U Kini počela prodaja Zeekr X, uskoro stiže i u Evropu
Geelyjev električni hatchback Zeekr X lansiran je u Kini s baterijom od 66 kWh, najvećim dometom od 560 km i početnom cijenom od 27.600 USD, mnogo nižom nego što su predviđali analitičari. Ove godine ovaj zanimljivi CUV stiže i na evropsko tržište.
Ako niste već upućeni, riječ je o marki visoke klase u vlasništvu kineskog diva Geely koji takođe u vlasništvu posjeduje i švedski Volvo, a trenutno se pod ovim novim brednom prodaju tri vozila: Zeekr 001 liftback, Zeekr 009 MPV i Zeekr X hatchback. Sva ova vozila nastala su na SEA arhitekturi. U 2022. Zeekr je prodao preko 72.000 vozila, a ove godine želi udvostručiti svoju prodaju, lansirajući vozila i na neka evropska tržišta, gdje bi model X trebao biti predvodnik brenda.
Zeekr X je električni hatchback. Ali Zeekr ga radije naziva SUV. Međutim, teško se složiti s ovom definicijom, pa ga eksperti u najboljem slučaju smještaju u CUV segment. Ima jako lijepe proporcije s malim razmakom od tla, dugim međuosovinskim razmakom, zakošenim A-stubovima i nekoliko oštrih linija koje njegovom izgledu dodaju sportski izgled. Njegov dizajn potpisuje tim predvođen Stefanom Sielaffom u Zeekr Global Design Centru u Göteborgu u Švedskoj. Što se tiče dimenzija, one iznose 4450/1836/1572 mm s međuosovinskim razmakom od 2750 mm. Radi jasnoće, X ima isti međuosovinski razmak kao i Smart #1, ali je 180 mm duži, 14 mm širi i 64 mm niži od njega.
Osim veličine, Zeekr X ima mnogo toga zajedničkog sa Smartom #1. Dijele istu SEA arhitekturu. Štaviše, njihove elektromotore i bateriju proizvodi isti proizvođač – VREMT (Viridi E-Mobility Technology), kompanija u potpunom vlasništvu Geelyja.
Što se tiče elektromotora, X je dobio dvije opcije. Slabiji elektromotor 272 KS i pogon na zadnju osovinu osiguravaju ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi. Što se tiče druge opcije, ona ima dva e-motora ukupne snage 428 KS. Ubrzanje kod ovog modela do stotke iznosi 3,7 sekundi. Po pitanju baterije, ona je trojna (NMC) kapaciteta 66 kWh. RWD modeli imaju 560 km CLTC dometa, a 4WD model može preći do 512 km s jednim punjenjem.
Zeekr X može biti opremljen sa 5 ili 4 sjedišta što je prilično rijetko za kineske automobile. Njegova unutrašnjost ima golemi lebdeći glavni ekran od 14,6 inča koji se može pomicati prema suvozaču. Također ima podlogu za bežično punjenje telefona i mjenjač iza upravljača.
Zeekr X se prodaje u tri nivoa opreme. Početna verzija ME posjeduje pet sjedišta, jedan električni motor i fantastičnu cijenu od 27.600 USD što je na nivou jedne Dacije Spring. Ne može se opremiti pogonom na 4 točka, ali mu se može dodati grijani upravljač, Yamaha audio sistem, automatska vrata i ekran na B-stubu. S ovim opcijama njegova cijena raste na i dalje, za evropske električare, nedostižnih 30.900 USD.
Druga razina opreme je YOU, s pet sjedišta koja ima cijenu od 30.500 USD. Ova izvedba ima 4WD pogon i 428 konja. Zeekr X kao četverosjed u trećoj opciji dolazi s jednim elektromotorom, zadnjim pogonom i ima cijenu od 30.500 USD. No, ovaj četverosjed se može konfigurisati sa 4WD pogonom za 2.900 USD doplate. Kako će ovo sve skupa izgledati u Evropi tek treba da vidimo, a proizvođač najavljuje pohod na većinu zapadnoevropskih tržišta do 2026. i to u sopstvenoj dilerskoj mreži.
Možda je najveća mana ovog interesantnog vozila njegova ''prosječna'' baterija, ali s ovim cijenama u Evropi bi mu se to lako oprostilo. Čini se da rat s cijenama u Kini gura mnoge premium brendove na masovno tržište brže nego što su očekivali. Ali još uvijek ima onih koji odolijevaju tome – na primjer, Nio. Snaga svake marke proći će kroz težak test 2023. godine, a Zeekr svakako treba držati na oku kad dođe u Evropu.
Povezane novosti

Električna flota automobila za 31. Sarajevo Film Festival
Sarajevo Film Festival i ove godine nastavlja uspješnu saradnju s kompanijom Porsche BH, kao partneri mobilnosti i predvodnici zelene tranzicije.

Nasljednik Audija TT-a je jako blizu, koncept bi mogao debitovati ove jeseni
Prema najnovijim informacijama, koncept koji najavljuje nasljednika Audija TT-a mogao bi debitovati ove jeseni, na Sajmu automobila u Minhenu. Najavu je dao sam čelnik brenda iz Ingolstadta.

U padu prodaja novih automobila u Evropi, električara je sve više, a dizelaša sve manje
Prema najnovijim podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila, prodaja novih automobila u Evropi blago je pala u prvih šest mjeseci godine. U istom periodu, prodaja električnih automobila porasla je za skoro 25%, dok je pad dizelaša sve veći.