane novosti

Kineska vlada pooštrava pravila o subvencijama za elektrificirana vozila
Samo modeli koji nude više od 100 kilometara čisto električnog dometa i imaju nisku potrošnju energije i dalje će imati koristi od poreskih olakšica.

U vremenima sve skupljih automobila Dacia ostaje fokusirana na pristupačnost
Katrin Adt, nova izvršna direktorica Dacije, ima jasan plan kako bi brend nastavio ostvarivati uspjehe. U turbulentnim vremenima gdje su novi automobili sve skuplji, Dacia mora ponuditi "pristupačnu mobilnost i ličnu slobodu".

Instaliran novi brzi Moon Power punjač u Bijeljini
Ovaj korak predstavlja veliki iskorak za e-mobilnost u Bosni i Hercegovini, jer sada pokriva važan putni pravac prema Beogradu, Osijeku i drugim važnim gradovima u istočnom dijelu naše zemlje.