XPeng lansira niskobudžetni brend Mona
Volkswagenov kineski partner za elektromobilnost XPeng lansira novi brend pod nazivom Mona, s kojim bi pokrio tržište pristupačnih električnih automobila vrijednosti od oko 20.000 dolara. Plan je prodavati 100.000 takvih automobila godišnje.
Kineski Xpeng postigao je ugovor o kupovini divizije električnih automobila od kompanije Didi Global Inc. Taj potez će im omogućiti izbacivanje nove, pristupačne marke električnih automobila po ubrzanom procesu. XPeng se do sada fokusirao na prodaju skupljih električnih vozila, dok bi s Monom ušli u novi niskobudžetni segment gdje drugi kineski proizvođači već posluju.

Proizvođač automobila otkupio je kompletan razvojni projekt vrijedan oko 744 miliona dolara, ali je Didi postavljen na poziciju strateškog dioničara, pomažući XPeng-u u razvoju nadolazećih modela. Debitantski proizvod nove marke bi trebao ući u proizvodnju u drugoj polovici 2024., a na tržište bi se trebao pojaviti na jesen s cijenom od oko 20.500 USD. XPeng i Didi Global također će sarađivati na marketingu, finansijama, osiguranju i međunarodnom širenju.
Kako bi se usredotočio na novi brend Mona, Didi Global je napustio projekt Da Vinci. Dio osoblja i opreme za istraživanje i razvoj preuzet će XPeng i koristiti ih na Moni.

Posmatrajući brojke, XPeng je prodao približno 41.000 električnih automobila u Kini u prvoj polovini 2023., što znači jedva 2 posto od ukupne brojke prodatih EV u zemlji. U istom razdoblju, Tesla je prodao 294.000 automobila (svi proizvedeni u tvornici u Šangaju), dok je BYD bio najuspješniji sa 550.000 primjeraka. XPeng se nada da će se uvođenjem brenda Mona omasoviti proizvodnju jeftinih električara i da će time povećati prodajne brojke.

Prema pisanju Reutersa, Didi će dobiti oko 3,25% Xpengovih dionica nakon zavšene transakcije, s ukupnom vrijednošću dionica od 474 miliona dolara. Kinezi planiraju sklapati najmanje 100.000 automobila s Mona značkom godišnje. Fokusirani su na Kinu i Norvešku, s planovima širenja na tržišta Švedske i Holandije.
Povezane novosti
Great Wall Motor: Još jedan kineski brend želi osvojiti Evropu
Kineski proizvođač automobila Great Wall Motor (GWM) najavljuje proširenje poslovanja u Evropi uz novi strateški pristup, sličan onom koji Chery provodi sa svojim brendovima Jaecoo i Omoda.
Nova Mazda6e osvojila maksimalnih pet zvjezdica na testu sigurnosti
Japanska limuzina ostvarila je najbolje rezultate u procjeni sigurnosti odraslih i djece, zatim izvrsne performanse AEB sistema u zaštiti biciklista i motociklista, te je pozitivno ocijenjena u pogledu sistema kontrole putnika.
Plug-in hibridi opet u nevolji, električni automobili preuzimaju primat
Dani plug-in hibrida (PHEV) su praktično odbrojani. Proizvođači napuštaju ovu tehnologiju čak i prije nego što to zatraži Evropska unija, a proces je već u punom jeku.