Cilj ove inicijative je podizanja svijesti javnosti o poboljšanju kvalitete života stanovnika evropskih gradova, potrebi primjene akcija za smanjenje zagađenja u urbanim sredinama, promociji prava na zdravi život te edukaciji građana s ciljem poboljšanja kvalitete života u gradu. Ona promoviše promjene ponašanja u korist aktivne mobilnosti, javnog prijevoza i drugih čistih, pametnih transportnih rješenja.
Ovogodišnja tema Evropske sedmice mobilnosti je “Zajednički javni prostor” sa sloganom “Kombinuj i kreći se!”. Tema odražava prednosti zajedničkog javnog prostora za društvo- unaprijeđenu društvenu jednakost, poboljšanje sigurnosti na putu, manje buke i zagađenja zraka i bolji kvalitet života. Ove godine aktivnosti Europske sedmice mobilnosti usmjerene su na pozivanje društava da ponovo osmisle zajednički prostor kako bi se osiguralo da se svi mogu sigurno kretati u ugodnim okruženjima, posebno pješaci i biciklisti. Dijeljenje javnog prostora donosi mnoge koristi društvu. Ranjiivi učesnici u saobraćaju čine 70% smrtnih slučajeva na gradskim saobraćajnicama, pa je bitno dati prioritet ovoj grupi prilikom dodjele javnog prostora. Da bi se podstakli ljudi da češće hodaju i voze bicikl, potrebno je više kvalitetne posvećene infrastrukture i saobraćajnih pravila koja daju prednost pješacima i biciklistima.
Evropska sedmica mobilnosti je vodeća inicijativa Evropske unije za podizanje svijesti o održivoj urbanoj mobilnosti, te je iz tog razloga potrebno da svi akteri i gradovi sarađuju kako bi to učinili i samim tim značajno smanjili emisije (urbane) mobilnosti. Ta potreba za smanjenjem emisija gasova koji dolaze iz transporta ujedno se može povezati i sa potrebom povezivanja ljudi i mjesta, jer bolji transport i njegove veze, znači bolje povezana mjesta sa ljudima. Termin mobilnost usvojen je kako bi skrenuo pažnju na kretanje ljudi, a ne samo automobila. Kako bi se postiglo poboljšanje i revitalizirali gradovi neophodno je kvalitetno urbano planiranje koje bi rezultiralo čišćim zrakom, oslobađanjem centralnih dijelova grada od gustog saobraćaja, modernizacijom sistema gradskog saobraćaja, približavanjem ruralnih područja boljim vezama, sigurno i lako korištenje pločnika i traka za bicikl.
Svi građani se pozivaju da se pridruže zvaničnim aktivnostima ili da organizuju vlastite. Evropska sedmica mobilnosti zamišljena je kao poziv na akciju koji inspiriše lokalne vlasti i organizacije da podignu svijest građana o novim načinima kretanja po gradovima. Zajedno, malim koracima, svi se možemo kretati ka budućnosti bez emisija ako to postane naša zajednička briga i odgovornost. Postoje zdraviji i pametniji načini na koje se možemo kretati po gradovima uz smanjenje zagađenja- krećimo se aktivno, hodajmo i biciklirajmo sigurno i koristimo javni prijevoz.
Povezane novosti
Toyota je najvrijednija automobilska marka na svijetu
Analitičari Brand Finance-a zaključili su da je Toyota najvrjedniji automobilski brend za 2025. godinu. U samom vrhu proizvođača automobila, Japance slijede Mercedes-Benz i Hyundai grupa.
Naša 2024. godina
Na kraju svake godine sumiramo rezultate urađenog u toj godini, bilo da se radi na poslovnom ili privatnom planu. Obećamo sebi da će nam naredna biti još bolja, da ćemo ispuniti zacrtane ciljeve, biti bolji prema sebi i drugima.
Prodaja elektrifikovanih automobila porasla za 25% globalno
Prema novom izvještaju istraživačke platforme Rho Motion, prodaja električnih i hibridnih automobila porasla je za 25% širom svijeta u 2024. godini. Prodato je više od 17 miliona takvih automobila.