Formulu 1 često se kritikuje zbog činjenice da moderni jednosjedi teško podnose vožnju po jakoj kiši, što često dovodi do crvenih zastava i kašnjenja trka. Postoji nekoliko razloga zašto je to tako. Jedan od njih je slaba vidljivost. U situaciji kada na stazi ima puno vode, bolidi iza sebe stvaraju takozvani vodeni sprej, pa vozač koji vozi iza ima problem s vidljivošću. FIA stoga radi na otklanjanju ove negativne pojave.
Poboljšanja u tom pogledu mogla bi donijeti novi koncept blatobrana za kišu, koji bi smanjili ta prskanja vodom. Pri tom, ti ''blatobrani" ne bi morali biti stalno na automobilima, mogli bi biti uklonjivi elementi.
"Mislimo da će to biti nešto što će se koristiti samo nekoliko puta godišnje", rekao je tehnički direktor FIA-e Nicolas Tombazis, a prenosi Autosport. "Ne želimo da se ti elementi moraju pričvrstiti na automobile svaki put kad padne kap kiše."
Također će se testirati da, ako se uvedu ti reduktori prskanja, oni pretjerano ne ometaju promjenu guma u boksovima. Vrlo je važno da po potrebi ovi dodaci dozvoljavaju brzu montažu i demontažu, dok će se takođe procijeniti korist od postavljanja dodatnih svjetala na stražnji dio bolida.
FIA je pokrenula cijelu priču nakon kišne trke za VN Belgije 2021., koja se nije klasično vozila, odnosno koja se službeno održala nakon nekoliko krugova iza Safety Cara zbog obilne kiše. Ta trka je i bila okidač zašto se razmatraju blatobrani koji bi olakšali trkanje po jakoj kiši.
“F1 gleda puno ljudi, gledaoci plaćaju ulaznice, a timovi putuju po cijelom svijetu. Reći im onda da se trka neće održati ili istu odgađati u nedogled nije baš odgovorno", kaže Tombazis, dodajući da je FIA već započela s razvojem ovog zanimljivog dijela.
“Izveli smo niz CFD simulacija jer želimo biti sigurni da će učinak ovih uređaja na ukupnu aerodinamiku biti relativno mali. Također simuliramo kišne kapi i slično kako bismo znali kakvu ulogu igraju u stvaranju prskanja vode. U simulacijama je malo teško odrediti relativni omjer onoga što dolazi iz difuzora i onoga što dolazi iz guma", objasnio je tehnički šef, dodajući da je cilj novog rješenja smanjiti intenzitet prskanja vode za najmanje 50 posto.
Povezane novosti

Novi Grandland Electric AWD: Prvi električni Opel s pogonom na sve točkove
Opel je lansirao novu verziju Grandland Electric. Nova verzija dobija pogon na sva četiri točka i pogonski sklop koji razvija 325 konjskih snaga uz domet veći od 500 kilometara.

Nova Fiat Grande Panda u BiH: Odrasla, tehnološki zrela i pristupačna
Fiat se vraća u B segment s potpuno novom Grande Pandom, koja predstavlja spoj italijanskog dizajna, inovativnih tehnologija i ekološke odgovornosti. Razvijena na globalnoj Stellantis "Smart Car Platform" nudi veselu vožnju po pristupačnoj cijeni.

Šef Mercedesa kritikuje plan EU o zabrani automobila sa SUS motorima od 2035. godine
Ola Kallenius, šef Mercedes-Benza i predsjednik Evropskog udruženja proizvođača automobila, upozorava da bi ovaj plan mogao dovesti do kolapsa evropskog tržišta automobila i da je potreban "poziv na buđenje realnosti".