Crni petak i kraj proizvodnje za Ford Fiestu nakon 47 godina
Danas 7. jula 2023. biće proizvedena posljednja Ford Fiesta. Ford nakon skoro pet decenija gasi jedan od najuspješnijih modela kako bi mjesto ustupio električnom SUV modelu Explorer, koji će se proizvoditi u istoj tvornici u Koelnu.
Iako je još prošle godine plasirana informacija da će električna Puma zauzeti mjesto Fieste u Fordovoj gami vozila, što je dijelom i istina, no, prednost u proizvodnji se sada ipak daje SUV modelu Explorer za kojeg je Ford isposlovao posudbu MEB platforme od VW-a i taj model kao klon ID.4 je praktično već na cesti. Fordov novi EV centar u Koelnu prva je karbonski neutralna tvornica. Službeno je otvorena 12. juna, a Explorer već baštini njen transformisani potencijal.
Fiesta se redovno nalazila na godišnjoj listi 10 najprodavanijih automobila u Velikoj Britaniji od lansiranja 1976. i držala je prvo mjesto između 2009. i 2020. – što je najduži niz uzastopnih godina na vrhu. Takođe, Fiesta je jako dobro kotirala na ostalim evropskim tržištima i često bila u vrhu prodajnih rezultata, pogotovo u Njemačkoj. Ford je za skoro 50 godina i osam generacija isporučio oko 18 miliona Fiesti širom svijeta.
Međutim, 2021. Fiesta je potpuno ispala iz prvih 10, jer je pandemija Covid-19 pogodila opskrbne lance. Mnogi su proizvođači bili prisiljeni preusmjeriti svoje zalihe dijelova s manje isplativih malih automobila na izdašnije crossovere i SUV-ove. Kada je Ford pauzirao narudžbe Fieste polovinom prošle godine, kao razlog je naveo nedostatak poluprovodnika koji je stvorio šestomjesečno kašnjenje za Fiestu.
Fiesta je samo jedan od nekoliko dugovječnih Fordovih modela kojima je pandemija korona virusa zabila ekser u lijes pripremajući marku za punu elektrifikaciju. Prije Fieste, Ford je ugasio Mondeo prošle godine nakon 29 godina proizvodnje, a posljednji S-Max i Galaxy sišli su s proizvodne linije u aprilu ove godine. Takođe, Ford je najavio kraj proizvodnje i za Focus 2025.
Povezane novosti

Protivno trendovima: Smart priprema prvu limuzinu u historiji brenda
Smart priprema novi model koji će biti direktan konkurent Tesla Modelu 3. Novi model će se zvati Smart #6 i bit će prva limuzina u historiji brenda.

Audi se oprostio A4, na bh. tržište stigao atraktivni A5
Čak tri legende iz Ingolstadta ispraćene su u penziju, ali samo jedna je dobila nasljednika. Audi se oprostio od TT, R8 i A4, a samo je potonji dobio nasljednika u obliku A5. Cijene u BiH počinju od 77.396 KM za A5 sedan i od 78.960 KM za Avant verziju.

Toyotina nova generacija pogona na hidrogen ima 20% veću autonomiju
Toyota je zvanično predstavila novu generaciju pogonskih agregata na hidrogen. Nova ažurirana tehnologija japanskog brenda obećava nekoliko poboljšanja, uključujući 20% povećanje dometa u odnosu na trenutnu generaciju motora na vodik.