Članak top banner 970x90
Savjeti

BIHAMK savjeti za vožnju noću

Vožnja noću podrazumijeva vožnju od prvog sumraka do potpunog svanuća. Najvažnija karakteristika noćne vožnje je smanjena vidljivost, dok manji obim saobraćaja stvara utisak sigurnosti, što podstiče povećanje brzine i smanjivanje pažnje.

Autor: BIHAMK

Osvjetljenje koje daju oborena ili velika svjetla su neuporediva sa dnevnim svjetlom, te se noću širina vidnog polja sužava, pogoršava se oštrina vida, jasnoća i brzina opažanja. Obzirom da su sposobnosti vida i mogućnosti uočavanja i prepoznavanja smanjene, vožnja noću postaje zamorna i opasna te zahtijeva od vozača znanje, iskustvo i umijeće prilagođavanja na otežane uvjete uočavanja. Pri vožnji noću povećava se psihičko i fizičko opterećenje koje negativno utiče na vrijeme reagovanja, koje se u takvim uvjetima po pravilu produžava.

Vožnja noću može biti problematična i jako naporna ljudima koji imaju problema sa vidom. Dioptrija, astigmatizam ili slična ograničenja vida noću, a pogotovo u sumrak znatno ograničavaju vozača. Ako pripadate toj skupini vozača pokušajte izbjegavati putovanja noću.

Jedna od opasnosti prilikom vožnje noću jeste pojava zasljepljenja, koje se javlja ako gledate u svjetla vozila koje vam dolazi u susret. Jak i dugotrajan učinak zaslijepljenosti dovodi do opasnosti. Zaslijepljenost je još veća kada je cesta mokra što dodatno smanjuje vidljivost. Stoga, ne smijete gledati u svjetla vozila koja vam dolaze iz suprotnog smjera. Pogled treba usmjeriti prema desnoj ivici kolovoza (ivičnoj liniji), smanjiti brzinu vožnje i ako je potrebno zaustaviti vozilo u svojoj saobraćajnoj traci.

Za vrijeme vožnje noću, vidno polje se bitno smanjuje. Vidljivost ispred vozila je ograničena dužinom svjetlosnog snopa kratkih ili dugih svjetala. Dok vozite s dugim svjetlima, vidno polje vam je ograničeno na oko 100 metara, a kada umjesto dugih uključite kratka svjetla, vidno polje se smanjuje na 40 do 80 metara. U tim uvjetima uvijek se mora računati s mimoilaženjem ili nailaskom na pješake ili bicikliste koji se slabo uočavaju, zaustavljenim vozilima koja nisu osvijetljena, traktorima i zaprežnim vozilima.

Glavni preduvjet za sigurnu vožnju noću je održavanje dobre vidljivosti vozila. Držite čista vjetrobranska stakla, pogotovo ako pada kiša, ili se na staklo, tokom vožnje lijepe kukci. Ne pušite dok vozite. Treba voziti bliže središnjoj razdjelnoj liniji na kolovozu, a izbjegavati vožnju uz desnu, ivičnu liniju kolovoza, ne ometati i ne zasljepljivati dugim svjetlima vozača vozila iz suprotnog smjera, pratiti smjerokazne stubiće pokraj ceste i ponašati se u skladu sa značenjem saobraćajnih znakova.

Pri zaustavljanju vozila, uvijek treba ostaviti upaljena kratka svjetla. U slučaju kvara na vozilu treba uključiti sve pokazivače smjera i postaviti sigurnosni trokut što dalje od vozila na vidnom mjestu i po mogućnosti ga osvijetliti.

Vozač je umjesto dugih dužan upotrebljavati kratka svjetla:

  • prije mimoilaženja s drugim vozilom na udaljenosti s koje prosudi da svjetlom svog vozila zasljepljuje vozača koje mu dolazi u susret, kad vozač tog vozila uključi kratka svjetla ili kad naizmjeničnim paljenjem i gašenjem svjetala upozorava da mu duga svjetla smetaju, a uvijek na udaljenosti manjoj od 200 metara,
  • za vrijeme dok se kreće za drugim vozilom na takvoj udaljenosti i u takvom položaju da dugim svjetlima svog vozila zasljepljuje vozača vozila ispred sebe,
  • dok vozilom prolazi pored kolone ili povorke pješaka,
  • kad se kreće cestom koja se prostire neposredno pored plovnog puta ili pored željezničke ili tramvajske pruge – u susret plovilu, odnosno vozilu koje se kreće p šinama,
  • kad naiđe na stoku te ostale domaće ili divlje životinje.

Navedeno ne znači kako bi noćnu vožnju trebalo izbjegavati. Naprotiv, vožnja noću može biti i vrlo ugodna, sve dok poštujete ograničenja koja Vam takvi uvjeti nameću. I još jedan savjet: redovno kontrolišite svoj vid, posebno ukoliko često ili dugo vozite noću.

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

Zimska oprema od 1. aprila/travnja više nije obavezna

Zimska oprema od 1. aprila/travnja više nije obavezna

Podsjećamo vozače da od 1. aprila/travnja 2024. godine nije obavezno posjedovanje zimske opreme na motornim vozilima u Bosni i Hercegovini, a u skladu sa Pravilnikom o saobraćaju u zimskim uslovima (Službeni glasnik BiH, broj 83/20).

Zašto nam se magle stakla automobila i kako to spriječiti?

Zašto nam se magle stakla automobila i kako to spriječiti?

Zamagljeno vjetrobransko staklo smanjuje vidljivost tokom vožnje, a samim tim i našu sigurnost u saobraćaju. Sa ovim problemom se suočavamo i ljeti i zimi, a posebno kada su padavine. Međutim, postoje neke metode koje umanjuju i sprječavaju ovaj problem.

Možda bi vas zanimalo