Enyaq RS iV oborio dva Guinnessova rekorda
Škoda je postavila dva zvanična svjetska rekorda u driftu sa Enyaq RS iV SUV-om, drugim potpuno električnim sportskim modelom marke. Riječ je o rekordima za “Najduži kontinuirani drift vozila na ledu” i “Najduži kontinuirani drift vozila na ledu” (EV).
Ovi rekordi su potvrđeni od strane Guinness World Records. Postavio ih je automobilski novinar Richard Meaden na kružnoj stazi dužine 188.496 m na zaleđenom jezeru Stortjärnen u blizini Östersunda, u Švedskoj.
Vozeći nedavno lansirani SUV Škoda Enyaq RS iV, Richard Meaden je postavio novi zvanično potvrđeni rekord držeći automobil u kontrolisanom driftu više od 15 minuta i prešao 7.351 km. Meadenov drift nadmašio je prethodni rekord od 6.231 km, postavljen u Kini 2022. godine. Oborivši prvi rekord, Meaden i Škoda Enyaq RS iV SUV postavili su istovremeno i drugi rekord za Najduži kontinuirani drift vozila na ledu (električni automobil).
Uz prisustvo sudije Guinness World Records i međunarodnog drifting suca Davida Kalasa kao svjedoka, Škoda je postavila rekord četvrtog dana nakon brojnih treninga s različitim kombinacijama guma. Kako bi se postigao savršen drift, ukupno je uloženo 18 sati drifta tokom punih pet dana na temperaturama ispod nule.
Enyaq RS iV SUV se izdržao u zahtjevnim uslovima i 39 puta je obišao drift krug tokom 15 minuta i 58 sekundi svoje rekordne vožnje. Postigao je najveću brzinu od 48,69 km/h i kretao se brzinom od 31,64 km/h u najsporijoj tački.
Standardni serijski automobil koji je upotrijebljen za postizanje rekorda bio je opremljen 20-inčnim alu felgama. Däckproffsen 245/35-R20 'gume za posebne vožnje' (preuzete od Michelin-a) na prednjoj strani imale su 600 klinova od 5 mm, što je omogućilo još bolju vuču i upravljanje na smrznutoj površini bez prianjanja; dok su gume Nokian Hakkapelitta 255/45-R20 postavljene na zadnje točkove imale 300 klinova od 2 mm na površine gume, što se pokazalo kao idealna kombinacija na 40 cm debeloj ledenoj površini.
Postavljanje dva nova Guinness-ova rekorda vraća Škodu, novog rekordera Richarda Meadena i natpisnu pločicu RS u knjige rekorda. Godine 2011., britanski vozač je postavio novi rekord u brzini kopnene asocijacije Južne Kalifornije (SCTA) za 2,0-litarski automobil sa prisilnom indukcijom od 227,080 mph. Vozeći Škodu Octaviu RS proizvedenu u Velikoj Britaniji, rekord je postavljen na legendarnom Bonneville Salt Flatsu u SAD-a.
Enyaq RS iV ima u odnosu na standardni Enyaq iV, sportsko ogibljenje koje je 15 mm niže sprijeda i 10 mm niže pozadi. Progresivno upravljanje i izbor režima vožnje, kao i opciona dinamička kontrola šasije za prilagodljivi sistem prigušenja što rezultira još boljom vučom. Dalja poboljšanja uključuju karakteristične RS sportske branike, sjajno crne vanjske detalje, kao i sportska sjedišta sa crnim kožnim presvlakama proširenim na volan kao i obloge instrument table.
Enyaq RS iV SUV je druga potpuno električna Škoda koja nosi RS značku, nudeći 299 KS i 0-100 km/h za samo 6,5 sekundi iz baterije od 82 kWh (77 kWh neto) i dva elektromotora - sa po jednim na svakoj osovini, Enyaq RS iV proizvodi 460 Nm obrtnog momenta, uz trenutno ubrzanje i moćne performanse. Vozilo se može brzo puniti pri brzinama od 135 kW, što znači da se punjenje od 80% može postići za svega 36 minuta.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.