Pad prodaje za Volvo u 2022. - Problemi u opskrbnom lancu
Za neke proizvođače automobila ovo je najljepše doba godine, jer je većina njih počela objavljivati svoje godišnje podatke o prodaji. Ali nisu svi poslovali pozitivno. Volvo je jedan od onih koji je svjedočio padu prodaje.
Sa 615.121 prodatih vozila u 2022. godini, švedska kompanija je zabilježila pad od 12% u poređenju s 2021., kada je isporučeno 698.639 jedinica. Evropa je ostala njihovo najveće tržište s 247.413 prodanih jedinica, što je nažalost takođe pad od 15,7% u odnosu na prodaju od 293.471 automobila iz 2021. godine. Od toga, 90.024 su bili plug-in hibridi, a 45.690 električna vozila. S jedne strane to je pad od 21%, ali i rast EV modela od 175,7%.
U Kini je Volvo prodao 162.322 automobila, što je pad od 5,4% u odnosu na 171.676 komada u 2021. U SAD isporučeno je ukupno 102.038 vozila, što je pad od 16,5%, ali je prodaja PHEV i EV vozila porasla za 25,4% odnosno 14,3%. U ostalim regijama isporučeno je 103.348 automobila, što je pad od 7,2 posto.
"Na cjelogodišnju prodaju Volvo Carsa utjecali su izazovi u opskrbnom lancu, kao i ograničenja proizvodnje uzrokovanih nedostatkom komponenti i prekidima rada u Kini povezanim s Covidom", objašnjava Volvo u službenom saopštenju za javnost. No, nije sve tako crno. “Unatoč lošem trendu, potražnja za Volvo automobilima ostala je velika. U decembru je Volvo Cars prodao 72.663 automobila, što je 12,8 posto više u usporedbi s istim mjesecom prošle godine.”
Najprodavaniji model prošle godine je bio XC60. Premium kompaktni crossover tako zadržava krunu najpopularnijeg Volva u svijetu, sa 195.338 prodanih jedinica, što je pad u odnosu na 215.635 komada u 2021. godini. Manji XC40 ga slijedi, sa 169.206 prodanih komada, što je takođe pad u odnosu na 201.037 jedinica u 2021., dok je perjanica XC90 završila sa brojkom od 97.130 automobila u odnosu na 108.231 iz godine prije.
Prodaja Volvo-a trebala bi se povećati u nadolazećim godinama, s obzirom na to da će na tržište stići novi proizvodi. Električni SUV model EX90 nedavno je imao debi u Las Vegasu, a sa proizvodne trake u Južnoj Karolini će početi silaziti krajem ove godine. Volvo je već počeo primati prednarudžbe.
Povezane novosti
Četvrta generacija Citroena C3 zvanično na bh. tržištu
Prepoznatljiv po svom modernom dizajnu, osmišljen je za sve vozače koji cijene pouzdanost, udobnost i inovativna rješenja, novi C3 je pravo osvježenje na bh. tržištu. Najveće osvježenje je cijena ispod 30.000 KM za osnovni model.
BYD proizveo 10 miliona elektrifikovanih automobila u 20 godina
Kineski gigant BYD zvanično je objavio da je dostigao impresivnu brojku od 10 miliona proizvedenih elektrifikovanih automobila. Ova prekretnica stiže gotovo 30 godina nakon osnivanja kompanije i skoro 20 godina nakon debija njihovog prvog modela.
Volkswagen i Rivian započinju partnerstvo vrijedno 5,8 milijardi dolara
Njemački gigant VW i američki proizvođač električnih vozila Rivian službeno su započeli zajedničko partnerstvo, uz povećanje Volksvagenovih ulaganja. Očekuje se da će prvi automobili proizvedeni u sklopu ovog partnerstva biti lansirani 2027. godine.