Inžinjeri u Toyoti već neumorno godinama eksperimentišu s alternativnim pogonskim sistemima, a čini se da su na dobrom putu kada je hidrogen (vodik) u pitanju. Toyotina limuzina Mirai sigurno je najbolji primjer da japanski proizvođač ozbiljno razmišlja u tom smjeru i da vodik u perspektivi može adekvatno zamijeniti klasično gorivo.
Uz finansijsku podršku britanske vlade, Toyota je napravila prototip Hiluxa kojeg pokreće vodik. Projekt je započeo prošle godine, ali stvarni rad na ovom prototipu započeo je u junu ove godine. Zapravo, Toyota planira proizvesti ukupno 10 ovakvih prototipova. Oni će potom biti podvrgnuti rigoroznim testovima, da bi smo na kraju mogli govoriti o verziji koja će u serijsku proizvodnju.
Pogonski sistem sličan je onome koji koristi Mirai, a vodik je pohranjen u tank iz tri dijela smješten u podnicu. Baterija je postavljena u prtljažniku kako se ne bi žrtvovao unutrašnji prostor. S obzirom da je motor pozicioniran iznad prednje osovine, ovakav raspored ove tri komponente čini savršen balans samog automobila u vožnji, čija ukupna masa je ipak veća od klasične verzije.
Predstavnici Toyote procjenjuju da bi prototip Hiluxa, pogonjen vodikom, mogao preći više od 600 kilometara s punim tankovima. Takođe, vrijedi spomenti da je ovo i dalje skupa tehnologija, da se vodik dobiva hemijskim procesom (u gorivim ćelijama se spajaju vodik i zrak i tako nastaje električna energija), da je punionica vrlo malo, te da automobil na auspuh izbacuje čistu vodu. Na kraju, iskustvo u vožnji je jako slično vožnji električnog automobila.
Povezane novosti
Ko su majstori drifta, koji u junu stižu na Red Bull Showrun Sarajevo?
U sklopu spektakularnog događaja Red Bull Showrun, koji će biti održan u Sarajevu 9. juna, pred mnogobrojnom publikom nastupit će i istinski majstori drifta, fenomenalni dvojac Red Bull Driftbrothers.
Atraktivna Ford Puma za najbolju bh. skijašicu Elvedinu Muzaferiju
Elvedina Muzaferija i Grand Automotive iz Sarajeva, uvoznik automobila marke Ford, MG i Chery za BiH, postigli su sporazum o sponzorstvu. Tako će od sada naša najbolja bh. alpska skijašica, voziti atraktivni crossover Ford Pumu.
Kineski brend Hyper koristit će čvrste baterije od 2026. godine
Baterije s čvrstim elektrolitom (solid state) nude brže punjenje, duži životni vijek baterije i potencijalni domet veći od 1000 kilometara. Brend Hyper biti će drugi u Kini koji će ih nakon SAIC-ovog podbrenda IM instalirati u svoja vozila.