Inžinjeri u Toyoti već neumorno godinama eksperimentišu s alternativnim pogonskim sistemima, a čini se da su na dobrom putu kada je hidrogen (vodik) u pitanju. Toyotina limuzina Mirai sigurno je najbolji primjer da japanski proizvođač ozbiljno razmišlja u tom smjeru i da vodik u perspektivi može adekvatno zamijeniti klasično gorivo.

Uz finansijsku podršku britanske vlade, Toyota je napravila prototip Hiluxa kojeg pokreće vodik. Projekt je započeo prošle godine, ali stvarni rad na ovom prototipu započeo je u junu ove godine. Zapravo, Toyota planira proizvesti ukupno 10 ovakvih prototipova. Oni će potom biti podvrgnuti rigoroznim testovima, da bi smo na kraju mogli govoriti o verziji koja će u serijsku proizvodnju.
Pogonski sistem sličan je onome koji koristi Mirai, a vodik je pohranjen u tank iz tri dijela smješten u podnicu. Baterija je postavljena u prtljažniku kako se ne bi žrtvovao unutrašnji prostor. S obzirom da je motor pozicioniran iznad prednje osovine, ovakav raspored ove tri komponente čini savršen balans samog automobila u vožnji, čija ukupna masa je ipak veća od klasične verzije.

Predstavnici Toyote procjenjuju da bi prototip Hiluxa, pogonjen vodikom, mogao preći više od 600 kilometara s punim tankovima. Takođe, vrijedi spomenti da je ovo i dalje skupa tehnologija, da se vodik dobiva hemijskim procesom (u gorivim ćelijama se spajaju vodik i zrak i tako nastaje električna energija), da je punionica vrlo malo, te da automobil na auspuh izbacuje čistu vodu. Na kraju, iskustvo u vožnji je jako slično vožnji električnog automobila.
Povezane novosti
Ažuriran Toyotin “električar”: Šta je sve novo na redizajniranom bZ4X?
Jedini električni model japanske marke doživio je blago zatezanje bora, ali i niz tehničkih nadogradnji. Naglasak je na snažnijim elektromotorima, novim baterijama i većoj autonomiji.
Kineski Leapmotor postigao rekord u novembru i prodao više od 70.000 automobila
Leapmotor je postavio novi mjesečni rekord isporuka u novembru, kada je kineski proizvođač isporučio 70.327 vozila, pretekavši Volvo globalno.
Renault 5 proizveden u 100.000 jedinica za samo 15 mjeseci
Proizvodnja električnog Renaulta 5 započela je u oktobru 2024. godine, a dostupan je za prodaju od ove godine. Sada je 100.000-ti električni Renault 5 proizveden u fabrici Ampere ElectriCity u Douaiju u Francuskoj.