Dacia i Sebastien Loeb idu na reli Dakar 2025.
Dacia je potvrdila da će od 2025. učestvovati u Svjetskom prvenstvu u reliju kao konstruktor u kategoriji T1+, kao i da će se okušati u ultimativnom testu izdržljivosti – Reliju Dakar. Prototipom će upravljati Sebastien Loeb.
Dakar je nesvakidašnja i jedinstvena trka koja svake godine, već više od 40 godina, okuplja 500 avanturista iz više od 60 zemalja. Ovaj reli izdržljivosti poseban je sportski doživljaj koji se u potpunosti poklapa s područjima djelovanja marke: to je pustolovina na otvorenom u kojoj dominiraju robusni prototipovi s pogonom na sve točkove, posebno prilagođeni kako bi izdržali najzahtjevnije uslove uz naglasak na sintetičko gorivo.
Za Daciju je Reli Dakar testni poligon i laboratorij za ispitivanje brojnih ideja. Prilika je to za testiranje novih pametnih rješenja, a posebno onih vezanih uz terenska svojstva i pogonska goriva. Prije nego što nastupe u sezoni 2025., Dacijini prototipovi bit će testirani na marokanskom reliju 2024.
Dacia će se uključiti u ovaj uzbudljiv projekt oslanjajući se na vještine Renault Grupe i britanske grupacije Prodrive, specijalizirane za automobilističke sportove i inžinjering, te svjetski poznate po razvoju prototipova za relije izdržljivosti. Prodrive učestvuje na Reliju Dakar i reliju izdržljivosti od 2020., a u posljednja tri Relija Dakar nastupili su sa automobilima kojima su upravljali njegovi vlastiti timovi, ujedno i konstruktori tih automobila. Godine 2022. i 2023. Prodrive je osvojio ukupno drugo mjesto sa Sebastienom Loebom koji se sada pridružio novom Dacijinom timu.
Španska vozačica relija Cristina Gutierrez Herrero (31) prva je koja je u kategoriji automobila odvezla Reli Dakar 2017. Iako ima samo 31 godinu, od 2017. do 2023. već je učestvovala u sedam Relija Dakar. Cristina je od 2012. i prvakinja u reliju na svim vrstama terena (u ženskoj konkurenciji) u Španiji.
Francuski vozač relija Sebastien Loeb (49) osvojio je Svjetsko prvenstvo u reliju devet puta zaredom, od 2004. do 2012. Jedan je od najuspješnijih sportskih vozača, a često ga se naziva i najboljim vozačem relija svih vremena. Loeb učestvuje u Reliju Dakar od 2016. Od 2021. nastupa za upravljačem vozila Bahrain Raid Xtreme Hunter koji je konstruirao i kojim upravlja tim britanske grupacije Prodrive.
Dacijin prototip pogonit će sintetičko gorivo, sintetizirano uz pomoć obnovljive električne energije. Aramcova sintetička goriva tokom čitavog proizvodnog ciklusa stvaraju manji karbonski otisak od goriva na bazi benzina, a Reli Dakar poslužit će kao savršen poligon za njihovo ispitivanje.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.