Nema klizanja: Inovativna Q4 tehnologija debituje na najmanjoj Alfi
Nova tehnologija pogona na sve točkove, poznata pod kratkim nazivom Q4, debituje na SUV modelu Junior Ibrida. Kombinacija 1,2-litarskog turbo motora i dodatnog elektromotora na zadnjoj osovini razvija ukupno 145 konjskih snaga.
Model Junior pratila je kontroverza oko imena, koji je prvobitno predstavljen kao Alfa Romeo Milano, jer su vlasti u Italiji smatrale da Stellantis obmanjuje kupce prodajući proizvod s italijanskim nazivom, ali s proizvodnjom van Italije.
Nakon promjene naziva u Junior, najmanja Alfa je bila spremna za lansiranje. Danas je Alfa Romeo Junior dostupna na 38 tržišta, uključujući i bosanskohercegovačko. Uspjehom malog Alfinog SUV-a Stellantis se može pohvaliti da je u kratkom periodu registrovano više od 27.000 primjeraka širom svijeta, od čega skoro 20 posto u čisto električnoj izvedbi.
Širenjem asortimana, sada je na tržište stigao Junior Ibrida Q4, verzija s hibridnim pogonskim sistemom i pogonom na sve točkove. Takav pogon nije novost, ali je rijetkost u segmentu.
Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 koristi Stellantisov 1,2-litarski turbo motor sa 136 KS, koji se dopunjuje elektromotorom od 28 KS instaliranim na zadnjoj osovini. Sistem uključuje električni motor na prednjoj osovini, integrisan u šestostepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom – sklop poznat kao eDCT, dok je drugi motor postavljen na zadnju osovinu, omogućavajući 4x4 pogon bez fizičke veze između osovina.
Ovaj raspored osigurava optimalnu raspodjelu obrtnog momenta i izvrsnu trakciju u svim uslovima vožnje. Stražnji motor koristi mjenjač za povećanje obrtnog momenta na zadnjim točkovima, čime je omogućena maksimalna trakcija i stabilnost. Ukupna snaga sistema iznosi 145 “konja”.
Na ovoj verziji Alfini inžinjeri su morali prilagoditi ovjes. Tako je zadnje vješanje opremeljeno nezavisnim multilink ovjesom, koji omogućava osjetno bolju stabilnost pri vožnji kroz krivine. Osim uobičajenih režima vožnje, vozač može koristiti i Q4 režim, koji je posebno dizajniran za vožnju u uslovima slabijeg prijanjanja, posebno na snijegu ili na kiši.
Povezane novosti

Elroq je drugi električni model Škode u BiH uz redizajnirani Enyaq
Škoda sada ima dva električna modela u ponudi. Pored Enyaqa koji je stigao u osvježenom izdanju, domaći uvoznik je predstavio i manji Elroq od kojeg se očekuje da unaprijedi prodajne brojke.

Kralj parkinga i gradske gužve Smart ForTwo spreman za povratak
Iako je ugašen prije samo godinu dana, Smart je navodno najavio oživljavanje popularnog gradskog dvosjeda ForTwo. Novitet bi trebao imati dizajn inspirisan s prvom generacijom, a šasiju vi zajedno razvili Mercedes i Geely.

Škoda Superb se proizvodi punih 90 godina
S pauzom dužom od 50 godina, Škoda proizvodi Superb dugih devet decenija. Prvi Superb se proizvodio do kasnih 1940-ih, a model je zahvaljujući Volkswagenu oživljen 2001.