TEHNIKA - Šta je e-Power i kako Nissan Qashqai koristi njegove prednosti?
Nissan je kod ovog sistema obrnuo koncept rada motora. Električni motor pokreće točkove kao u električnom automobilu, dok benzinski motor napaja električni i djeluje kao sekundarni pogonski sistem.
Nissan govori o e-Poweru još od 2016., predstavljajući prilično jedinstven pogonski sklop. Japanski proizvođač ne želi komunicirati e-Power kao hibrid, ali ovo je evidentno novi, tranzicijski oblik hibridnog sistema jako blizak električnom automobilu. Ovaj sklop radi drugačije od drugih hibridnih sistema, jer za pogon koristi isključivo električni motor, odnosno benzinski motor kao njegov generator. Za razliku od drugih hibrida, nema klasični mjenjač, jer benzinski motor ne pokreće točkove. U tom smislu, više je poput električnog vozila.
Šta je srce ove unikatne tehnologije? Benzinski motor ima ulogu generatora električne energije, koja se preko invertera može skladištiti u 2,1 kWh bateriju, može napajati električni motor ili na kraju može raditi i jedno i drugo, zavisno o načinu i dinamici vožnje koji se mogu podešavati preko jednog od modova (Standard, Sport i Eco).
Velika prednost e-Power sistema je efikasnost u odnosu na konvencionalni benzinski motor. Motor u Qashqai e-Power sistemu je 1,5-litarski benzinac iz Infinitija od 157 KS, koji uz pomoć aktuatora koristi varijabilni omjer kompresije (između 8:1 i 14:1) i može raditi mnogo efikasnije nego u normalnom automobilu regulišući dužinu hoda klipa shodno intenzitetu pritiska na papučicu gasa. Nema klasičnog mjenjača, jer motor samo snabdijeva elektromotor, a krajnji rezultat je ukupna snaga od 190 KS. Najveći dobitak ustvari je osjećaj vožnje kao kod električnog automobila. To znači da dobijate trenutnu isporuku povelikog 330 Nm obrtnog momenta od motora i nesmetanu isporuku snage, bez ikakvih gubitaka koji nastaju uzrokovanih promjenama brzina.
Što se tiče cijene, Qashqai e-Power je cjenovno malo skuplji od obične benzinske verzije. Takođe, dok klasični plug-in hibridi mogu računati na poticaj države na račun mogućnosti vožnje samo na električni pogon do 50 km, e-Power nije u toj kategoriji. Međutim, ovaj sistem nižom potrošnjom to lako kompenzuje. Njegova prednost ujedno je i veći unutrašnji prostor, koji nije ograničen sklopom za punjenje (ne dopunjava se punjačem), te mnogo veća autonomija kao ogroman dobitak za vlasnika. Nissan zvanično navodi da Qashqai e-Power lako prelazi preko 1000 km uz jedan tank goriva. Qashqai e-Power ima isti rezervoar za benzin od 55 litara koji ima konvencionalni Qashqai, puneći se na isti način.
Nissan Qashqai je prvi Nisssanov model u Evropi s e-Power tehnologijom. Slično kao neki drugi modeli takođe koristi funkciju e-Pedal koja omogućava vožnju uz samo jednu nožnu papučicu (gasa) kojom se starta motor, ubrzava i usporava vozilo.
Povezane novosti
Dacia postigla novi rekord, Rumuni prodali više od pola miliona automobila
Prema najnovijem izvještaju Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), Dacia je u prvih 11 mjeseci 2024. godine na evropskom tržištu prodala više od 500.000 vozila i postigla novi rekord.
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.