S modelom Kadett Opel je 1936. godine ustanovio kompaktnu klasu. Tradiciju pionirskih inovacija 1991. preuzima Opel Astra, a kroz 11 generacija temeljne su vrijednosti ostale nepromijenjene - odvažan dizajn i tehnologija iz premium klase moraju biti dostupni svima. Zajedno s prethodnikom, više nego bilo koji drugi model, Opel Astra postala je simbolom promjena.
Sa šestom generacijom, Astra se vratila proizvodnji u Rüsselsheimu zbog čega je Opelov DNK prisutan od samog početka razvoja. Dinamična kao nikada prije, s naprednim sistemima pomoći i komfora, nova Astra ponosno nosi novo lice Opela kojim spremno definira novu eru.
Prvi Kadett (1936) - Porijeklo imena koje je dolazilo iz njemačke mornarice zadržalo se u upotrebi čak pet decenija.
Kadett A (1962) - Prvi je poslijeratni model s modernim vodom hlađenim četverocilindarskim motorom i otvorom za gorivo van prtljažnika.
Kadett B (1965) - Inspiriran je američkim ‘fastback’ modelima i prvi je globalni Opel prodavan u 120 zemalja svijeta. Legendarna reklama ‘Das Auto’ poslužit će kao inspiracija i konkurenciji.
Kadett C (1973) - Oduševio je sve svoje kupce koji su za ovaj model s pogonom na zadnje točkove zaključili ne samo da se dobro vozi, već je ekonomičan i jednostavan za održavanje.
Kadett D (1979) - U potpunosti je promijenio paradigmu kompaktne klase i na velika vrata uveo praktične modele s pogonom na prednje točkove. Verzija GTE sa 115 KS iz 1983. mogla je pojuriti do 187 km/h.
Kadett E (1984) - Bio je ‘Automobil godine 1984’, nudio je daleko najbolju aerodinamiku u klasi, a kada je stigla sportska GSi-varijanta s legendarnim 16-ventilskim benzincem snage 150 KS, konkurencija je ostavljena u prašini.
Astra F (1991) - Nasljednik Kadetta koji je preuzeo ime sestrinskog modela Vauxhall Astre iz Velike Britanije najprodavaniji je Opel u istoriji s više od 4,13 miliona primjeraka. Dizajnirana je uz napredni grafički program koji je originalno razvijen za animacije dinosaurusa u filmu ‘Jurski park’.
Astra G (1998) - Prva je ponudila OPC (Opel Performance Center) modele snage 160 i 200 KS, zamijenivši dotadašnju oznaku za sportske izvedenice GSi. Od 2018. GSi se vratio i uskoro ga očekujemo u novoj Astri.
Astra H (2004) - Nudila je dvanaest motora snage između 90 i 240 KS i čak sedam karoserijskih varijanti. Bila je prvi evropski kompakt sa elektronski kontrolisanom šasijom.
Astra J (2009) - Predstavila je novu Opelovu dizajnersku filozofiju, ali i ponudila napredne tehnologije iz veće Insignije poput Opel Eye kamere, AFL+ zakretnih svjetala, adaptivnog ovjesa FlexRide ili AGR-sjedišta.
Astra K (2015) - Donijela je još više moderne tehnologije poput LED Matrix svjetala, ali i 200 kg manje uz povećanu prostranost. Prepoznata od strane evropskog žirija ponijela je titule ‘Car of the Year 2016.’
OPEL ASTRA L (2022) - DEFINICIJA KOMPAKTNE KLASE
Pogled na novu Opel Astru sigurno vas neće ostaviti ravnodušnima.
Od prednje Vizor maske sa svjetlima Intelli-Lux LED Pixel, preko dvobojne karoserije do ništa manje atraktivnog stražnjeg spojlera i svjetala, šesta generacija snažno privlači poglede! Ništa manje uzbudljivo nije ni u unutrašnjosti gdje dolaskom potpuno digitalne Pure Panel instrumentne ploče analogni pokazivači odlaze u istoriju.
Istovremeno, u vožnji vozač ima podršku vrhunske tehnologije poput head-up displaya ili sistema Intelli-Drive 1.0 koji objedinjuju i brojne druge sisteme kao što je kamera Intelli-Vision s prikazom okoline od 360 stepeni. Sa 4374 mm dužine i 1860 mm širine, nova Astra ostaje na razini prethodne, no 13 mm duži međuosovinski razmak (sada 2675 mm), kao i činjenica da nastaje na trećoj generaciji vrlo fleksibilne EMP2 platforme, omogućuje bolju stabilnost i veći komfor. Dinamika i sposobnost za vožnju visokom brzinom pritom ne odnose dragocjeni prostor u prtljažniku čije pravilne linije i niski utovarni prag nude 422 l, odnosno s oborenim naslonima, čak 1339 litara korisne zapremine.
Ponuda pogona uključuje tri motora, benzinski snage 110 i 130 KS, dizel također sa 130 KS, te plug-in varijanta ukupne snage sistema od 180 KS. Početak nove ere s Opel Astrom primjetan je u svakom detalju vožnje, bilo da je riječ o većem komforu na gradskim neravninama, višem stepenu sigurnosti u izazovnim zavojima ili postojanoj mirnoći na visokim brzinama. Uostalom, kao pravi ‘Made in Germany’ proizvod, nova Opel Astra stiže uz titulu - spremna za ‘Autobahn’.
Povezane novosti
![Vrijedan jubilej za Daciju: Proizvedeno milion vozila s plinskom instalacijom](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719903589-vrijedan-jubilej-za-daciju-proizvedeno-milion-vozila-s-plinskom-instalacijom.jpg?v1719903683)
Vrijedan jubilej za Daciju: Proizvedeno milion vozila s plinskom instalacijom
Dacia je dostigla proizvodni prag od milion vozila s motorima koji sagorijevaju benzin i plin. Vozila rumunskog proizvođača s tvorničkom plinskom instalacijom iznimno su popularna zbog ekonomičnosti.
![Kina izvezla 2,45 miliona vozila za pet mjeseci 2024. i zabilježila rast od 26 posto](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719820504-kina-izvezla-245-miliona-vozila-za-pet-mjeseci-2024-i-zabiljezila-rast-od-26-posto.jpeg?v1719820509)
Kina izvezla 2,45 miliona vozila za pet mjeseci 2024. i zabilježila rast od 26 posto
Samo u maju ove godine Kina je izvezla 568.000 vozila, što je povećanje od 29 posto u odnosu na isti mjesec lani i povećanje od dva posto na mjesečnom nivou.
![Rimac predstavio samovozeći robotaxi, za dvije godine bi trebao kružiti po Zagrebu](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719578909-rimac-predstavio-samovozeci-robotaxi-za-dvije-godine-bi-trebao-kruziti-po-zagrebu.jpg?v1719578923)
Rimac predstavio samovozeći robotaxi, za dvije godine bi trebao kružiti po Zagrebu
Osnivač Rimac Automobila, Mate Rimac, predstavio je u Hrvatskoj robotaxi s dva sjedišta, koji je planiran da uđe u upotrebu od 2026. godine. Automobil će raditi kao dio autonomne usluge prevoza koja se zove Verne.