XPeng lansira niskobudžetni brend Mona
Volkswagenov kineski partner za elektromobilnost XPeng lansira novi brend pod nazivom Mona, s kojim bi pokrio tržište pristupačnih električnih automobila vrijednosti od oko 20.000 dolara. Plan je prodavati 100.000 takvih automobila godišnje.
Kineski Xpeng postigao je ugovor o kupovini divizije električnih automobila od kompanije Didi Global Inc. Taj potez će im omogućiti izbacivanje nove, pristupačne marke električnih automobila po ubrzanom procesu. XPeng se do sada fokusirao na prodaju skupljih električnih vozila, dok bi s Monom ušli u novi niskobudžetni segment gdje drugi kineski proizvođači već posluju.
Proizvođač automobila otkupio je kompletan razvojni projekt vrijedan oko 744 miliona dolara, ali je Didi postavljen na poziciju strateškog dioničara, pomažući XPeng-u u razvoju nadolazećih modela. Debitantski proizvod nove marke bi trebao ući u proizvodnju u drugoj polovici 2024., a na tržište bi se trebao pojaviti na jesen s cijenom od oko 20.500 USD. XPeng i Didi Global također će sarađivati na marketingu, finansijama, osiguranju i međunarodnom širenju.
Kako bi se usredotočio na novi brend Mona, Didi Global je napustio projekt Da Vinci. Dio osoblja i opreme za istraživanje i razvoj preuzet će XPeng i koristiti ih na Moni.
Posmatrajući brojke, XPeng je prodao približno 41.000 električnih automobila u Kini u prvoj polovini 2023., što znači jedva 2 posto od ukupne brojke prodatih EV u zemlji. U istom razdoblju, Tesla je prodao 294.000 automobila (svi proizvedeni u tvornici u Šangaju), dok je BYD bio najuspješniji sa 550.000 primjeraka. XPeng se nada da će se uvođenjem brenda Mona omasoviti proizvodnju jeftinih električara i da će time povećati prodajne brojke.
Prema pisanju Reutersa, Didi će dobiti oko 3,25% Xpengovih dionica nakon zavšene transakcije, s ukupnom vrijednošću dionica od 474 miliona dolara. Kinezi planiraju sklapati najmanje 100.000 automobila s Mona značkom godišnje. Fokusirani su na Kinu i Norvešku, s planovima širenja na tržišta Švedske i Holandije.
Povezane novosti
Lada Niva će dobiti jači 1,8-litarski motor, problem bi mogla biti cijena
AvtoVaz planira da popularni ruski terenac opremi jačim motorom. Riječ je o adaptiranom 1,8-litarskom benzincu iz Lade Veste, ali u verziji s 8 ventila i snagom od 90 KS, koji će povećati i optimizirati obrtni moment u cijelom rasponu obrtaja.
Citroen na sajmu u Parizu predstavlja potpuno redizajniranu paletu automobila
Na izložbenom prostoru sajma u Parizu francuski proizvođač automobila je predstavio neuobičajen broj novih model. U samo nešto više od godinu dana, Citroen će u glavnim tržišnim segmentima promijeniti gotovo 80% svoje ponude u Evropi.
Za manje od godinu dana Volvo proizveo 100.000 primjeraka modela EX30
Švedski Volvo je za manje od godinu dana već proizveo 100.000 jedinica električnog modela EX30. Velika potražnja u Evropi stavila je najmanji model švedske marke na treću poziciju prodaje električnih automobila iza Teslinih modela Y i 3.