BH Premijera: Nova Hyundai Kona – Osmi putnik u B-SUV segmentu
Iako se prva generacija Kone potiho provukla kroz bh. tržište, nismo mogli a da ne uočimo ovaj neobični model unikatnog izgleda. Nova Kona nastavlja još radikalnijim stilom, ali i većim dimenzijama i pametnim tehnologijama uz široki izbor motora.
Čini se da je prva generacija Kone protutnjala bh. tržištem brzinom svjetlosti, a Hyundai već predstavlja drugu. Hyundai se zadnjih godina želi distancirati od konfekcije i klasike i nastavlja i s ovom generacijom u neobičnom i futurističkom stilu. Ipak, tehnološki napredak je dohvatio novu Konu u svakom njenom segmentu, te ovaj Hyundaiev novitet sada i nema dodira sa konvencionalnim modelima u klasi.
Ako krenemo od gabarita i izgleda primijetit ćemo da je ovaj model dosta veći, čak najveći u B-SUV segmentu. Čak 16 cm Kona 2 je duža od prethodnice. Uz 6 cm produženi međuosovinski razmak to je garancija da se stvari mijenjaju nabolje za putnike, budući da je unutrašnji prostor za koljena i glavu komforniji, a i prtljažnik sa 466 litara (prije – 371 litar) je takođe izdašniji i korisniji. Kona 2 je stilski zadržala pojavu neobičnog automobila, ali s još većom dozom nego prije. Istaknuti ''četvrtasti'' rubovi blatobrana pokazuju da je Kona više SUV nego prije. S druge strane, primjetno je da je unutrašnji prostor takođe vizuelno odskočio od prošlog modela. Radno mjesto vozača je usmjereno ka njemu. Dvostruki panoramski ekran, s dijagonalama od 12,3 inča, kao neizostavan dio moderne autoindustrije ovdje možda i najviše ima smisla za razliku od većine drugih automobila. Centralna konzola je pročišćena, nema više klasične palice mjenjača, a time je i prostor postao osvjetljeniji i veći za putnike.
Hyundai zadnjih godina gaji ovaj dizajn na većini novih modela gdje u prvi plan upadaju istanjena i efektna svjetla seamless horizon, kakva ne možete vidjeti nigdje drugo. Da se ove godine snima novi nastavak naučno-fantastičnog hita RoboCop, producent filma bi zasigurno pokucao vrata Hyundaia u Seulu i predložio Konu kao adekvatan izbor automobila. Sličnost je nevjerovatna. Finalne stilske varijacije zavise od pogonskog sklopa, a Hyundai je pripremio optički različite izvedbe.
Uz serijsku opremu nove Kone rivali su više nego skromno opremljeni. Hyundai još jednom pokazuje da je jedan od onih što nude najbolju vrijednost za uloženi novac. Nova Kona promoviše novi sigurnosni sistem ICC (In Cabin Camera), odnosno kameru koja prati pokrete glave vozača i upozorava ga ako detektuje predugo gledanje ''sa strane''. Drugo, Kona u seriji posjeduje sedam zračnih jastuka, a novi je onaj između vozača i suvozača. Treće, uzimajući sistem OTA – Over The Air iz luksuznijih modela, olakšano je ažuriranje softvera vozila bez potrebe za odlaskom u servis čime vlasnik štedi vrijeme i novac. Digitalni ključ osjetljiv na dodir, koji može korisiti više korisnika istog kućanstva uz pomoć pametnog telefona ili pametnog sata, omogućava ulaz i pokretanje vozila. Takav ključ, istovremeno omogućava automatsko otvaranje prtljažnika ako stojite tri sekunde iza automobila, bit će u opremi dostupan početkom iduće godine kada na tržište stigne i električna verzija Kone.
Hyundai je razvio novu K3 platformu za Konu, spremnu da prihvati sve dostupne opcije pogonskih sklopova. Iako su zadržani turbobenzinski motori iz prošle generacije, Koninom izgledu najviše stoji elektro pogon. Poboljšani benzinci, u osnovnoj verziji kappa 1,0 T-GDI od 120 KS i jača verzija smart stream 1.6 T-GDI sa 198 KS, i opcijama pogona na dva ili četiri točka, predstavljaju konvencionalne izbore. Dizela više nema, pa je hibrid (1.6 GDI+mali elektromotor – 141 KS) zapravo nekakva ekonomična verzija Kone. S obzirom da Kona gabaritima, unutrašnjim prostorom, opremom i tehnologijom odskače od prethodnice, ali i konkurencije, njena startna i ujedno promotivna cijena od 48.990 KM je u skladu sa cjelokupnim napretkom i tržišnim kretanjima.
Povezane novosti
Četvrta generacija Citroena C3 zvanično na bh. tržištu
Prepoznatljiv po svom modernom dizajnu, osmišljen je za sve vozače koji cijene pouzdanost, udobnost i inovativna rješenja, novi C3 je pravo osvježenje na bh. tržištu. Najveće osvježenje je cijena ispod 30.000 KM za osnovni model.
BYD proizveo 10 miliona elektrifikovanih automobila u 20 godina
Kineski gigant BYD zvanično je objavio da je dostigao impresivnu brojku od 10 miliona proizvedenih elektrifikovanih automobila. Ova prekretnica stiže gotovo 30 godina nakon osnivanja kompanije i skoro 20 godina nakon debija njihovog prvog modela.
Volkswagen i Rivian započinju partnerstvo vrijedno 5,8 milijardi dolara
Njemački gigant VW i američki proizvođač električnih vozila Rivian službeno su započeli zajedničko partnerstvo, uz povećanje Volksvagenovih ulaganja. Očekuje se da će prvi automobili proizvedeni u sklopu ovog partnerstva biti lansirani 2027. godine.