Ruska invazija na Ukrajinu, koja traje već 100 dana, nije samo pogoršala cijene nafte širom svijeta. Pogođena je i proizvodnja dijelova za prvu ugradnju, a u Ukrajini je to između ostalog i segment kablovskih snopova. Druga po veličini zemlja u Evropi u potpunosti je specijalizovana za elektro instalacije.
Škoda je, na primjer, morala da obustavi proizvodnju potpuno električnog vozila Enyaq iV na osam sedmica zbog nedostatka kablovskih snopova. S obzirom na ove okolnosti, češki proizvođač automobila odlučio je minimizirali uticaj rata u Ukrajini, te je u kratkom roku obnovio proizvodnju proširivši proizvodnju kablova uz pomoć kompanije PEKM Kabeltechnik i nekoliko drugih OEM proizvođača.

Navedeni dobavljač uspio je izmjestiti dio svoje proizvodnje kablovskih snopova iz Ukrajine u Mladu Boleslavu u Češkoj. PEKM je montirao proizvodnu opremu u halama koje je obezbjedila Škoda. U češkim pogonima radi 35 žena koje su ranije radile u fabrici u Lavovu u Ukrajini.
Što se tiče modela koji imaju koristi od kablovskih snopova proizvedenih u Češkoj, lista počinje sa SUV-ovima Karoq i Kodiaq. Octavia i Superb limuzine će također dobiti ožičenje češke proizvodnje. U budućnosti, češki proizvođač automobila će raditi na dupliranju proizvodnje visokonaponskih kablovskih snopova za električna vozila.
Od kraja juna ove komponente će se proizvoditi i u Rumuniji. Proizvodnja iz ukrajinske fabrike u Hmeljniskom biće prebačena u septembru. Takođe, dio elektro instalacija za Octaviju i Superb uskoro će se proizvoditi u marokanskom gradu Tangeru, centru autoindustrije na području zemalja Magreba u kojem Renault dominira s Dacijom dugi niz godina.
Povezane novosti
S montažne trake spušten posljednji Ford Focus nakon 27 godina proizvodnje
Ford je proizveo posljednji primjerak Focusa u svojoj njemačkoj fabrici u Saarlouisu, čime je završena proizvodnja kompaktnog modela američkog brenda nakon 27 godina u četiri generacije.
Nema šale s Kinezima: BYD želi udvostručiti mrežu dilera u Evropi do kraja 2026. godine
Kineski brend BYD želi dodatno povećati svoje prisustvo na evropskom tržištu udvostručavanjem svoje mreže dilera na kontinentu. Prema novom planu, BYD će do kraja sljedeće godine imati 2.000 dilera u Evropi.
Još četiri Fordova modela će moći samostalno voziti od 2026.
Ford će uvesti sistem autonomne vožnje BlueCruise u četiri nova modela koja se prodaju u Evropi. Modeli Puma, Puma Gen-E, Kuga i Ranger PHEV bit će dostupni sa BlueCruise sistemom od proljeća 2026. godine.