Inžinjeri u Toyoti već neumorno godinama eksperimentišu s alternativnim pogonskim sistemima, a čini se da su na dobrom putu kada je hidrogen (vodik) u pitanju. Toyotina limuzina Mirai sigurno je najbolji primjer da japanski proizvođač ozbiljno razmišlja u tom smjeru i da vodik u perspektivi može adekvatno zamijeniti klasično gorivo.
Uz finansijsku podršku britanske vlade, Toyota je napravila prototip Hiluxa kojeg pokreće vodik. Projekt je započeo prošle godine, ali stvarni rad na ovom prototipu započeo je u junu ove godine. Zapravo, Toyota planira proizvesti ukupno 10 ovakvih prototipova. Oni će potom biti podvrgnuti rigoroznim testovima, da bi smo na kraju mogli govoriti o verziji koja će u serijsku proizvodnju.
Pogonski sistem sličan je onome koji koristi Mirai, a vodik je pohranjen u tank iz tri dijela smješten u podnicu. Baterija je postavljena u prtljažniku kako se ne bi žrtvovao unutrašnji prostor. S obzirom da je motor pozicioniran iznad prednje osovine, ovakav raspored ove tri komponente čini savršen balans samog automobila u vožnji, čija ukupna masa je ipak veća od klasične verzije.
Predstavnici Toyote procjenjuju da bi prototip Hiluxa, pogonjen vodikom, mogao preći više od 600 kilometara s punim tankovima. Takođe, vrijedi spomenti da je ovo i dalje skupa tehnologija, da se vodik dobiva hemijskim procesom (u gorivim ćelijama se spajaju vodik i zrak i tako nastaje električna energija), da je punionica vrlo malo, te da automobil na auspuh izbacuje čistu vodu. Na kraju, iskustvo u vožnji je jako slično vožnji električnog automobila.
Povezane novosti

Dacia Sandero ponovo postaje favorit Evropljana
Sandero je bio najprodavaniji automobil u Evropi u mjesecu julu učvrstivši svoj status lidera ove godine. Volkswagen T-Roc i Toyota Yaris Cross su se također popeli na podijum.

Karmann Ghia: Popularni kupe na mehanici Bube nastao je prije 70 godina
Pedesetih godina posao u Volkswagenu je išao dobro, ali je istovremeno bio prilično monoton. Osim Bube i njene kabriolet verzije, Transporter je bio jedini drugi model dostupan u prodajnim centrima, i to je bilo to. Prostor se stvarao za još jednu legendu.

Opel odustaje od planova da postane 100% električni brend
Posljednji koji je odustao od ambicija da postane potpuno električni brend je čini se Opel. Sve je ukazivalo na 2028. godinu, ali trenutna situacija ih je natjerala da preispitaju svoje planove, jednako kao i ostale proizvođače.