Povratak Forda u Formulu 1 – sa Red Bullom od 2026.
Red Bull će navodno imati partnera iznenađenja u Formuli 1. Iako još ništa nije službeno, pojavile su se glasine koje najavljuju da je Ford povezan s povratkom u Formulu 1 2026. Slučajno ili ne, tada Red Bullu ističe ugovor o partnerstvu s Hondom.
Zanimljivo u cijeloj priči je da Red Bull ne traži dobavljača motora. Umjesto toga, austrijski tim koji ima svoj razvojni centar za trkaće automobile u Milton Keynesu želi od 2026. proizvoditi svoje motore u vlastitoj režiji, a ne samo šasiju.
Tim bi potezom ekipa postala nezavisna o bilo kojem drugom proizvođaču, što je status koji uživa Ferrari. Red Bull želi proizvoditi svoje motore tako da osiguraju maksimalnu kompatibilnost s njihovim šasijama, kao i spriječiti situaciju u kojoj su se bili našli prošle godine kada je Honda iznenada objavila da se povlači iz F1.
Honda je zvanično napustila F1 poslije sezone 2021, iako su njihovi motori ostali u bolidima Red Bulla i njihove juniorske ekipe Alpha Tauri brendirani kao Red Bull Powertrains. Partnerstvo ove dvije kompanije će biti nastavljeno do 2026. kada na snagu stupa novi tehnički pravilnik za pogonske jedinice. I Honda i Red Bull su se za 2026. prijavili kao proizvođači motora, pa je ovdje dosta sumnji u nastavak njihove saradnje. Zato priča oko dolaska Forda ima pokriće, iako još ništa nije potvrđeno.
Kako je primijetio Motorsport.com, nekoliko neimenovanih izvora tvrdi da su Red Bull i Ford zainteresirani za saradnju u Formuli 1. Plavi oval već sarađuje s Red Bullom indirektno u WRC-u, gdje M-Sport tim nastupa kao Ford Puma Rally1 WRC, a Red Bull je glavni sponzor tog tima, ali razvoj radi M-Sport. Logotipi obje kompanije nalaze se na haubi trkaće Pume, jedan pored drugog, tako da njihova saradnja ima prostora za napredak. U slučaju Formule 1, razlika bi bila u tome što bi Ford podržavao Red Bull Racing raznim elementima, ali ne klasičnom isporukom motora.
Prije nekoliko mjeseci Porsche je bio u pregovorima s Red Bullom o Formuli 1, a razmišljali su o udruživanju snaga od 2026. godine, no onda je dogovor zahladio. Sada je Ford sljedeći potencijalni partner za Red Bull, dok je Porsche najavio namjeru ulaska u sport takođe 2026. godine sa setom pojednostavljenih pravila oko pogonske jedinice.
Ford je posljednji put u Formuli 1 viđen davne 2004. godine, dakle prije 18 godina, a tada je kao većinski vlasnik Jaguara (prethodno kupljena ekipa Stewart GP 2000. godine kojoj je Ford bio dobavljač tada 3.0 V10 motora) pokušao vratiti sjaj iz prošlosti kao fabrička ekipa pod nazivom Jaguar Racing. U isto vrijeme, dvije sezone sve do spomenute godine, Ford je brendirao Cosworthove motore za Jordan. Poslije toga Cosworth je samostalno nastavio ulogu dobavljača, ali bez podrške Forda. Međutim, poveznica cijele priče vraća nas na kraj 2004. kada je upravo Red Bull otkupio posrnulu ekipu Jaguara (čitaj Forda) i napravio jednu od najuspješnijih sportskih priča u zadnje dvije decenije.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.