Vremena se mijenjaju, a tradicionalnim limuzinama je već odzvonilo. To je među prvima prepoznao Citroen. U jeku tranzicije sa klasičnih na SUV oblike, Citroen je kao svojevrsni pionir svoju gamu po ranije datom obećanju počeo transformisati u sve popularnije crossovere i SUV-ove. Tako je, do jučer, limuzinski C5 prvo postao C5 Aircross, a onda su Francuzi ubacili u višu brzinu i brže-bolje lansirali moderni 4,8m dugi GT SUV, koji će s asflata lako sići i na šljunak. To potvrđuje miks elegantnoga GT-a, dinamičnost karavana, te povišeni klirens srednje odignutog terenskog vozila. C5 X stiže nepunih pet godina nakon gašenja klasične limuzine kojih bar ne nedostaje na našim cestama.
Budući da se u Citroen vozila zadnjih godina ponovo ugrađuje ovjes koji nudi sličan nivo udobnosti poput simbola ''letećeg'' ćilima poput DS-a (Ajkule) ili XM-a, zahvaljujući novoj tehnologiji Citroen Advanced Comfort, i to sa tri različita moda upravljanja ovjesom, novi C5 X postaje top udobna limuzina za povremene silaske s asfaltne podloge. Sve prati najnovija tehnologija kao što je plug-in hybrid ili radarska tehnologija za poluautonomnu vožnju, sigurnosno zaustavljanje, držanje vozne trake itd.
Tri paketa opreme
Bosanskohercegovačka mreža dilera/uvoznika kupcima za narudžbe nudi ovaj model u tri razine opreme: Feel Pack, Shine i Shine Pack. Već od osnovnog modela oprema je jako bogata: Active Safety break, prepoznavanje saobraćajnih znakova, kontrola držanje vozne trake, hands free ulazak i pokretanje vozila, ovjes Citroen Advanced Comfort, 10-inčna multimedija, navigacija, e-Call usluga, 19-inčne alu felge itd. Od srednjeg paketa opreme Shine C5 X stiže s još izadašnijim i proširenim sigurnosnim paketom, većom multimedijom, head-up display-em itd. Najluksuzniji Shine Pack proširuje stavke na Visio Park 360 stepeni 4 kamere, kožna, grijana i elektro pokretana sjedišta s memorijom, motorizirana peta vrata s hands-free funkcijom itd.
Lista dodatne opreme je takođe poduga, a za oko nam je zapeo punjač snage 7,4 kWh za PHEV model koji košta 1.079 KM, metalik boja od 1.510 KM ili panoramski krov za 2.588 KM s PDV-om.
Automatika svima
Od tri ponuđena motora dva su benzinci, dok je najsnažnija verzija rezervisana za hybrid. Ulazni Pure Tech 130 veže se za prva dva, dok jači 1,6-litarski benzinac sa 180 KS, takođe s Pure Tech oznakom, daje opciju narudžbe uz srednji i najjači paket opreme. Plug-in hybrid za sada dolazi isključivo u jačoj verziji od 225 KS, a moguće ga je specificirati uz sva tri nivoa opreme. Dizela uopšte nema u ponudi, čak niti 130 KS verzije koja se ugrađuje u luksuzniju liniju vozila DS, a svi motori su upareni isključivo sa 8-stepenim automatskim mjenjačem.
Cijene za 1.2 Pure Tech kreću od 66.976 KM, za jači benzinac od 75.927 KM, dok hybridi imaju raspon cijena od 92.321 do 101.596 KM do registracije.
Povezane novosti

EU bi mogla ukinuti carine na električne automobile iz Kine
Evropska unija i Kina započele su pregovore o novom rješenju za zamjenu, odnosno ublažavanje ili čak ukidanje carina na električne automobile iz Kine. Rješenje bi najvjerovatnije moglo uključivati postavljanje minimalnih cijena na uvozne automobile.

Toyota želi proizvoditi milion električnih automobila godišnje do 2027.
Prema novim medijskim izvještajima, Toyota je postavila cilj da do 2027. godine proizvodi čak milion električnih automobila godišnje. Istovremeno, japanski brend želi imati 15 električnih modela u ponudi u naredne dvije godine.

Mercedes ukida Citan i T-Klasu, klonove Renault Kangooa
Predstavnici Mercedesa potvrdili su da vanovi Citan i T-Klasa neće dobiti nasljednike i da će biti penzionisani do sredine 2026. god. Citan i T-Klasa su posljednja dva modela koja će biti proizvedena u saradnji s Renaultom kao klonovi popularnog Kangooa.