Ruska invazija na Ukrajinu, koja traje već 100 dana, nije samo pogoršala cijene nafte širom svijeta. Pogođena je i proizvodnja dijelova za prvu ugradnju, a u Ukrajini je to između ostalog i segment kablovskih snopova. Druga po veličini zemlja u Evropi u potpunosti je specijalizovana za elektro instalacije.
Škoda je, na primjer, morala da obustavi proizvodnju potpuno električnog vozila Enyaq iV na osam sedmica zbog nedostatka kablovskih snopova. S obzirom na ove okolnosti, češki proizvođač automobila odlučio je minimizirali uticaj rata u Ukrajini, te je u kratkom roku obnovio proizvodnju proširivši proizvodnju kablova uz pomoć kompanije PEKM Kabeltechnik i nekoliko drugih OEM proizvođača.
Navedeni dobavljač uspio je izmjestiti dio svoje proizvodnje kablovskih snopova iz Ukrajine u Mladu Boleslavu u Češkoj. PEKM je montirao proizvodnu opremu u halama koje je obezbjedila Škoda. U češkim pogonima radi 35 žena koje su ranije radile u fabrici u Lavovu u Ukrajini.
Što se tiče modela koji imaju koristi od kablovskih snopova proizvedenih u Češkoj, lista počinje sa SUV-ovima Karoq i Kodiaq. Octavia i Superb limuzine će također dobiti ožičenje češke proizvodnje. U budućnosti, češki proizvođač automobila će raditi na dupliranju proizvodnje visokonaponskih kablovskih snopova za električna vozila.
Od kraja juna ove komponente će se proizvoditi i u Rumuniji. Proizvodnja iz ukrajinske fabrike u Hmeljniskom biće prebačena u septembru. Takođe, dio elektro instalacija za Octaviju i Superb uskoro će se proizvoditi u marokanskom gradu Tangeru, centru autoindustrije na području zemalja Magreba u kojem Renault dominira s Dacijom dugi niz godina.
Povezane novosti

Novi Grandland Electric AWD: Prvi električni Opel s pogonom na sve točkove
Opel je lansirao novu verziju Grandland Electric. Nova verzija dobija pogon na sva četiri točka i pogonski sklop koji razvija 325 konjskih snaga uz domet veći od 500 kilometara.

Nova Fiat Grande Panda u BiH: Odrasla, tehnološki zrela i pristupačna
Fiat se vraća u B segment s potpuno novom Grande Pandom, koja predstavlja spoj italijanskog dizajna, inovativnih tehnologija i ekološke odgovornosti. Razvijena na globalnoj Stellantis "Smart Car Platform" nudi veselu vožnju po pristupačnoj cijeni.

Šef Mercedesa kritikuje plan EU o zabrani automobila sa SUS motorima od 2035. godine
Ola Kallenius, šef Mercedes-Benza i predsjednik Evropskog udruženja proizvođača automobila, upozorava da bi ovaj plan mogao dovesti do kolapsa evropskog tržišta automobila i da je potreban "poziv na buđenje realnosti".