Ako poredimo sedmi mjesec ove i prošle godine evropsko tržište je zabilježilo pad od 10%. Riječ je o 100.000 manje registrovanih vozila. Registracije do jula bile su na sličnom nivou kao u periodu od januara do jula 2020., kada je pandemija zavladala svijetom i usporila prodaju. Dodatni problem koji se i dalje povlači je nedostatak čipova i trenutni nedostatak povjerenja potrošača, što se pokazuje jednako štetnim za tržište kao i dolazak pandemije.
U tom kontekstu elektrificirani modeli nastavljaju da dobivaju na snazi. U julu je registrovano 157.614 jedinica što je manje za 2% zbog pada potražnje za plug-in hibridnim električnim vozilima (PHEV). Prema podacima kompanije JATO Dynamics, PHEV-ovi su zabilježili pad od 22% tokom jula, kao odgovor na nedavne najave da se ova vozila više neće kvalifikovati za subvencije na nekoliko evropskih tržišta.
Nasuprot tome, količina čisto električnih vozila je porasla za 20% (90.139 registrovanih jedinica), zbog rastućih ponuda i dostupnih modela. U Njemačkoj – najvećem tržištu za BEV – potražnja je porasla za 13%, a za 69% u Francuskoj, drugom najvećem tržištu. Ovi automobili su činili 14% ukupnih registracija u Njemačkoj, 12% u Francuskoj, 11% u Velikoj Britaniji i tek 3% u Španiji i Italiji.
Kineski proizvođači se polako penju na ljestvici, postajući vjerodostojna alternativa za one koji traže pristupačan i privlačan električni automobil. Skoro polovina kineskih električnih automobila prodatih u julu registrovana je u Švedskoj i Norveškoj. MG je predvodio listu sa skoro 3.000 jedinica, što je povećanje od 56 posto.
U ukupnom poretku po modelima, Volkswagenov kompaktni SUV, T-Roc, po prvi put je ove godine zauzeo lidersku poziciju i drugi put od oktobra 2021. Volkswagen je povećao broj registracija T-Roc-a za 15% zbog velike potražnje u Italiji (+73%) i UK (+87%), njegovom drugom i trećem najvećem tržištu. Zanimljivo da se i Golf vratio u Top 10, ali je T-Roc najprodavaniji VW model u sedam mjeseci ove godine, upravo ispred Golfa.
Među prvih 10 zadržao se Sandero, a Dacia je ubacila u petu brzinu i isporučila skoro 15.000 Dustera. Ukupni lider tržišta Peugeot 208 zabilježio je rast registracija od čak 51 posto. Iza njega smjesto se Yaris. Toyota tradicionalno dobro žetvi s ovim bestsellerom, a za dlaku je nedostajalo da i njegova crossover izvedba Yaris Cross uđe u top 10 najprodavanijih modela. Moglo bi se reći da Fiat je ostvario dobre rezultate sa Fiatom 500 i posebno njegovom električnom verzijom s porastom registracija za 37% na 5.000 jedinica, što ga čini najprodavanijim čisto električnim automobilom tokom jula mjeseca. Kia je ušla u top 10 zahvaljujući najnovijoj verziji Sportagea, uz povećanu potražnju u Njemačkoj (+108%) i Francuskoj (+122%).
Lista 10 najprodavanijih u julu
- Volkswagen T-Roc – 18.938 (+15%)
- Dacia Sandero – 16.632 (-16%)
- Peugeot 208 – 16.317 (+51%)
- Toyota Yaris – 14.923 (-21%)
- Dacia Duster – 14.920 (+12%)
- Fiat 500 – 14.859 (+20%)
- Hyundai Tucson – 14.399 (-2%)
- Volkswagen Golf – 14.374 (-26%)
- Opel Corsa – 13.992 (+12%)
- Kia Sportage – 12.698 (+37%)
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.