Vijesti

Da li će HDi i JTD preživjeti: Stellantis radi na razvoju sintetičkog goriva

Stellantisova predanost korištenju e-goriva za postojeća i nadolazeća vozila s ICE motorima igrat će važnu ulogu u tome da do 2038. postane potpuno karbonski neutralan proizvođač.

Autor: BIHAMK

Iako je najveća svjetska grupacija posvećena planu prodaje isključivo električnih vozila od 2030. godine, automobilski velikan testira 28 starih i motora u nastanku iz cijele grupacije kako bi im produžio opstanak uz rad na sintetička goriva.

Protokol testiranja uključuje sve benzinske i dizel motore, sa euro 6 normom, koji su se proizvodili od 2014. i koji će se proizvoditi do 2029. godine. Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Dodge, Jeep...) kaže da će usvajanje e-goriva vlasnicima vozila s unutrašnjim sagorijevanjem omogućiti neophodnu dekarbonizaciju vozila bez potrebe da ga zamijene električnim vozilom ili bilo kakvom nadogradnjom sistema sagorijevanja.

Ovaj će program ujedno omogućiti kompaniji da smanji emisije kod vozila s unutrašnjim sagorijevanjem koje je proizvela u Evropi od 2014. Stellantisova predanost korištenju e-goriva za postojeća i nadolazeća vozila s ICE motorima igrat će važnu ulogu u tome da do 2038. postane potpuno karbonski neutralan proizvođač. Stellantis je već potvrdio da će do kraja ove decenije u Evropi prodavati samo nove automobile na električni pogon, ali se želi pobrinuti i za klasične kako bi im produžio vijek trajanja.

"Udvostručujemo našu borbu protiv globalnog zatopljenja testiranjem karbonski neutralnog goriva kao komplementarnog rješenja našem holističkom pristupu dekarbonizaciji", rekao je izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares. ''Iako čvrsto ostajemo u provođenju naše agresivne strategije elektrifikacije, također moramo pronaći pametne alternative za rješavanje problema s CO2 emisijama za 1,3 milijarde postojećih automobila s benzinskim i dizel motorima'', zaključio je Tavares.

Kao dio svojih testova, Stellantis analizira emisije iz ispušnih cijevi, startnost, snagu motora, pouzdanost i izdržljivost, razrijeđivanje ulja, vodove za gorivo i filtere svojih postojećih motora. Ova najava iz Stellantisa dolazi nedugo nakon što je Evropska Unija rekla da će dopustiti prodaju novih vozila s unutrašnjim sagorijevanjem i nakon 2035. godine, sve dok ih pokreću isključivo sintetička goriva.

BIHAMK

Povezane novosti

Budi se Stellantisova fabrika u Kragujevcu

Budi se Stellantisova fabrika u Kragujevcu

Fiatova fabrika u Kragujevcu prolazi proces transformacije spremajući se za revolucionarnu proizvodnju električnog automobila iz Stellantis Grupacije. Stigao je prvi kontingent opreme za proizvodnju.

Možda bi vas zanimalo