Vijesti

BH Premijera: Nova Hyundai Kona – Osmi putnik u B-SUV segmentu

Iako se prva generacija Kone potiho provukla kroz bh. tržište, nismo mogli a da ne uočimo ovaj neobični model unikatnog izgleda. Nova Kona nastavlja još radikalnijim stilom, ali i većim dimenzijama i pametnim tehnologijama uz široki izbor motora.

Autor: BIHAMK

Čini se da je prva generacija Kone protutnjala bh. tržištem brzinom svjetlosti, a Hyundai već predstavlja drugu. Hyundai se zadnjih godina želi distancirati od konfekcije i klasike i nastavlja i s ovom generacijom u neobičnom i futurističkom stilu. Ipak, tehnološki napredak je dohvatio novu Konu u svakom njenom segmentu, te ovaj Hyundaiev novitet sada i nema dodira sa konvencionalnim modelima u klasi.

Ako krenemo od gabarita i izgleda primijetit ćemo da je ovaj model dosta veći, čak najveći u B-SUV segmentu. Čak 16 cm Kona 2 je duža od prethodnice. Uz 6 cm produženi međuosovinski razmak to je garancija da se stvari mijenjaju nabolje za putnike, budući da je unutrašnji prostor za koljena i glavu komforniji, a i prtljažnik sa 466 litara (prije – 371 litar) je takođe izdašniji i korisniji. Kona 2 je stilski zadržala pojavu neobičnog automobila, ali s još većom dozom nego prije. Istaknuti ''četvrtasti'' rubovi blatobrana pokazuju da je Kona više SUV nego prije. S druge strane, primjetno je da je unutrašnji prostor takođe vizuelno odskočio od prošlog modela. Radno mjesto vozača je usmjereno ka njemu. Dvostruki panoramski ekran, s dijagonalama od 12,3 inča, kao neizostavan dio moderne autoindustrije ovdje možda i najviše ima smisla za razliku od većine drugih automobila. Centralna konzola je pročišćena, nema više klasične palice mjenjača, a time je i prostor postao osvjetljeniji i veći za putnike.

Hyundai zadnjih godina gaji ovaj dizajn na većini novih modela gdje u prvi plan upadaju istanjena i efektna svjetla seamless horizon, kakva ne možete vidjeti nigdje drugo. Da se ove godine snima novi nastavak naučno-fantastičnog hita RoboCop, producent filma bi zasigurno pokucao vrata Hyundaia u Seulu i predložio Konu kao adekvatan izbor automobila. Sličnost je nevjerovatna. Finalne stilske varijacije zavise od pogonskog sklopa, a Hyundai je pripremio optički različite izvedbe. 

Uz serijsku opremu nove Kone rivali su više nego skromno opremljeni. Hyundai još jednom pokazuje da je jedan od onih što nude najbolju vrijednost za uloženi novac. Nova Kona promoviše novi sigurnosni sistem ICC (In Cabin Camera), odnosno kameru koja prati pokrete glave vozača i upozorava ga ako detektuje predugo gledanje ''sa strane''. Drugo, Kona u seriji posjeduje sedam zračnih jastuka, a novi je onaj između vozača i suvozača. Treće, uzimajući sistem OTA – Over The Air iz luksuznijih modela, olakšano je ažuriranje softvera vozila bez potrebe za odlaskom u servis čime vlasnik štedi vrijeme i novac. Digitalni ključ osjetljiv na dodir, koji može korisiti više korisnika istog kućanstva uz pomoć pametnog telefona ili pametnog sata, omogućava ulaz i pokretanje vozila. Takav ključ, istovremeno omogućava automatsko otvaranje prtljažnika ako stojite tri sekunde iza automobila, bit će u opremi dostupan početkom iduće godine kada na tržište stigne i električna verzija Kone.

Hyundai je razvio novu K3 platformu za Konu, spremnu da prihvati sve dostupne opcije pogonskih sklopova. Iako su zadržani turbobenzinski motori iz prošle generacije, Koninom izgledu najviše stoji elektro pogon. Poboljšani benzinci, u osnovnoj verziji kappa 1,0 T-GDI od 120 KS i jača verzija smart stream 1.6 T-GDI sa 198 KS, i opcijama pogona na dva ili četiri točka, predstavljaju konvencionalne izbore. Dizela više nema, pa je hibrid (1.6 GDI+mali elektromotor – 141 KS) zapravo nekakva ekonomična verzija Kone. S obzirom da Kona gabaritima, unutrašnjim prostorom, opremom i tehnologijom odskače od prethodnice, ali i konkurencije, njena startna i ujedno promotivna cijena od 48.990 KM je u skladu sa cjelokupnim napretkom i tržišnim kretanjima.   

BIHAMK

Povezane novosti

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.

Možda bi vas zanimalo