Vijesti

Analiza – EU tržište novih automobila u 2021.

Prošla godina ostat će zapamćena kao godina izazova i promjena za evropsku automobilsku industriju.

Autor: BIHAMK

Podaci koje je prikupio JATO Dynamics za 28 evropskih tržišta (EU-25 + UK, Norveška i Švicarska) pokazali su razočaravajuće rezultate za nove registracije vozila, no usred krize su se pojavili novi trendovi i novi-stari lideri

Ukupna prodaja prošle godine bila je na najnižoj razini od 1985. sa 11,75 miliona registrovanih novih automobila. Nedostatak poluprovodnika bio je još štetniji za industriju od ograničenja zatvaranja iz 2020. Kriza za krizom imala je negativan uticaj na potražnju i registracije na tržištu. Tekuća neizvjesnost pandemije COVID-19, uz dugotrajni nedostatak poluprovodnika, stvorili su jaku tržišnu oluju prošle godine.

Drugi val krize započeo je u julu 2021, jer je obim prodaje počeo padati dvocifrenom stopom u usporedbi s 2020. U decembru na određenim tržištima broj registracija je bio 22% manji u poređenju sa istim mjesecom iz 2020. pa čak i 25% manji nego u decembru 2019, neposredno prije nego što je pandemija ozbiljnije zaprijetila tržištu.

Dok su neka ključna tržišta uspjela zadržati razine zabilježene 2020, JATO-ova analiza pokazuje da su poteškoće s kojima se suočava njemačko tržište glavni pokretač loših rezultata. Njemačka je zabilježila značajan pad prodaje u usporedbi s 2020. i svoje najgore rezultate od 1985. Bila je to i najgora godina za registraciju novih automobila u Austriji od 1984, u Belgiji od 1995. i u Holandiji od 1980. godine.

 Top 5 tržišta

  1. Njemačka – 2.622.199 (-10%)
  2. Francuska – 1.657.010 (+0,6%)
  3. Ujedinjeno Kraljevstvo Velike Britanije – 1.647.760 (+1,0%)
  4. Italija – 1,465.996 (+5,8%)
  5. Španija – 882.853 (-1,1%)

 Toyota-Kia-Hyundai 

Dok je prošla godina donijela velike izazove za mnoge proizvođače, drugima je ponudila velike mogućnosti. Naprimjer, Hyundai (povećanje prodaje od 21,4%) i Kia (povećanje prodaje od 19,6%) su uspjeli povećati svoju prisutnost u Evropi zbog svoje širine konkurentnih SUV i EV modela, ali i opšte dostupnosti vozila. Tržišni udio ovih marki porastao je za gotovo dva procenta, sa 6,7% u 2019. na 8,6% u 2021. godini. Korejski duo je isporučio preko milion vozila, a Hyundai Tucson s razlogom naprodavaniji kompaktni SUV u Evropi sa preko 149.000 isporuka.

Kia

Protekla godina je bila odlična i za Toyotu, čiji udio je porastao za 1,4 posto uglavnom zahvaljujući posljednjoj generaciji Yarisa koji je dospio među 10 najboljih u 14 zemalja, ali i uspjehu Corolle koja je prebacila preko 146.000 vozila kao drugi najprodavaniji kompakt na tržištu.

Toyota

No, Volkswagen je i dalje lider tržišta (jedini koji je olako prebacio milion vozila), ispred Peugeota, Toyote sa velikim napretkom, BMW-a, te Renaulta koji je zabilježio jedan od najvećih padova u prošloj godini. VW Grupa je i dalje prva kao grupacija sa 24,45%, ipred pojačanog Stellantisa (21,62%) i Renault Grupe (10,44%).

Top 5 proizvođača

  1. VW – 1.273.892 (-5,6%)
  2. Peugeot – 727.973 (-3,1%)
  3. Toyota – 706.056 (+9,6%)
  4. BMW – 681.252 (+1,2%)
  5. Renault – 676.651 (-17,2%)

 VW Golf ponovno vodi, ali koliko dugo?

Ukupni poredak po modelima doživio je nekoliko značajnih promjena, ali je Volkswagen Golf potvrdio kao najpopularniji novi automobil u Evropi. Ovaj kompakt se zadržao na prvom mjestu unatoč velikim izazovima u pogledu proizvodnje i povećane interne konkurencije.

VW Golf

Prošle godine Golf je realizovao 205.408 novih registracija. Drugi je bio Peugeot 2008 sa oko 9.000 vozila manje i kao veliko iznenađenje Sandero na trećoj poziciji za dlaku manje isporuka od 2008-ice. S padom od 28% u odnosu na 2020. i 50% u odnosu na 2019, jasno je da se Golfovi konkurenti brzo približavaju. Njemački kompakt predvodi evropsko tržište od 2008. godine, ali sve veća popularnost malih i kompaktnih SUV-ova, zajedno s većom internom konkurencijom, utjecala je na njegove brojke. U 2008. godini njegov je tržišni udio u Evropi bio 3,16%, no prošle godine je pao na 1,75%.

Peugeot 2008

Popularnost Golfu opada zbog nedostatka elektrificiranog modela. Kako sve više potrošača želi preći na EV, oni se umjesto toga odlučuju za ID.3, treći najprodavaniji BEV u Evropi u 2021.

Teslin se tržišni udio udvostručio između 2019. i 2021. Prošle je godine američki proizvođač registrovao više novih vozila od drugih marki kao što su Land Rover ili Jeep – obje vodeće na tržištu SUV-ova. Između 2020. i 2021. uspio je nadmašiti Mazdu, Mitsubishi i približio se Miniju.

Zahvaljujući uspjehu Modela 3, Teslin volumen porastao je s 29.300 jedinica u 2018. na gotovo 168.000 prošle godine. Model 3 nije bio samo najprodavaniji električni automobil u Evropi, već je osigurao mjesto u prvih 20 na ukupnoj ljestvici modela sa 141.429 isporuka. Registrovano je više jedinica Modela 3 nego Peugeota 3008, Volkswagenovog Tiguana i Fiata Pande. Model 3 ušao je u prvih 10 modela u pet zemalja: Austrija (10.), Njemačka (10.), Norveška (1.), Švicarska (1.) i UK (2. pozicija).

 Top 5 modela

  1. VW Golf – 205.408 (-27,9%)
  2. Peugeot 2008 – 196.869 (-1,1%)
  3. Dacia Sandero – 196.792 (+16,9%)
  4. Renault Clio - 196.243 (-21,1%)
  5. Peugeot 208 – 194.653 (+24,4%)

 SUV-ovi stalno napreduju 

Unatoč stalnim problemima dostupnosti vozila, evropski potrošači nastavili su prelaziti s tradicionalnih vozila kao što su mali gradski auti (-7,7%), kompakti (-13,3%), limuzine (-6,6%) i MPV vozila (najveći pad od preko 35%), na Crossover i SUV, oba u stalnom plusu. Ova vozila su nastavila generisati dobru prodaju zahvaljujući dolasku novih elektrificiranih modela. Prošle godine registrovano je ukupno 5,34 miliona primjeraka ovih vozila, što je povećanje od 11% u odnosu na 2020, ali i smanjenje za 12% u odnosu na 2019. Tržišni udio ovih vozila skočio je s 38,2% u 2019. i 40,3% u 2020. godini na 45,5% prošle godine. Ovo je do sada najveći tržišni udio za SUV vozila u Evropi koja se lagano približava SAD-u po popularnosti u kojoj je tržišni udio SUV-ova 52,3%.

 Tucson

 Top 5 po segmentima

  1. Kompaktni SUV – 2.339.415 (+6,2%)
  2. B segment – 2.083.853 (-7,7%)
  3. Mali SUV – 2.018.791 (+8,7%)
  4. Kompakti – 1.805.892 (-13,3%)
  5. Mini segment - 839.792 (+7,7%)

 Kriza je otvorila vrata za alternative 

Unatoč lošim ukupnim rezultatima, trenutna kriza je stvorila priliku za vozila s niskim emisijama CO2. Veći dio godine bilo je lakše kupiti električni nego benzinski automobil, s obzirom na kraće vrijeme isporuke za ova vozila i zahvaljujući poticajima koje su dale vlade.

Nissan Leaf

Potrošači sve više usmjeravaju svoju pažnju na čiste električne, hibridne i plug-in hibridne alternative, omogućujući tim vozilima da postignu novi rekord u prodajnom obimu i tržišnom udjelu. Prošle godine ovaj segment je zabilježio skoro jednak tržišni procenat kao benzinci, dok su dizelaši zadovoljili ispod 20% tržišta, a već ove godine će ih vjerojatno nadmašiti električna vozila.

 Top 5 po pogonskom tipu

  1. Benzinci – 40%
  2. Hibridi – 19,6%
  3. Dizeli – 19,6%
  4. Električni – 9,1%
  5. Plug-in hibridi – 8,9%
BIHAMK

Povezane novosti

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.

Možda bi vas zanimalo