Vijesti

30 godina revolucionarnog RAV4

Toyota RAV4 (rekreacijsko aktivno vozilo s pogonom na 4 točka) slavi trideset godina otkako je postala SUV ikona, neprestano se razvijajući kako bi prihvatila nove tehnologije i predvidjela očekivanja kupaca.

Autor: BIHAMK

U martu 1994. godine, na Ženevskom sajmu automobila lansirana je nova vrsta vozila: kompaktni SUV-a s pogonom na sve točkove, baziran na monokok karoseriji. Izraz SUV u to je vrijeme bio neuobičajen, ali od početka prodaje u maju 1994. dizajneri su slijedili specifične ciljeve kako bi ostali vjerni izvornoj viziji da model treba pružiti izdašan prostor unutar kompaktnog, sportskog i osebujnog dizajna karoserije.

Ovaj novi tip vozila postavlja vozača u povišeni položaj sjedenja, čime se vidi veći dio ceste i stvara sigurnije iskustvo vožnje. Snažne off-road sposobnosti kombiniraju se sa udobnošću na cesti, uz istovremeno ispunjavanje najviših standarda sigurnosti i zaštite okoliša.

Inovacija je bila u središtu njegova razvoja tokom posljednja tri desetljeća. Još 1997. godine RAV4 je izrazio Toyotinu predanost istraživanju novih tehnologija za smanjenje utjecaja na okoliš kada je baterijska električna (BEV) verzija krenula u prodaju na odabranim tržištima. Od tada je RAV4 doživio uvođenje Toyotine vodeće hibridne električne (HEV) tehnologije u SUV segment s trećom generacijom 2016. godine, a Plug-in Hybrid (PHEV) ušao je u ponudu 2020.

RAV4 je postao automobilska ikona i priča o uspjehu u prodaji diljem svijeta sa brojkom od 14 miliona komada krajem 2023. Hibridni električni ili plug-in hibridni pogonski sklopovi sada čine nevjerojatnih 91% prodaje novih RAV4 u Evropi.

Prva generacija, 1994 – 2000

U svom izvornom obliku, RAV4 je bio kompaktni model s dvoja ili troja vrata, dugačak samo 3,69 m. Snaga je dolazila iz 2,0-litrenog benzinskog motora od 129 DIN KS, postavljenog poprečno, dok je prijenos osiguravao stalni pogon na sve točkove. Godine 1996. ponuda je proširena na verziju s pet vrata (dužine 4,1 m) i opciju s prednjim pogonom, a potom je uslijedila i opcija s mekanim krovom s troja vrata. Godine 1997. električna baterijska (BEV) verzija s prednjim pogonom krenula je u prodaju na odabranim tržištima. Bio je sposoban za skromnih 45 kW (63 DIN KS), s nikal-metal-hidridnim baterijama ugrađenim ispod poda, i imao je procijenjeni domet od približno 200 km.

Druga generacija, 2000. – 2006

Druga generacija RAV4, donijela je novu platformu, novi ovjes i stalni pogon na sve točkove stvarajući energičnu, ali udobnu vožnju na cesti i van nje, dok je udobnost unutrašnjosti poboljšana. I verzije s troja i petero vrata bile su nešto duže, 5,5 cm odnosno 4 cm. U ponudi su bila dva benzinska motora: 123 DIN KS od 1,8 litara i 150 DIN KS od 2,0 litara. Stalni AWD usvojio je središnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem, dok su kupci mogli odrediti stražnji diferencijal Torsen kao tvorničku opciju. Godine 2001. dizelska snaga je po prvi put ponuđena u RAV4 putem 2,0-litrene D-4D jedinice s izravnim ubrizgavanjem sa 116 DIN KS.

Treća generacija, 2006. - 2012

Za svoju treću generaciju, RAV4 je rastao i evoluirao, poprimajući novi, sofisticiraniji izgled. Temeljen na potpuno novoj platformi za svoju treću generaciju, novi je model sveukupno duži za 19 cm, On je označio debi novog Toyotinog pogona na sve točkove s elektronički kontroliranom spojkom. Izbor motora je također proširen, s 2.0, 2.4, 2.5 i 3.5 litrenim benzinskim jedinicama, plus novi 2.2 litreni dizel.

Četvrta generacija, 2013. – 2018

Četvrta generacija RAV4 ponovno je porasla, za 23,5 cm, što je pridonijelo 47 posto većem prtljažnom prostoru u usporedbi s prethodnikom. Uvedena je naprednija AWD tehnologija s novim inteligentnim sistemom Dynamic Torque Control i dodatkom dviju novih funkcija: kontrola u krivinama i sportski način vožnje. 2016. godine RAV4 je doživio najveću promjenu. Potpuna hibridna električna verzija, Toyotin prvi hibridni kompaktni SUV, predstavljena je po prvi put, nudeći ukupnu snagu sustava od 197 DIN KS s E-Four elektroničkim pogonom na sve točkove.

Peta generacija, 2018. do danas

Peta generacija lansirana je u Evropi početkom 2019. Bio je to prvi SUV izgrađen na platformi Toyota New Global Architecture, koja je postigla nisko težište, malu težinu i snažnu šasiju za iznimnu upravljivost i stabilnost. Kao potpuno hibridni asortiman u zapadnoj Europi, usvojio je Toyotinu hibridnu tehnologiju četvrte generacije, zajedno s novim 2,5-litrenim hibridnim motorom Dynamic Force, koji je donio značajna poboljšanja u pogledu snage, odziva i učinkovitosti. Godine 2020. peta generacija prihvatila je daljnje tehničke inovacije s uvođenjem prvog RAV4 Plug-in Hybrid, najsnažnijeg i najučinkovitijeg RAV4 ikada napravljenog, s 306 DIN KS, brzim ubrzanjem plus iznimno niskim emisijama CO2 i potrošnjom goriva.

GR SPORT (2023. do danas)

Najnovije poglavlje u priči o RAV4 je novi RAV4 GR SPORT, dodatak asortimanu koji dolazi sa stilom i opremom koje izražavaju sportski duh i sofisticiranost inspiriran TOYOTA GAZOO Racing i njegovom misijom stvaranja sve boljih automobila kroz moto sport. Ponovno podešen ovjes, uključujući nove tvrđe opruge i postavke amortizera, poboljšava upravljivost i nudi zanimljivije iskustvo vožnje.

BIHAMK

Povezane novosti

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211

U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.

Možda bi vas zanimalo