Plug-in hibridi bi mogli odigrati ključnu ulogu ove godine u Evropi
Penali s kojim bi se proizvođači mogli suočiti ove godine na račun prekomjerne emisije CO2, koštat će navodno do 15 milijardi eura. Spas su elektrifikovani automobili, koji će pomoći da se kazne ublaže, a oni s PHEV oznakom bi mogli odigrati ključnu ulogu.
Automobili s plug-in tehnologijom nisu omiljeni u Evropi iz ugla zakonodavca, ali nisu se proslavili ni kod kupaca, pogotovo onda kada su EU zemlje počele ukidati subvenciju pri njihovoj kupovini. Međutim, kolo sreće se okreće i sada je sazrelo vrijeme za njihovu popularnost na očekivanom nivou.
Naime, podaci iz prethodnih godina nisu išli na njihov mlin, jer su nemarni vlasnici u većini slučajeva vozili koristeći benzinski motor, iako imaju mogućnost voziti i na čistu struju i izbjeći zagađenje okoline. Takav koncept je ubrzo naišao na negodovanje kod EU, koja je ''provalila'' da se ovi automobili na struju kreću u manje od 50 posto pređene kilometraže.
Evropski zakonodavac je napravio novi sistem obračuna emisije CO2 koji zahtjeva od ovih vozila da manje zagađuju, odnosno da korist od njih bude veća nego do sada. S druge strane, proizvođači su već povećali baterije i proširili autonomiju na 100 pređenih kilometara na električni pogon, te olakšali vožnju bez CO2.
Tako već sada postoji mnogo veći broj vozila koja mogu bez poteškoća preći 100 kilometara na struju, a da vlasnici dolaze u potrebu za aktivacijom primarnog pogona, odnosno benzinskog motora, koji bi trebao poslužiti za dalja putovanja. S druge strane, proizvođači su instalacijom bržeg sistema za punjenje omogućili vlasnicima korištenje brzih punjača do 50 kW snage, čime se proces punjenja značajno ubrzao.
Evropsko tržište očekuje od proizvođača da svako peto prodato vozilo bude električno u ovoj godini kako bi neutralisali CO2 od benzinskih i dizelskih automobila koje paralelno prodaju. No, kako se električnim i ujedno preskupim vozilima ne piše dobro, očekuje se da bi automobili s PHEV oznakom mogli odigrati ključnu ulogu.
Povezane novosti
Bivši šef Stellantisa upozorava: Kompaniji prijeti raspad, sudbina u rukama Fiata i Jeepa
Carlos Tavares, bivši direktor Stellantisa, dao je šokantne izjave koje bacaju sjenu na budućnost automobilskog giganta. Prema njegovim riječima, Stellantis se nalazi u ozbiljnoj opasnosti od raspada, a ključ opstanka leži u sudbini brendova Fiat i Jeep.
Volvo proizveo četiri miliona vozila baziranih na SPA arhitekturi
Švedski proizvođač dostigao je veliku proizvodnu prekretnicu, proslavljajući proizvodnju 4-milionitog vozila izgrađenog na prvoj generaciji svoje platforme Scalable Product Architecture (SPA).
Svi hoće automatik! Škoda smanjuje proizvodnju ručnih mjenjača
Češki proizvođač automobila Škoda Auto će u novembru početi postepeno ukidati proizvodnju ručnog mjenjača MQ 200. To će se direktno odraziti na broj zaposlenih radnika.