Škoda kao lider bh. tržišta namjerava zadržati ovaj status i kada su električna vozila u pitanju. S obzirom na najavljenu investiciju od 5,6 milijardi eura u električnu budućnost u narednih pet godina Škoda do 2030. namjerava prodavati 70% vozila na električni pogon. Osim toga, Škoda ulaže dodatnih 500 miliona eura u edukaciju i trening uposlenika kako bi spremno dočakali tranziciju. No, to sve ne treba da obeshrabri kupce konvencionalnih modela, jer već 2024. stiže redizajnirana Octavia.
Prvi u nizu najavljenih električnih modela koji pokreću električnu lavinu je SUV Enyaq iV, koji se zasniva na koncernovskoj MEB platformi namijenjenoj striktno za električna vozila. Enyaq iV je prva predstavljena električna Škoda na bh. tržištu, koja ujedno služi kao edukativni materijal za dilere i buduće kupce. Iako je spreman za narudžbe, a neslužbena cijena ulaznog modela bez subvencije od 10.000 KM je oko 87.000 KM, kada bude u zvaničnoj prodaji, a to je u prvom kvartalu 2023., Enyaq ćemo moći birati u klasičnom SUV ili Coupe izdanju, sa zadnjim ili 4x4 pogonom. Do tada će se povećati i broj registrovanih punionica kojih u BiH ima oko 180.
U ponudi će biti tri verzije baterija s oznakom Enyaq 50 (55 kWh), Enyaq 60 (62 kWh) i Enyaq 80 (82 kWh) sa snagom elektromotora do maksimalnih 300 KS i najvećom autonomijom do 510 km. Toplinska pumpa je standardni dio opreme i ne zahtjeva doplatu.
Takođe, Enyaq donosi u ruhu niz noviteta. Sistem pamti prostor na koji se najčešće vozilo parkira i zatim omogućava samostalno parkiranje. Novi centralni zračni jastuk između vozača i suvozača takođe je novost, kao i Travel Assist sistem nove generacije. Unutra umjesto klasične instrument table postavljen je 5,3 inčni digitalni kokpit, a infotainment stiže u dijagonalama od 10 i 13 inča.
Budućim kupcima će biti zanimljivo što će, pored uštede u potrošnji energenta, štediti i u pogledu servisa. Vlasnik Enyaqa će imati obavezu doći na servis svako dvije godine bez ograničenja kilometraže, a jedini zahvati uz optički pregled vozila će biti zamjena filtera klime i kočionog ulja.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.