Inžinjeri u Toyoti već neumorno godinama eksperimentišu s alternativnim pogonskim sistemima, a čini se da su na dobrom putu kada je hidrogen (vodik) u pitanju. Toyotina limuzina Mirai sigurno je najbolji primjer da japanski proizvođač ozbiljno razmišlja u tom smjeru i da vodik u perspektivi može adekvatno zamijeniti klasično gorivo.
Uz finansijsku podršku britanske vlade, Toyota je napravila prototip Hiluxa kojeg pokreće vodik. Projekt je započeo prošle godine, ali stvarni rad na ovom prototipu započeo je u junu ove godine. Zapravo, Toyota planira proizvesti ukupno 10 ovakvih prototipova. Oni će potom biti podvrgnuti rigoroznim testovima, da bi smo na kraju mogli govoriti o verziji koja će u serijsku proizvodnju.
Pogonski sistem sličan je onome koji koristi Mirai, a vodik je pohranjen u tank iz tri dijela smješten u podnicu. Baterija je postavljena u prtljažniku kako se ne bi žrtvovao unutrašnji prostor. S obzirom da je motor pozicioniran iznad prednje osovine, ovakav raspored ove tri komponente čini savršen balans samog automobila u vožnji, čija ukupna masa je ipak veća od klasične verzije.
Predstavnici Toyote procjenjuju da bi prototip Hiluxa, pogonjen vodikom, mogao preći više od 600 kilometara s punim tankovima. Takođe, vrijedi spomenti da je ovo i dalje skupa tehnologija, da se vodik dobiva hemijskim procesom (u gorivim ćelijama se spajaju vodik i zrak i tako nastaje električna energija), da je punionica vrlo malo, te da automobil na auspuh izbacuje čistu vodu. Na kraju, iskustvo u vožnji je jako slično vožnji električnog automobila.
Povezane novosti

Protivno trendovima: Smart priprema prvu limuzinu u historiji brenda
Smart priprema novi model koji će biti direktan konkurent Tesla Modelu 3. Novi model će se zvati Smart #6 i bit će prva limuzina u historiji brenda.

Audi se oprostio A4, na bh. tržište stigao atraktivni A5
Čak tri legende iz Ingolstadta ispraćene su u penziju, ali samo jedna je dobila nasljednika. Audi se oprostio od TT, R8 i A4, a samo je potonji dobio nasljednika u obliku A5. Cijene u BiH počinju od 77.396 KM za A5 sedan i od 78.960 KM za Avant verziju.

Toyotina nova generacija pogona na hidrogen ima 20% veću autonomiju
Toyota je zvanično predstavila novu generaciju pogonskih agregata na hidrogen. Nova ažurirana tehnologija japanskog brenda obećava nekoliko poboljšanja, uključujući 20% povećanje dometa u odnosu na trenutnu generaciju motora na vodik.