Fiatov rad u sklopu Stellantisove grupacije intenzivira se testiranjem na eksperimentalnoj kružnoj stazi, sa prilagođenim Fiatom 500 i Iveco autobusom, na kojoj se testira induktivno punjenje vozila. Stallantis s ovom tehnologijom, koju razvija uz pomoć nekoliko partnera, najavljuje postizanje nivoa efikasnosti sličnog onima na stanicama za brzo punjenje.
Cilj je održati vozilo na autocesti što duže bez odlaska na punionicu. Trenutno se ispituje intenzitet magnetnog polja, a rezultati već pokazuju iskoristiv potencijal bez ikakvog uticaja na vozača. To u konačnici znači da bi na autocestama s tehnologijom induktivnog punjenja autonomija električnih vozila mogla biti beskonačna.

Postrojenje za ispitivanje, smješteno u Chiariju u Italiji, koristi sistem žičanih namotaja smještenih ispod asfalta koji prenosi energiju direktno na automobile, autobuse i kamione kada su opremljeni posebnim induktivnim prijemnikom. Ta energija se bežično prenosi s ceste na elektromotor, dopuštajući vožnju bez pražnjenja baterija.
Eksperimentalna staza ‘’Arena del Futuro’’ koristi istosmjernu struju za smanjenje gubitaka energije tokom procesa distribucije energije. Također omogućuje graditeljima putne infrastrukture da koriste tanje kablove koji su izrađeni od aluminija umjesto bakra, koji je jeftiniji i lakši za nabavku. Proizvođač također navodi da je instalacija toliko temeljita da nema rizika od kontakta s kablovima, što ljude čini sigurnim da hodaju po cestama opremljenim ovom tehnologijom, uprkos električnom polju.

Dugoročni strateški plan Stellantisa, Dare Forward 2030, temelji se na premisi o donošenju najsavremenije slobode mobilnosti svima, a ovaj projekt je samo srž budućeg kretanja ove kompanije. Ovi zajednički projekti su uzbudljivi koraci na postizanju dužeg vijeka trajanja baterije, veće energetske efikasnosti, manje veličine baterije, poboljšanih performansi, te manje težine automobila i nižih krajnjih troškova.
Povezane novosti
Ažuriran Toyotin “električar”: Šta je sve novo na redizajniranom bZ4X?
Jedini električni model japanske marke doživio je blago zatezanje bora, ali i niz tehničkih nadogradnji. Naglasak je na snažnijim elektromotorima, novim baterijama i većoj autonomiji.
Kineski Leapmotor postigao rekord u novembru i prodao više od 70.000 automobila
Leapmotor je postavio novi mjesečni rekord isporuka u novembru, kada je kineski proizvođač isporučio 70.327 vozila, pretekavši Volvo globalno.
Renault 5 proizveden u 100.000 jedinica za samo 15 mjeseci
Proizvodnja električnog Renaulta 5 započela je u oktobru 2024. godine, a dostupan je za prodaju od ove godine. Sada je 100.000-ti električni Renault 5 proizveden u fabrici Ampere ElectriCity u Douaiju u Francuskoj.