Vijesti

Plug-in hibridi bi mogli odigrati ključnu ulogu ove godine u Evropi

Penali s kojim bi se proizvođači mogli suočiti ove godine na račun prekomjerne emisije CO2, koštat će navodno do 15 milijardi eura. Spas su elektrifikovani automobili, koji će pomoći da se kazne ublaže, a oni s PHEV oznakom bi mogli odigrati ključnu ulogu.

Autor: BIHAMK

Automobili s plug-in tehnologijom nisu omiljeni u Evropi iz ugla zakonodavca, ali nisu se proslavili ni kod kupaca, pogotovo onda kada su EU zemlje počele ukidati subvenciju pri njihovoj kupovini. Međutim, kolo sreće se okreće i sada je sazrelo vrijeme za njihovu popularnost na očekivanom nivou.

Naime, podaci iz prethodnih godina nisu išli na njihov mlin, jer su nemarni vlasnici u većini slučajeva vozili koristeći benzinski motor, iako imaju mogućnost voziti i na čistu struju i izbjeći zagađenje okoline. Takav koncept je ubrzo naišao na negodovanje kod EU, koja je ''provalila'' da se ovi automobili na struju kreću u manje od 50 posto pređene kilometraže.

Evropski zakonodavac je napravio novi sistem obračuna emisije CO2 koji zahtjeva od ovih vozila da manje zagađuju, odnosno da korist od njih bude veća nego do sada. S druge strane, proizvođači su već povećali baterije i proširili autonomiju na 100 pređenih kilometara na električni pogon, te olakšali vožnju bez CO2.

Tako već sada postoji mnogo veći broj vozila koja mogu bez poteškoća preći 100 kilometara na struju, a da vlasnici dolaze u potrebu za aktivacijom primarnog pogona, odnosno benzinskog motora, koji bi trebao poslužiti za dalja putovanja. S druge strane, proizvođači su instalacijom bržeg sistema za punjenje omogućili vlasnicima korištenje brzih punjača do 50 kW snage, čime se proces punjenja značajno ubrzao.

Evropsko tržište očekuje od proizvođača da svako peto prodato vozilo bude električno u ovoj godini kako bi neutralisali CO2 od benzinskih i dizelskih automobila koje paralelno prodaju. No, kako se električnim i ujedno preskupim vozilima ne piše dobro, očekuje se da bi automobili s PHEV oznakom mogli odigrati ključnu ulogu.

BIHAMK

Povezane novosti

Audi se oprostio A4, na bh. tržište stigao atraktivni A5

Audi se oprostio A4, na bh. tržište stigao atraktivni A5

Čak tri legende iz Ingolstadta ispraćene su u penziju, ali samo jedna je dobila nasljednika. Audi se oprostio od TT, R8 i A4, a samo je potonji dobio nasljednika u obliku A5. Cijene u BiH počinju od 77.396 KM za A5 sedan i od 78.960 KM za Avant verziju.

Možda bi vas zanimalo