Blagi porast prodaje novih automobila u Evropi u oktobru
Prema najnovijim podacima Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA), prodaja novih automobila u Evropi zabilježila je skromno povećanje od 0,1% u oktobru. Volkswagen grupa nema dostojnog rivala ni ove godine.
U oktobru je u Evropi prodato ukupno 1.041.672 novih vozila, uključujući članice Evropske unije, EFTA, i Veliku Britaniju. U poređenju sa oktobrom prethodne godine, ovo povećanje djeluje minimalno, ali ukazuje na postepeni oporavak tržišta.
Kada govorimo o tipu pogonskih sklopova, modeli s konvencionalnom hibridnom tehnologijom (HEV) su se pokazali kao najpopularniji u oktobru. S prodajom od 346.548 jedinica, to predstavlja porast od 15,8% u odnosu na isti mjesec prošle godine.
Na drugom mjestu po prodaji su automobili sa benzinskim motorima, koji su prodati u 316.618 primeraka, što predstavlja pad od 10,7 posto. Slijede električni automobili, kojih je prodato 169.525, uz povećanje od 6,9 posto. Prodaja dizel automobila zabilježila je pad, s 100.863 prodatih vozila, što je smanjenje od 8 posto. Automobili s PHEV hibridnim motorima, sa 82.836 prodatih jedinica, takođe su izgubili na popularnosti, što predstavlja pad od 7,2 posto.
Kada se posmatraju rezultati tokom 10 mjeseci ove godine, ukupno je širom Evrope prodato 10.821.299 novih automobila, što predstavlja povećanje od 0,9% u poređenju sa istim periodom prethodne godine. U ovom segmentu, automobili s benzinskim motorima su i dalje najprodavaniji, s 3.654.502 prodata primjerka, uz pad od 6,1 posto. S druge strane, prodaja “običnih” hibrida je zabilježila rast od 18,9 posto, dostigavši 3.354.815 jedinica.
Na tržištu električnih vozila, prodaja se smanjila za 1,7%, sa 1.602.711 prodatih primjeraka, dok su dizel automobili zabilježili pad od 11,3%, a prodato je ukupno 1.157.973 automobila. Automobili sa plug-in hibridnim motorima imaju sličan trend. Sa 777.330 prodatih jedinica registrovano je smanjenje prodaje od 4,1 posto.
Na vrhu liste brendova, Volkswagen grupacija nastavlja da prednjači, kako u oktobru, tako i tokom cijele godine. U oktobru su prodali 293.327 automobila, uz rast od 12,6 posto. Stellantis se nalazi na drugom mjestu sa 150.346 prodatih vozila, ali najveća svjetska grupacije se suočila s padom od 16,7 posto. Renault grupa, ponajviše zahvaljujući Daciji, učvrstila se na trećem mjestu sa 102.737 prodatih automobila i minimalnim padom od 0,4 posto.
Kada govorimo o periodu od januara do oktobra, Volkswagen grupa ponovo vodi s 2,8 miliona prodatih automobila, što je rast od 2,3 posto. Stellantis je drugi sa 1,7 miliona prodatih vozila, ali bilježi pad od 7,1 posto. Renaut grupa je prodala 1,04 miliona automobila, uz rast od 1,2 posto.
Ovi podaci sugerišu da se evropsko tržište automobila i dalje prilagođava novim trendovima, sa sve većim interesovanjem za alternativne formate pogonskih sklopova, iako se tradicionalni modeli suočavaju sa sve većim izazovima.
Povezane novosti
Isporuke Xiaomija SU7 premašile 100.000 jedinica
Kineska kompanija Xiaomi objavila je da je isporučila više od 100.000 jedinica svog prvog električnog modela SU7. Kinezi su sad najavili da žele dostići 130.000 isporučenih jedinica do kraja godine.
Predstavljena nova generacija Audija Q5 Sportback
Nakon osam godina postojanja prethodne verzije, treća generacija Audija Q5 je otkrivena početkom jeseni, a sada je predstavljena i nova generacija Q5 Sportback i sportski model SQ5 Sportback.
Četvrta generacija Citroena C3 zvanično na bh. tržištu
Prepoznatljiv po svom modernom dizajnu, osmišljen je za sve vozače koji cijene pouzdanost, udobnost i inovativna rješenja, novi C3 je pravo osvježenje na bh. tržištu. Najveće osvježenje je cijena ispod 30.000 KM za osnovni model.