Svjetska premijera - Druga generacija Škode Kodiaq je luksuznija, efikasnija i atraktivnija
Najveći Škoda model s pravim pokrićem nazvan Kodiaq, pojavio se 2016. Od tada je ovaj SUV prodat u preko 842.000 primjeraka, od čega je više od 700 završilo na bh. tržištu. Svjetskom premijerom u Berlinu najavljena je druga generacija.
Škoda je najvažniji i najefikasniji brend u BiH, koji drži petinu tržišta držeči čvrsto lidersku poziciju. Sve to je nedavno zaokruženo i okrunjeno s 50.000-tim prodatim primjerkom na bh. tržištu, koje traži utočište u rukama onih koji mogu ponuditi najbolji automobil za uloženi novac i servisnu mrežu vrijednu povjerenja kao možda i druge najvažnije karike u lancu.
S druge strane, Kodiaq je najprodavaniji Škodin SUV, i to u relativno mladom segmentu koji je već ''izbrojao'' preko tri miliona proizvedenih primjeraka od 2009. gdje je upravo najveći od njih najviše ''potegao'' te predvodio prodaju. Škoda je do danas proizvela preko 842.000 Kodiaqa, koji su našli kupce na 60 tržišta širom svijeta, uključujući i bosanskohercegovačko, koje je takođe dobro prihvatilo ovog gorostasa sa više od 700 isporuka. Ovaj SUV je također osvojio više od 40 međunarodnih nagrada od 2016. kada je predstavljen. Sada Škoda predstavlja drugu generaciju Kodiaqa, koji podiže održivost i efikasnost na viši nivo i dolazi s novim konceptom interijera.
Čvrst izgled, poboljšana aerodinamika i vrhunska funkcionalnost
Na premijeri koja je upriličena u Berlinu, uvidjeli smo da druga generacija Kodiaqa dolazi sa prepoznatljivim stilom, ali sa jako dosta sitnih izmjena kod dizajna vanjštine. Isklesano tijelo sa zanimljivim dizajnom svjetlosne grupe, kako naprijed, tako i nazad, sa jako primjetnom dozom mišićavosti, ali i elegancije, stiže sa novim detaljima. Isklesani poklopac motora stiže s revidiranim Škodinim logom i novim okvirom šesterougaone maske, koja se po želji može osvijetliti s 14 svjetlosnih elemenata koji tvore svjetlosnu traku između prednjih svjetala. Slično rješenje smo vidjeli kod električnog Enyaqa. Nova prednja svjetla, opcionalno sa Matrix tehnologijom, sadrže 50 posto više svjetlosnih dijelova i nude 15 posto više svjetla od prve generacije, povećavajući sigurnost za kupce. Izdužena linija krova aerodinamički je optimizirana i blago se spušta prema stražnjem dijelu. Koeficijent otpora smanjen je na 0,282 Cd. Značajna aerodinamička poboljšanja ostvarena su integracijom optimiziranog upravljanja zrakom za hlađenje motora i kočnica, aerodinamički oblikovanim vanjskim retrovizorima, redizajniranim prednjim i stražnjim odbojnicima, aerodinamičnim točkovima, produženim krovnim spojlerom i integrisanim uzdužnim krovnim nosačima. Stražnji dio karakterišu velika i široka vrata prtljažnika i novi dizajn sa efektnom grafikom stop svjetala.
Umjereno, ali efikasno povećanje dimenzija
Druga generacija Kodiaqa umjereno je porasla u usporedbi s prethodnikom, ali su inžinjeri, boreći se za svaki mogući napredak, podigli efikasnost na novi nivo. Nova verzija je duža za 61 milimetar, pa Kodiaq 2 sada u dužinu mjeri 4.758 mm, s međuosovinskim razmakom od 2.791 mm. Širina od 1.864 mm i gotovo nepromijenjena visina od 1.659 mm čine vrlo prostranu unutrašnjost. U verziji sa sedam sjedišta putnici u trećem redu sada imaju 920 mm prostora za glavu, odnosno 15 mm više nego u prethodniku. Povećao se i kapacitet prtljažnika: u verziji s pet sjedišta narastao je za 75 litara na ukupno 910 litara. S preklopljenim naslonom zadnje klupe, maksimalni kapacitet povećan je za 40 litara na čitavih 2.105 litara. Sedmerosjed sada prima 340 litara iza trećeg reda sjedišta, odnosno 70 više nego prije, odnosno 845 litara s preklopljenim sjedištima u trećem redu. To je povećanje od 80 litara.
Velike aluminijske felge od 17 do 20 inča i devet vanjskih boja
Potpuno novi Kodiaq dolazi u izvedbama Selection i Sportline kotrlja se na velikim alu točkovima promjera od 17 do 20 inča. Osnovna verzija dolazi sa 17-inčnim alu felgama u srebrnoj boji. Škoda nudi devet boja za svoj veliki SUV: dvije pune boje i ukupno sedam metalik boja, uključujući novi Bronx Gold Metallic.
Premijera za plug-in hibrid s električnim dometom većim od 100 km
Novi Kodiaq dostupan je s dva dizelska i dva benzinska motora snage od 150 KS do 204 KS. Novi dodatak asortimanu je Kodiaqov prvi plug-in hibridni pogonski sklop. Nudi sistemsku snagu 204 KS i potpuno električni domet od više od 100 kilometara. Pored toga, uvodni 1.5 TSI sa 150 KS predstavlja debi blago hibridne tehnologije u Kodiaqu. 2.0 TSI sa 204 KS i 2.0 TDI vrhunski dizel sa 193 KS standardno dolaze s pogonom na sve točkove. Svi pogonski sklopovi u novom Kodiaqu standardno su povezani s DSG automatskim mjenjačem, a šaltanje je po uzoru na luksuzne premium modele premješteno na ručicu kod volana s desne strane. Dakle, ručni mjenjač je zauvijek otpisan u ovom modelu, a automatski dobio novu poziciju.
Povratak fizičkih kontrola
Kodiaq je u unutrašnjosti jako moderan i odvažan. Svaka sekcija je nivelisana i izdvojena na poseban način, pa je boravak sada više ugodniji i oku ekskluzivniji. Takođe, vrlo bitno, reciklirani tekstil i koža koji potiču iz ekološki prihvatljivog procesa štavljenja, odražavaju jasan fokus marke na održivost. Uz novu strukturu asortimana s posebnim izborom dizajna i opcijskim paketima, Kodiaq također ima novi koncept interijera. Infotainment ekran sada je samostojeći, s dijagonalom ekrana do 13 inča. Head-up ekran je po prvi put dostupan kao opcija. Ručica mjenjača sada je postavljena na stub upravljača, što centralnoj konzoli daje vrlo čist i uredan izgled, te ujedno Kodiaqu daje premium ''šmek''. Novi Škoda Smart Dials fizički točkići premijerno su ugrađeni u jedan Škoda model. Kombinuju dodirne kontrole s 32-milimetarskim digitalnim mini display-ima, te omogućujući intuitivan, jednostavan i prilagodljiv pristup brojnim funkcijama vozila i infotainmenta. Novi Phone Box omogućuje induktivno punjenje dva pametna telefona istovremeno, isporučujući 15W snage i također hladeći uređaje tokom punjenja.
Kratki intervju: Klaus Zellmer – Direktor Škoda Auto
Na kraju, ovaj model na našem tržištu će stići na proljeće iduće godine, a tada ćemo znati više od cijenama i opremi. Međutim, iskoristili smo priliku da sa prvim čovjekom Škode porazgovaramo o tekućim i ujedno gorućim temama, o kojima se u zadnje vrijeme pod velikom pažnjom diskutuje u Evropskoj uniji. EU intenzivno diskutuje o prelasku sa Euro 6 na Euro 7 standarde po ublaženim propisima, koji će imati ključnu ulogu u preživaljavanju segmenta gradskih modela, dok je možda u ovom trenutku važnija tema o prijetnji kineskih proizvođača koji sve više osvajaju Stari kontinent i ostavljaju Evropljane u lošijoj poziciji nego prije.
BIHAMK: Novi Kodiaq je uz niz termalnih motora i dva plug-in hibrida ipak projektovan po aktuelnim propisima Euro 6 norme. Iako je prelazak na Euro 7 najavljen 2025. donoseći niz otežavajućih tehničkih okolnosti, ovih dana Evropska unija razmatra ublažavnje Euro 7, koje bi neometano ostavile ovaj i niz drugih modela u manjoj opasnosti. Kakvo je vaše mišljenje o tome?
Zellmer: Kad smo vidjeli prvi ''draft'' novih standrada o emisijama, naš inžinjerski odjel je imao mnogo upitnika iznad glave, jer nismo znali šta će promjena sa prelaska sa Euro 6 na Euro 7 donijeti. Jednostavno, nismo imali čiste vrijednosti i tehnički precizirane propise, jer su propisi prvobitno ugrubo donosili procjene s kojima su Euro 7 nominalno podizale vrijednost razvoja za 3.000-5.000 eura po automobilu. Kupcima se ne bi dopala Fabia koja košta 5.000 više, jer ni oni ne žele platiti toliku razliku, i onda bi cijena tereta transformacije na ekološki prihvatljivija vozila pala na proizvođače. U drugu ruku, prelazak na karbonski neutrala vozila zahtjeva milijarede eura investicije, tako da ova ublažena Euro 7 varijanta o kojoj se razgovara zadnjih dana može biti dobar znak za obje strane, jer je to nešto što nam dopušta da upravljamo procesima i lakše tranformišemo tehnologiju poštujući preferencije kupaca.
BIHAMK: Scenarij koji svi priželjkujemo je da bi u toj priči mali auti poput Fabije trebali ''preživjeti'' Euro 7. Koliko je to izvjesno u ovom trenutku?
Zellmer: U ovom trenutku još uvijek moramo pričekati i vidjeti šta će EU zakonodavstvo finalno izglasati. Teka kada standardi Euro 7 norme budu definisa vidjet ćemo može li Fabia preživjeti iza 2028., ali i ovo sada nam daje nadu i optimizam da bi ovaj model mogao biti prisutran do 2026./2027. Što nam daje jedan kompetitivni miks automobila u bližoj budućnosti, a to bi nam stvarno značilo da transformaciju izvedemo u pravo vrijeme, zbog kupaca prije svega. Mnogo stvari će se odvijati paralelno, jer prelazak na električna vozila zahtjeva od samih vlada vrijeme za gradnju infrastrukture, a to će i nama i kupcima dati neophodno vrijeme za transformaciju.
BIHAMK: Kako gledate na prijetnje iz Azije, mislimo prevashodno na kineske proizvođače u Evropi?
Zellmer: Prije nekoliko decenija imali smo prijetnje Japanskih proizvođača, poštujući ih u svakom smislu, jer smo prihvatali konkurenciju. Zatim su došli korejski proizvođači i izvršili pritisak, a sada su tu Kinezi kojima takođe želimo dobrodošlicu, jer ih poštujemo. Međutim, mi ovo gledamo kao na fudbalski teren, bitno je imati jakog rivala, ovo je svima nama važna tržišna utakmica. Zato ulažemo više vještina i više napora kako bi odigrali ovu utakmicu što bolje.
Povezane novosti
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.
Škoda proizvela milion baterija u fabrici u Mladoj Boleslavi
Češki proizvođač automobila dostigao je prekretnicu od milion baterija za električne automobile proizvedenih u svojoj fabrici u Mladoj Boleslavi, koja takođe proizvodi baterije za sve električne modele u okviru Volkswagen grupe.