Cadillac bi mogao postati dobavljač motora u F1 od 2028.
Američki Cadillac je podnio zahtjev Svjetskoj automobilskoj federaciji s ciljem da postane službeni dobavljač motora za F1 od sezone 2028. Cadillac bi tako postao sedmi dobavljač pogonske jedinice uz Ferrari, Mercedes, Hondu, Renault, Audi i Red Bull-Ford.
Prije mjesec dana Svjetska automobilska federacija (FIA) odobrila je Andrettijevo pismo namjere za ulazak u Formulu 1. Ulazak ovog američkog tima očekuje se od 2026. godine.
Do tada se još treba raspraviti o nizu ekonomskih stvari, poput ‘’honorara’’ od najmanje 200 miliona dolara koji bi između sebe podijelili sadašnji timovi koji učestvuju u najbržem cirkusu na svijetu. Ukratko, riječ je o kompenzaciji, u sklopu koje će nagrada biti podijeljena na 11 dijelova, a ne na 10 kao što je sada slučaj.
Sada, mjesec dana nakon odobrenja pisma namjere, kao General Motorsov brend, američki Cadillac potvrđuje da je predao sve potrebne dokumente kako bi postao dobavljač motora za Formulu 1 od 2028. godine. Američka marka isporučivat će motore novom timu Andretti, koji do tada treba podršku drugog dobavljača.
Prema propisima FIA-e, pogonski sklop za Andretti će osigurati neki od postojećih proizvođača koji sarađuje s najmanje timova/kupaca. Popis saradnje Andretija i dobavljača između 2026. i 2028. bi uključivao imena poput Honde i Renaulta, koji opskrbljuju najmanje timova, ukupno tri – Red Bull, Alpha Tauri, odnosno Alpine. A možda se popisu priključi i Audi, koji tek treba da preuzme Alfa Romeo/Sauber.
Što se tiče Cadillaca, rad na razvoju nove pogonske jedinice već bi trebao započeti. Cadillac može iskoristiti svoje bogato autosport iskustvo koje ima u razvoju 5,5-litrenog V8 motora koji pogoni prototip Cadillac IMSA GTP.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.